Moda markaları spor giydiriyor

Moda markaları spor giydiriyor

Fatoş Bozkuş

Spor yapan kişi sayısındaki artışla birlikte fitness ürünlerine olan talep her geçen gün artıyor. Bu da moda markalarının birbiri ardına ürün portföylerine spor ve fitness ürünlerini eklemesini beraberinde getiriyor.

Koton’dan C&A’ye kadar pek çok şirket, büyüklüğü 3 milyar TL’yi bulan bu pazardan pay alabilmek için çaba gösteriyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Sağlıklı yaşam bilincinin gelişmesiyle birlikte spora olan ilgi her geçen gün artıyor. Birbiri ardına açılan spor salonları ve farklı spor dallarına yönelim, spor markalarının da hızlı büyümesini beraberinde getiriyor.

Bugün spor giyim pazarının hacminin 3 milyar TL’yi bulduğu yönünde tahminler var. Şirketlerin yatırımları ve açacakları yeni mağazalarla bu rakamın önümüzdeki yıllarda hızla artması bekleniyor.

Son yıllarda bir başka trend ise moda markalarının da birbiri ardına ürün portföyüne spor ve fitness kategorisini eklemesi oldu. Boyner’den LC Waikiki’ye, Koton’dan Penti’ye kadar birçok şirket bu alana giriş yaptı. Önümüzdeki yıllarda bu trendin başka markalara da sıçraması bekleniyor.

3,3 MİLYON ÜRÜN SATTI
LC Waikiki, perakende markaları arasında bu işe yatırım yapan ilk şirketlerden. LC Waikiki Üründen Sorumlu Genel Müdürü Maria Comfort, yaklaşık iki yıl önce, dünya çapında aktif yaşam tarzı ve spor giyim üzerine bir trendin başladığını söylüyor.

Comfort, kendilerinin de bunun farkına vararak ve böyle bir ihtiyaç ve fırsat alanı olduğunu düşünerek 2013’te kapsül koleksiyonları yapmaya başladıklarını belirtiyor. Maria Comfort, Kadın ve erkek grubunda toplam 427 faklı ürün adediyle geçen yıl 3,3 milyon adet ürün satışı yaptıklarının altını çiziyor.
Satış hacmine bakıldığında erkek grubunda daha çok ürün satışı yapıldığı görülüyor. Maria Comfort, önümüzdeki dönemde koleksiyona eklenecek yeni ürünlerle birlikte spor ürünlerinin satış adedinin yüzde 28 büyümesini hedeflediklerini söylüyor.

2015’TE TREND OLDU
Spor giyimi ürün portföyüne 2015 yılında ekleyen markalar arasında Koton, DeFacto, Penti ve C&A gibi markalar yer alıyor.

Koton Pazarlama Direktörü Aslı Südor, bu alana nasıl yatırım yapmaya karar verdiklerini ve yaptıkları çalışmaları şöyle anlatıyor: “Hem kapalı spor salonlarında hem de açık hava spor alanlarında spor giyime olan ilginin artması ve sezon trendlerinin tercih edilmesiyle bu kategori için altyapımızı oluşturduk. 2015 kış sezonunda Koton Sport giyim kategorimizi yarattık. Şu anda mağazalarda üçüncü sezonumuzu sergiliyoruz.”

Koton’da bu sezon mağazada 170 çeşitten fazla ürün bulunuyor. Aslı Südor, Koton Sport koleksiyonunda yer alan tasarımlarla spor yapılırken de şık olunabileceğini vurguladıklarını söylüyor.

Südor, Sport koleksiyonu altında kapsül koleksiyonlar da hazırlamaya başladıklarını anlatıyor. Aslı Südor, satışların iyi gittiğini ve bir sonraki sezonda yüzde 40 oranında büyüme öngördüklerini anlatıyor.

YENİ ÜRÜNLER YOLDA
2015 yılında aktif spor grubunu ürün portföyüne dahil eden markalardan biri de DeFacto. Kadın spor giyim koleksiyonu için her sezon 40 farklı seçenekten oluşan ürün koleksiyonu hazırladıklarını söyleyen DeFacto Perakende Grup Başkanı İhsan Ateş, erkek grubunda da şu anda mağazalarda spor giyim altında 30’dan fazla modelleri bulunduğunu anlatıyor.

