İran’ın Fakir’i olacak

İran’ın Fakir’i olacak

2065Alman elektrikli ev aletleri şirketi Fakir’in çoğunluk hissesini beş yıl önce satın alan Saruhan Şirketler Grubu, markadaki dönüşüm harekatını tamamladı. Şimdi de yeni pazarlara açılmak için kollar sıvandı.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Yurtdışı yatırımlara dönük ilk adım Iran ile atılacak. İran’daki yapılanma başlatıldı. Şirket, Ortadoğu, Körfez ve Afrika ülkelerinde temsilcilikler açmak için de çalışmalar yapıyor.

Kimya, tekstil, gayrimenkul alanlarında faaliyet gösteren Saruhan Şirketler Grubu, beş yıl önce mümessili olduğu Alman Fakir’i satın alarak bu alanın etkin oyuncularından biri olmaya soyundu. Zaman içerisinde markaya dönük iddialı adımlar atıldı.

İstanbul’daki 15 bin metrekarelik fabrikada üretimi yapılan marka üzerinden 2015’te 3 milyon adet ürün satışı gerçekleşti ve 214 milyon TL ciroya ulaşıldı. Fakir’e ilişkin bu yılki ciro hedefi ise 250 milyon TL’yi buluyor.

Bu ciro artışının altında yatan planlardan biri de markanın yurtdışına dönük yönünü güçlendirmek. Halihazırda 106 ülkeye ihracat yapılıyor. Cironun yüzde 10’unu ihracattan elde eden şirket, yeni planlamaya göre potansiyel taşıyan pazarlarda daha yerleşik faaliyetler yürütecek.

İLK ADIM İRAN’A
Yurtdışı yatırımlara dönük ilk adım ise İran ile atılacak. Saruhan Ailesi’nin üçüncü kuşak temsilcisi, Fakir Hausgerate Yönetim Kurulu Üyesi Furkan Selim Saruhan, şu an İran yapılanması üzerinde çalıştıklarını söylüyor. İran’ın en güçlü dağıtım ve pazarlama şirketiyle görüştüklerini ve anlaştıklarını ifade eden Saruhan, bu ülkede tek bir mümessille yapılanacaklarını anlatıyor. Saruhan, İran’ı Azerbaycan ve belli ülkelere açılımda merkez olarak değerlendireceklerini ifade ediyor.

Furkan Selim Saruhan, Ortadoğu, Körfez ve Afrika ülkelerinde temsilcilikler açmak için görüşmeler yürüttüklerini anlatıyor. Saruhan, “Markayı özellikle Ortadoğu, Körfez ve Afrika ülkelerinde büyütecek hamleler üzerinde çalışıyoruz ve pazar araştırmaları yapıyoruz” diyor.

Furkan Selim Saruhan, ciroya dönük büyüme planları içerisinde iç pazarın da önemli rol oynayacağını dile getiriyor. Saruhan, “Bu büyümede yeni mağaza ve ürünlerimiz etkili olacak” diye konuşuyor. Fakir Shop olarak 22 mağazaya ulaştıklarını, bu yıl sekiz mağaza daha açacaklarını dile getiren Saruhan, hedeflerinin franchise vererek büyümek olduğunu da sözlerine ekliyor. Saruhan, franchise ile 2018’te 50 adet mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini ifade ediyor.

1985 yılında Alman Fakir ve Nilco fabrikalarının Türkiye ve yakın coğrafyanın ev aletleri sahasında genel distribütörü olan Saruhan Şirketler Grubu, 1996 yılında Çorlu’da kendi makine fabrikasını kurdu. Şirket, 2007 yılında ise Almanya’da Saruhan Deutschland Holding firmasını kurarak Alman menşeili Fakir markasına önce stratejik ortak oldu. Kısa bir süre sonra da Fakir Hausgerate’ın çoğunluk hissesini satın aldı.

Merkez ofisini taşıyor
Saruhan Şirketler Grubu, TÜSİAD’ın merkez binasının karşı komşusu olan 43 numaralı 8 katlı binada yer alan merkez ofisini yeni inşa ettikleri Basın Ekspres Yolu üzerindeki Saruhan Plaza’ya taşıyor. Fakir Hausgerate Yönetim Kurulu Üyesi Furkan Selim Saruhan, boşalacak binaya ilişkin ise net bir karar vermediklerini söylüyor. Gruba ait binanın iyi bir renovasyonla butik otel olabileceğini veya hizmet sektörüne yönelik değerlendirilebileceğini kaydeden Saruhan, “Aile meclisimiz henüz bir karar vermedi. Bin 200 metrekarelik bina butik otel olabilir veya başka şekilde değerlendirilebilir” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap