MNG Kargo, büyümede e-ticarete odaklanacak

MNG Kargo, büyümede e-ticarete odaklanacak

Geçen yıl Turkven ve Sancak Group’un satın aldığı MNG Kargo atağa kalkıyor. Bu yıl 27 milyon TL, 2019’da ise 46 milyon TL yatırım planlayan şirket, e-ticaret taşımacılığına odaklanacak. E-ticaretın cirodaki payının yüzde 20’den yüzde 80’e çıkarılması hedefleniyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Türkiye’de e-ticaret sektörü 2017 yılında yüzde 37 artış göstererek 42,2 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı. Sektörün 2018 yılını 50 milyar TL’nin üzerinde büyüklükle kapatması bekleniyor. E-ticaretin bu büyüme ivmesi pek çok sektörde fırsat yaratıyor.

Bu büyüme trendini gören MNG Kargo da e-ticarete odaklanma kararı aldı. Turkven ve Sancak Group’un geçen yıl ağustos ayında satın aldığı MNG Kargo, bu ortaklığın da verdiği güçle atağa kalkmaya hazırlanıyor. Şirket, ciro içinde yüzde 20 olan e-ticaretin payını önümüzdeki beş yılda yüzde 80’e çıkarmayı hedefliyor.

MNG Kargo Genel Müdürü Boran Uzun, 2018 sonuna kadar 27 milyon TL, 2019’da ise 46 milyon TL yatırım planladıklarını söylüyor. Uzun, “Kargo sektörü ambarcılıktan gelen bir sektör. Bunu değiştiriyoruz. AR-GE’ye yaptığımız yatırımlarla tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda çözümler geliştiriyoruz” diye konuşuyor. Bu doğrultuda tüm depolarını

yenileyen şirket, 2019’da Gaziantep ve Denizli’de yatırım yapmayı planlıyor.

YÜZDE 30 BÜYÜME
900’e yakın şubesi, 25 aktarma merkezi ve 9 bin çalışanı bulunan MNG Kargo’nun 1 milyar TL’ye yakın bir cirosu var. Her yıl ortalama yüzde 30 büyüyen şirket, 2018’i de yüzde 30’luk büyümeyle kapatmayı planlıyor.

Boran Uzun, önümüzdeki beş yılda kargo sektörünün tamamen değişeceğini öngörüyor. Uzun, “İnternetten sipariş alıp eve teslim etmek işin sadece bir parçası olacak. Mesela restoranda bir MNG noktası olacak, oradan siparişinizi alabileceksiniz.

Sizin yerinize güvenlik veya kapıcınız alabilecek. Hayatınızı kolaylaştırmaya çalışıyoruz. Bunu yapıp şirketi 3-5 yıl arasında borsaya açmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor.

MNG Kargo, kargo şirketlerinde en çok rastlanan durumlardan biri olan “Geldim yoktunuz” sorununu çözmek için de teknolojik çözümler üzerinde çalışıyor.

Çalışanlarının GPRS üzerinden konumunu gösteren bir sistem kuracaklarını söyleyen Boran Uzun, “Bu sistemi 2019 yılında hayata geçirmeyi planlıyoruz. Böylece bu konudaki tartışmalar son bulacak. Bu proje için 2 milyon dolar para harcayacağız” diyor.

AMAZON’A ÇALIŞACAK
Tüketicinin taleplerinin ön planda olduğu bir sistem kurmaya çalışan şirket, son yedi ayda zamanında teslimatı yüzde 9 artırırken, şikayet sayısını yüzde 20 azalttı. Ekibi yenilediklerini söyleyen Boran Uzun, önümüzdeki dönemde talep ve ihtiyaçlar doğrultusunda yeni projeler geliştireceklerini belirtiyor.

MNG Kargo’nun cirosunun yüzde 5’ini yurtdışı operasyonları oluşturuyor. Altı ay önce Amazon’un yurtdışı ihalesini kazanan şirket, yurtdışı operasyonunda da her yıl yüzde 30’luk büyüme hedefliyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap