Ortadoğu’dan başlayıp yurtdışına açılacak

Ortadoğu’dan başlayıp yurtdışına açılacak

Bu yılın sonunda 1 milyar TL ciroya ulaşması beklenen Trendyol, yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. Şirket yurtdışı açılımına Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler ve Doğu Avrupa ülkelerinden başlayacak.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Trendyol.com’un kurucusu ve CEO’ su Demet Mutlu, “2017’de yurtdışı için ilk adımı atacağız. Diğer taraftan depo kapasitemizi üç kat büyütmek için 15-20 milyon dolarlık yatırım yapacağız” diyor.

E-ticaret Türkiye’de toplam perakendenin yüzde 2’sini oluşturuyor. Bu rakam Avrupa ve Amerika’da ise yüzde 8-10 seviyesinde. Genç nüfusu ve hızla artan internet penetrasyonu ile e-ticaret için çok yüksek potansiyele sahip olan Türkiye’de bu alanda pek çok girişime imza atılıyor.

Demet Mutlu’nun kurduğu Trendyol.com da bunlardan biri. Modayı herkes için ulaşılabilir kılma hedefiyle yola çıkan Demet Mutlu, 300 bin dolara kurduğu Trendyol.com’u altı yılda

1 milyar TL’lik bir şirket haline getirdi. ‘Yılın Kadın Girişimcisi’ ünvanlı Demet Mutlu, şimdi de yılda 20 milyondan fazla ürün satılan siteyi yurt dışına açmaya hazırlanıyor.

2017’nin son çeyreğinde Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler ve Doğu Avrupa ülkelerinden ihracata başlayacaklarını söyleyen Mutlu, “Kurul
bulunuyor.

duğumuzdan bu yana yurt-dışına açılmayı hedefliyorduk. Artık altyapımızı oturttuk. Bu yıl ilk adımı atacağız. İlk aşamada 10-12 ülkede olmayı hedefliyoruz” diyor.

YENİ YATIRIM YAPACAK
2017 yılında yüzde 80 büyümeyle şirketin cirosunu 1,8 milyar TL’ye çıkarmayı hedefleyen Demet Mutlu, büyüme doğrultusunda yeni yatırım planlıyor.

Tuzla’da 15-20 milyon dolarlık yatırımla yeni bir depo kurulması hedefleniyor. Böylece kapasite üç katına çıkarılmış olacak.

2 binden fazla yerli ve yabancı marka ile çalışan şirket, satışının yüzde 70’ini İstanbul, Ankara ve İzmir dışındaki şehirlere yapıyor. Anadolu’da büyümenin çok daha hızlı olduğunu söyleyen Demet Mutlu, “Türkiye’nin potansiyeline çok güveniyoruz.

2021’de 5 milyar TL ciro hedefimiz var. Buna rahatlıkla ulaşabileceğimiz düşünüyoruz. Ayda 35 milyon ziyaret ile en yoğun AVM’nin 20 katı kadar ziyaret çekiyoruz. Yılda 20 milyondan fazla ürünü müşterilerimize ulaştırıyoruz” diye konuşuyor.

ERKEK ÜRÜNLERİ ARTACAK
Trendyol.com’un müşterilerinin yüzde 80’ini kadınlar oluşturuyor. Bugüne kadar kadın giyimine ağırlık verdiklerini söyleyen Demet Mutlu, “Müşterilerimiz farklı kategorilerde de bizden hizmet almak istiyor.

Bu nedenle önümüzdeki dönemde erkek, çocuk, kişisel bakım ve ev kategorilerine daha fazla yatırım ve büyüme hedefliyoruz” diyor.

Trendyol.com mobil tarafta da hızlı bir büyüme gösteriyor. Sitenin mobil uygulaması 3,5 milyondan fazla kişi tarafından indirilmiş durumda. Trafik ve satışın yüzde 60’dan fazlasının mobilden geldiğini belirten Demet Mutlu, mobilin payının her yıl yüzde 150 arttığını söylüyor.

YATIRIMCILARIN İLGİSİ VAR
Trendyol, global yatırımcıların dikkatini çeken bir şirket. Facebook, Google, Amazon gibi dünyanın en büyük internet şirketlerinin yatırımcısı olan Tiger Global ve Kleiner Perkins’e (KPCB) ek olarak geçen yıl Avrupa Kalkınma Bankası (EBRD) şirketin yatırımcıları arasına dahil oldu. Trendyol’un yüzde 75 hissesi bu üç yatırımcı şirketin elinde



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap