Letoon’u yeniden ayağa kaldıracak

Letoon’u yeniden ayağa kaldıracak

1990’lı yılların lider spor ayakkabı markalarından Letoon geri dönüyor. 2015’te Letoon’un Türkiye ve dünya haklarını satın alan Aslanlar Grup, markayı ayağa kaldırmaya hazırlanıyor. Letoon Sport Yönetim Kurulu Başkanı Cuman Aslan, 2019 sonuna kadar 100 mağazaya ulaşacaklarını söylüyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Şirketin planlarında ihracat ve yurtdışına açılmak da var. Türkiye’de 1990’lı yıllarda spor ayakkabı pazarının önemli markalarından biri olan ama uzun yıllardır geri planda kalan Letoon, yeni sahibiyle sahalara dönüyor. 1987 yılında yerli bir marka olarak kurulan Letoon, 1990’lı yıllarda çok popüler olmuştu.

Ancak 2002’de ortaklar arasında yaşanan sorunlar nedeniyle şirketin iflas etmesinden sonra marka uzun yıllar ayağa kalkamadı. Fakat 2015 yılında markanın kaderini değiştirecek bir adım geldi.

Uzun yıllardır ayakkabı sektöründe üretici olarak faaliyet gösteren Cuman Aslan, 2015 yılında Letoon’un Türkiye ve dünya haklarını satın aldı. İki yıldır markayı yapılandırdıklarını söyleyen Aslan, Leto-on’u hem Türkiye’de hem dünyada büyütmeyi planlıyor.

100 MAĞAZA AÇACAK
Letoon Sport Yönetim Kurulu Başkanı Cuman Aslan, “Letoon çok değerli bir marka olmasına rağmen yıllardır geri planda kalmıştı. Biz ayakkabı sektöründe olduğumuz için markanın öneminin farkındaydık. 2009’da önce üretim haklarını aldık. Daha sonra yaptığımız sözleşme kapsamında 2015’de tüm haklarını alarak markayı ayağa kaldırmak için çalışmalara başladık” diye konuşuyor.

Türkiye çapında halihazırda 2 bini aşkın satış noktasında bulunan Letoon’un büyüme stratejisinin iki önemli ayağı var. Bunlardan biri mağazalaşma diğeri ise ihracat. 2017’de mağazalaşmaya başlayan markanın İstanbul’da altı mağazası var.

Önümüzdeki dönemde İstanbul,Ankara ve İzmir’de mağazalaşmaya öncelik verecek olan şirket, 2020 yılına kadar 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Letoon halihazırda özellikle Anadolu şehirlerinde yaygın olarak tercih ediliyor.

Markanın spor ayakkabı pazarındaki payının yüzde 1,25 olduğu tahmin ediliyor. Aslan, 2020’de bu rakamı yüzde 5’e çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor. Önümüzdeki yıl ürün gamını genişletmeyi planlayan şirket, çanta, tekstil gibi ürünleri de piyasaya sürecek.

YURTDIŞI HEDEFLERİ
Letoon’un gelecek planlarında yurtdışına açılmak da var. İran’da halihazırda yedi mağazası, Azerbaycan’da ise ofisi bulunan Letoon, yurtdışında franchise sistemiyle büyümeyi planlıyor. 2020’ye kadar yurtdışında 20 mağaza açmayı planladıklarını söyleyen Cuman Aslan, Hollanda, İran, Irak ve Azerbaycan’da büyüyeceklerini belirtiyor.



İlgili Haberler
1 Yorum
  1. sait Ağustos 09, at 04:02

    Helal olsun. Ülkenin sizin gibi genç, dinamik, ne yaptığını bilen iş adamı ve yatırımcılara ihtiyacı var. Yabancı devletlere ayağımızdaki ayakkabılar için dünyanın parasını veriyoruz, bu parayı her alanda ülkemizde tutmak için çaba sarf eden tüm iş adamlarını tebrik ediyorum. Umarım her alanda milli markalarımız olur.

    Reply
Yorum yap