Şubat ayı itibariyle de yaklaşık 50 modellik spor giyim grubunu satışa sunacaklarının altını çizen Ateş “ Fitness grubu için mağazalarımızda sporcu sütyeninden tayta, ayakkabıdan çantaya, özel spor giyim etiketiyle farklılaştırdığımız yaklaşık 30 modelden oluşan özel bir alan tasarladık” diyor.
DeFacto’nun aktif spor ürün karması, spor salonlarında ve parklardaki spor parkurlarında düzenli spor yapan insanların giyebileceği t-shirt, sweat, mont, şort, pantolon ve koşu taytlarından oluşuyor. İhsan Ateş, önümüzdeki yaz sezonunda bu gruba spor çanta, çorap, ayakkabı ile birlikte duş jeli ve deodorant gibi spor sonrası bakım ürünleri de ekleyeceklerini anlatıyor.

Ateş, “Aktif spor ürünlerinin ciromuz içindeki payı giderek artıyor. Müşterilerimizden gelen yoğun talep üzerine 2016 Yaz sezonunda koleksiyonumuzu daha da genişleterek satışlarımızı ve dolayısıyla da ciro içindeki payını artıracağız” diye konuşuyor.

12 MAĞAZAYA ÇIKACAK
C&A mağazalarında da spor koleksiyonu 2015 yılı başında mağazalarda yerini aldı. C&A Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fatma Koçak, spor ve fitness ürünlerine olan ihtiyaç artınca bu ürünlerde bir moda akımı oluştuğunu ve çeşitliliğin arttığını anlatıyor. Koçak, “Biz de bu talebe karşılık vermek için koleksiyonumuza spor ve fitness ürünlerini dahil ettik” diyor.

C&A’de sezonda iki ana koleksiyon düzenleniyor ve ortalama 70-80 farklı ürün sunuluyor. Bunun içinde tayt, şort, t-shirt, sporcu sütyeni gibi ürünler bulunuyor. Ürün portföyünün Avrupa merkezi tarafından belirlendiğini söyleyen Fatma Koçak, ciro bilgisi paylaşmasa da satışları içinde artan bir oranda bu ürünlerin satıldığından bahsediyor.

2015’te bu koleksiyonun 24 mağaza içinde sadece dört mağaza ile sınırlı olduğunu belirten Koçak, “2016 yılında daha fazla mağazamızda bu koleksiyona yer vereceğiz ve ürün çeşitliliğimiz de artacak. Planımız bu koleksiyonu 12 mağazada müşterilerimize sunmak” diye konuşuyor.
ÜRÜN SAYISI ARTACAK
Penti ilk olarak bu sonbahar-kış sezonunda ürün portföyüne spor-fitness giyimi ekledi. Önümüzdeki sezonlarda ürün sayısını artıracaklarını anlatan Penti İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Karaibrahimoğlu, “Bu kategoride kaliteli, moda ve ulaşılabilir fiyatta ürün sunan yeterince marka yok. Biz Penti kadınına bunu sunabilmek istedik” diyor.

Toplam ciro içerisinde yüzde 6 civarında bir oranı yakaladıklarını söyleyen Mert Karaibrahimoğlu, kendileri için yeni bir kategori olması ve konservatif bir başlangıç yapmış olmaları nedeniyle bu oranın ve ciroların şu an tatmin edici olduğunun altını çiziyor. Karaibrahimoğlu, önümüzdeki sezonlarda ve özellikle 2016 sonbahar-kış sezonunda bu cironun katlanarak artıracağını öngördüklerine de vurgu yapıyor.

İlk adım Boyner’den geldi
Spor giyimin hızla gelişen bir trend olduğunu ve Boyner mağazalarındaki satış payının önemli bir yer tuttuğunu gören şirket 2009 yılında ilk konsept mağazası olan Boyner Sports’u açtı.

 

Boyner Genç, Aktif, Spor ve Erkek Kategorisinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bora Alyanak, aralık ayı itibariyle Boyner ve YKM mağazalarının içinde toplam 101 Sports reyonu bulunduğunu söylüyor.

Alyanak, ayrıca dokuz farklı noktada Boyner Sports konsept mağazaları olduğunu belirtiyor. Bora Alyanak, satışlar ve bu trendin önümüzdeki yıllarda ne boyuta ulaşacağıyla ilgili ise şöyle konuşuyor:”Boyner Sports’un konsept mağazalarının ve Boyner-YKM içinde bulunan spor reyonlarının ciromuzdaki payı, mağazalarımızdaki sekiz farklı kategori arasında ilk sırada yer alıyor.

Her yıl da payını artırarak büyümesini sürdürüyor. Son yıllarda spor giyimin dünya çapındaki ve Türkiye’deki yükseliş trendine bağlı olarak birçok marka koleksiyonlarına spor ve performans ürünleri de eklemeye başladı. T rendin önümüzdeki yıllarda da sürmesini bekliyoruz. Bu ilgi birçok farklı markanın da spor koleksiyonları oluşturmasına yol açacaktır.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap