Nurus, rotayı havaya çevirdi

Nurus, rotayı havaya çevirdi

Ofis mobilyası markası Nurus, 50’den fazla ülkeye ihracat yapıyor. Şirket, bu yıl ihracatın cirodaki payını yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyor. Bunun için de yeni alanlara yatırımlar yapmayı planlıyor. Nurus Yönetim Kurulu Üyesi Renan Gökyay, “Bu yıl uçak koltuğu, terminal koltuğu, konser salonu koltuğu, eğitim alanı ve konferans koltuğu gibi yan sektörlerdeki yatırımları geliştireceğiz” diyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Ofis mobilyası üreticisi Nurus, 90 yıllık bir geçmişe sahip. Şirketin Ankara’da başlayan yolculuğu bugün yurtiçinde 11 mağazasıyla devam ediyor. 500’ü aşkın çalışanı olan Nurus, 50’den fazla ülkeye ihracat yapıyor. Şirket, ihracatının büyük bölümünü Almanya, Belçika, Suudi Arabistan ve Kuveyt’e gerçekleştiriyor. 2016’yı 195 milyon TL’lik ciro ile kapatan şirket, bu yıl ise 225 milyon TL ciroya ulaşmayı planlıyor.

Nurus, ailenin üçüncü kuşak temsilcileri Renan ve Güran Gökyay kardeşlerin yönetiminde büyümesini sürdürüyor. Üretiminin yüzde 30’luk kısmını ihraç eden Nurus, 2017’de ihracatın payını yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyor. Son dönemde yeni endüstriyel tasarımlara yönelen Nurus’un hedefinde uçak koltuğu, terminal, konser salonu, eğitim alanı ve konferans salonları için ürün geliştirmek var.

Nurus Yönetim Kurulu Üyesi ve Baş Tasarımcısı Renan Gökyay, “Bir süre önce yerli uçak koltuğu üreten bir şirketin tedarikçisi olduk. Yan sektörlerdeki yatırımlarımızla faaliyetlerimizi geliştireceğiz. Ciromuzun yaklaşık yüzde 5’ini AR-GE faaliyetlerine ayırıyoruz” diye konuşuyor.

ONLINE MAĞAZA
Şirket, iç pazardaki faaliyetlerinin yanı sıra yurtdışında da büyümesini sürdürüyor. Turquality kapsamında aldıkları desteklerin kendilerini teşvik ettiğini dile getiren Renan Gökyay, şöyle devam ediyor: “Almanya ve Dubai’deki mağazalarımızla Avrupa ve Ortadoğu’daki varlığımızı hızla geliştiriyoruz.

Yurtdışındaki lojistik ve servis merkezlerimize ek olarak, bu yıl Almanya merkezli ilk yurtdışı online mağazamızı da açmayı planlıyoruz. Hindistan ve İran, yatırım hedeflerimiz olan diğer ülkeler. Almanya ve Körfez ülkelerindeki etkimizi arttırmak da odak konularımız arasında.”

Geçen yıl Ankara Söğütözü’nde 6 milyon liralık yatırımla özel bir mağazasını hizmete sokan şirket, İstanbul’daki mağazalarının yenilenmesi için de 3 milyon TL’lik yatırım yaptı. 11 büyükşehirde gerçekleştirdiği satış faaliyetlerini alt bayiliklerinin sayısını arttırarak büyütmeyi planlayan Nurus, online satışta yurtiçinde de satış hacmini artıracak.

BİLİMSEL ÇALIŞMALAR
Avrupa, ABD gibi sektörün rekabet gücünün en yoğun olduğu yerlerde pazarda adından söz ettiren Nurus, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ile bir araştırma başlattı. Çalışma alanlarında sağlık konusunu mevcut uygulamalar üzerinden araştırıp akademik literatüre bilimsel çalışmalar kazandırmayı hedeflediklerini belirten Renan Gökyay, şunları ekliyor: “Geçen yıl AR-GE merkezimizde bir akustik odası kurduk.

Akustik odası ile tasarımlar, mekanın özelliklerini dikkate alacak şekilde testlerden geçiriliyor. ‘Doğru malzeme başlı başına bir iştir’ anlayışı ile malzeme seçerek çalışma alanlarındaki yankı kontrol ediliyor. Çalışma alanları ve kamusal alanlardaki mobilyaların hangi frekanslarda, sesi nasıl emip yansıttıklarını belirledik. Mobilya sektöründe dünyada çınlama odasına sahip ilk ve tek markayız.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap