Bist 100
9089,96
0,11%
Bist 100
Dolar/TL
32,3891
0,1624%
Dolar/TL
Euro/TL
35,0543
-0,128%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0798
0,0602%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2325,33
0,15%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

LG’den lüks atağı

13 Aralık 2015 | 16:26
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:08
LG’den lüks atağı
Türkiye’de daha çok televizyon pazarındaki büyümesiyle dikkat çeken LG Electronics, beyaz eşyada atağa kalkmaya hazırlanıyor. İç pazardaki rekabet nedeniyle premium segmente odaklanan şirket, yüzde 4 olan pazar payını önümüzdeki beş yılda çift haneye taşımayı hedefliyor. Halen 100 civarında bayisi olan şirket, rekabet gücünü artırmak için 2016’da 20 yeni bayi açmayı planlıyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Yaklaşık sekiz yıl önce Türkiye’de yeniden yapılanarak kendi ofisini açan Güney Koreli teknoloji şirketi LG Electronics, dünyada en güçlü olduğu alanlardan biri olan beyaz eşyada hedef büyüttü. Türkiye’de 2008 yılında girdiği beyaz eşya pazarında yüzde 4’lük paya ulaşan şirket, önümüzdeki beş yılda pazar payını çift hanelere taşımayı hedefliyor. Şirket, çift hanelere ulaştıktan sonra ise Türkiye’de üretim tesisi kurmaya yeşil ışık yakıyor. Türkiye’de halihazırda klima sektöründe üretimleri olduğunu söyleyen LG Electronics Türkiye Beyaz Eşya Pazarlama BölümBaşkanı Jiyoung Lee, “Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Yüzde 10 ve üzeri bir pazar payına ulaşırsak üretim için yatırım yapabiliriz” diyor.

20 YENİ BAYİ AÇACAK
LG Electronics, Türkiye’deki rekabet ve dolar kurundaki yükseliş nedeniyle premium (üst) segmente odaklanıyor. Jiyoung Lee, Türkiye’de orta segmentte çok fazla yerli ve yabancımarka olduğuna dikkat çekiyor. Lee, şunları söylüyor: “Türkiye’de 4 milyar dolarlık bir beyaz eşya pazarı var. Politika ve terör olayları tüm piyasayı etkiliyor. Beyaz eşya satışları da duruyor. Evlilikler bile erteleniyor. Doların yükselmesinden dolayı olumsuz etkileniyoruz. Bu sorunlara rağmen Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Premium segmente odaklanarak pazar payımızı daha hızlı büyüteceğimizi düşünüyoruz.”

Türkiye’de son beş yılda cirosal bazda yıllık ortalamada yüzde 20 büyüyen LG, 2016’da da en az yüzde 20’lik büyüme hedefliyor. Türkiye’de premium segmentte akıllı ürünlerle büyümeyi hedefleyen şirket, kablosuz süpürge, yüzde 47 enerji tasarrufu sağlayan çift kapaklı buzdolabı gibi ürünleriyle fark yaratmayı hedefliyor. Jiyoung Lee, önümüzdeki dönemde telefonla yönetilebilir akıllı ürünlere odaklanacaklarını belirtiyor. Türkiye’de beyaz eşya satışlarının yüzde 65’i bayiler üzerinden yapılıyor. Pazardaki rekabet gücünü artırmak için bu alana yatırıma odaklanmaya hazırlanan LG’nin halihazırda Türkiye’de 100 civarında bayisi bulunuyor. 2016’da 20 yeni bayi açmayı planlayan şirket, teknoloji marketlerdeki ağırlığını da artırmayı hedefliyor.

83 BİN KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLIYOR
Ev eğlence sistemleri, mobil iletişim, beyaz eşya, iklimlendirme ve otomotiv malzemeleri olmak üzere dört farklı sektörde faaliyet gösteren LG’nin dünya çapındaki satış rakamı 55,9 milyar dolara ulaşıyor. Şirket 119 farklı noktada 83 bin kişiye istihdam sağlıyor. Son dönemde beyaz eşya ve iklimlendirme alanında büyümesi hızlanan şirket, 2015’te yüzde 4 artışla 3,6 milyar dolarlık satış gerçekleştirdi.
0

  • ALTIN GRAM - TL 2325,33 0,15%
  • ALTIN ONS 2233,04 1,74%
  • BIST 100 9089,96 0,11%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,217 -0,106%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35436 0,024%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,4075 -0,347%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,3891 0,1624%
  • EURO/DOLAR 1,0798 0,0602%
  • EURO/TURK LIRASI 35,0543 -0,128%
  • STERLIN/DOLAR 1,26362 0,1014%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL