‘John May’ ile dünyaya açılıyor

‘John May’ ile dünyaya açılıyor

Türkiye genelinde 16 ilde 35 şubesi bulunan ayakkabı zinciri Marka Park, şimdi de gözünü yurtdışına dikti. Şirket, kendi tasarımı olan ‘John May’ markasıyla modanın merkezi İtalya’ya ihracat yapmak için düğmeye bastı.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Marka Park Genel Müdürü Gürkal Özer, “John May ile üç yılda ihracatın toplam satışlarımız içindeki payının yüzde 10’a ulaşmasını hedefliyoruz” diyor.

2005 yılında ayakkabı perakendesine adım atan Marka Park, bugün 16 ilde 35 şubesi ile hizmet veren çok markalı bir ithal ayakkabı mağaza zincirine dönüşmüş durumda.

2017 ve sonrası için hedef büyüten şirket, ithal ürünler satarak başladığı macerasına ihracatçı olarak devam etme kararı aldı.

İhracat kararını ilk kez Ekonomist’e açıklayan Marka Park Genel Müdürü Gürkal Özer, yüzde 100 kendi tasarımları olan ‘John May’ markasıyla ayakkabı modasının merkezi İtalya’ya ihracat yapmak için harekete geçtiklerini söyledi.

Özer, “John May ile önümüzdeki üç yılda ihracatın toplam satışlarımız içindeki payının yüzde 10’a ulaşmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Marka Park, bugün itibariyle 60’ın üzerinde ünlü ayakkabı markası satıyor. Son dönemde İtalya’da üretilen Türk markası Pegia’nın tüm lisans haklarını satın aldıklarını anlatan Marka Park Genel Müdürü Özer, bir Türk markası olarak ilk önce İtalya pazarında boy göstermek istediklerini belirtti.

İtalya’nın ayakkabı modasında dünyanın en önemli merkezlerinin başında geldiğine dikkat çeken Özer, “Eğer İtalya’da başarılı olursak, dünyanın her yerinde başarılı olabileceğimize inanıyorum” dedi.

MİLANO’DA OFİS AÇIYOR
Marka Park, ihracat için ilk etapta İtalya’nın moda başkenti Milano’da bir ofis açacak. Gürkal Özer, İtalya’da başarılı oldukları takdirde hızla diğer Avrupa ülkeleri ve ABD pazarı için de düğmeye basacaklarını söylüyor.

Önümüzdeki üç yılda satışlarda yüzde 30 artış beklediklerini ifade eden Özer, ihracat ile birlikte artık üretimle de büyüyeceklerini kaydediyor.

Özer, bu konuda şunları söylüyor: “Asıl hedefimiz yurtdışında Türk ürünlerine karşı tüketici ve ithalatçı güveni sağlamak. Önemli tasarımcılarla anlaşmalar yaptık. Geleneksel metod ve çizginin dışındayız . Yeterli ve yenilikçi vizyona sahibiz ve biz yurtdışına çok farklı bir anlayışla gidiyoruz.”

Marka Park’ın bir Türk markası olarak yabancı yatırımları geride bırakıp multi brand ayakkabı sektöründe birinci sırada yer aldığını vurgulayan Gürkal Özer, “2017 için iç pazarda hedefimiz yeni konsept mağaza yatırımları yapmak.

İkisi yıl içerisinde açılacak olan bu yeni uygulama ile markaların sınırlı sayıda üretilen çok özel tasarımlarına ulaşmak mümkün olacak” şeklinde konuşuyor.

Ayrıca şirket, 2017’de Marka Park’ın Türkiye distribütörü olduğu Moon Boot markası, Ay’a ilk ayak basan ABD’li astronot Neil Amstrong’un ayda giydiği ayakkabının malzemelerinden üretilen kar botları koleksiyonunu da vitrine çıkaracak.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap