Özel müşteriler giderek artıyor

Özel müşteriler giderek artıyor

Üst gelir grubundaki müşterilerin diğer müşterilere kıyasla 3-8 kat daha fazla harcama yaptığı yönündeki araştırmalar, şirketlerin bu gruba özel sunulan hizmet ve ayrıcalıkları artırmasına neden oldu. Bankalardan GSM operatörlerine, havayolu şirketlerinden perakendecilere kadar birçok şirketin özel müşteri birimi var.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomis.com.tr

Şirketlerden özel hizmet alan özel müşterilerin sayısı da giderek artıyor. Genellikle şirketler için en değerli müşteri grubunu üst gelirliler oluşturuyor. Çünkü araştırmalar A ve üzeri gelir grubundaki müşterilerin diğer müşterilere kıyasla 3-8 kat daha faza harcama yaptığını gösteriyor.

Bu değerli müşteri grubunu elde tutmak için birçok marka ve şirket özel kampanya, avantaj ve hizmetler sunuyor. Son yıllarda değerli müşteri sayısını daha da arttırmak isteyen şirketler kişiye özel çözümleri ve pazarlama uygulamalarını da artırmaya başladı.

Pazarlama uzmanları, günümüz dünyasında birçok müşterinin artık ürünün sadece işlevselliği ya da fiyatıyla ilgilenmediğini, ürünle aralarında duygusal bir bağ oluşmasına baktığını söylüyor. Bu noktada özel müşterilere sunulan özel ürün ve hizmetlerle markalar sadece ürün ve hizmet olmaktan çıkıp tüketicinin hayatının
bir parçası haline geliyor.

BELLİ TUTAR KOŞULU
Belli miktarda birikimi olan, birikimlerini daha iyi değerlendirmek, kişisel finans yönetimini daha iyi yapabilmek için danışmanlık talep eden müşterilere bankalar farklı isimler altında özel bankacılık hizmetleri veriyor. Her bankada değişmekle birlikte bu hizmetten ortalama 500 bin TL ve üzeri varlık bakiyesi olan müşteriler yararlanıyor.

ING Bank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun, kendilerinin de belirli bir mevduat büyüklüğünün üzerinde varlık bakiyesi olan müşterilere, iş hayatlarında ve özel hayatlarında kullanacakları bazı ürün ve hizmetler verdiklerini ifade ediyor. Örneğin merkez ve corner’larda kişiye özel atanmış müşteri temsilcisi bunlardan birini oluşturuyor.

AYRICALIKLAR FARKLI
Barbaros Uygun, özel bankacılık müşterilerine sunulan ayrıcalıklı hizmetleri ise şöyle anlatıyor: “Özel seyahat ve hizmet hattımız, aylık dergi aboneliği hizmetimiz, vergi danışmanlığı hizmetimiz mevcut. Ayrıca seyahat eden müşterilerimize özel havaalanı ayrıcalıklarımız, transfer ve seyahat opsiyonlarımız, concierge ve asistan hizmetlerimiz de bulunuyor. Bankacılık ürün ve hizmetleri dışında en çok en çok talep gören hizmetlerimiz, seyahat eden müşterilerimize özel tasarladığımız hizmetler grubundan oluyor.”

Denizbank, bu konuda kişiye özel çözümler sunabiliyor. Örneğin bir Dünya Kupası finalini ya da özel bir müsabakayı VIP koltukta izleme ya da yelken eğitimi alma gibi ayrıcalıklar sunulabiliyor. Yapı Kredi Bankası, özel bankacılık müşterilerine özel etkinlikler düzenliyor. Garanti Bankası sunduğu özel finansal ürün ve hizmetlerin yanı sıra her yıl global anlamda, finans, akademi ve iş dünyasının önde gelen kişilerinin görüşlerini paylaştığı konferanslar, sanat etkinlikleri ve konserler gibi kültürel etkinlikler, özel yemek ve davetler düzenliyor.

GSM’DE ÖZEL MÜŞTERİ YARIŞI
GSM operatörleri de faturası belli bir oranın üzerindeki müşterilerine ayrıcalıklı bir dünya sunuyor. Bu ayrıcalıklı dünyaya seçtiğiniz tarife ile girebiliyorsunuz. Örneğin Turkcell Platinum markasını yarattı. Platinum ayrıcalıklar dünyasında sıra beklemeden hizmet alacağınız size özel müşteri temsilciniz ve kapınıza kadar gelen hizmet ekibi var. Hediye sinema biletleri, ücretsiz havalimanı transferi, ücretsiz vale, özel şoför hizmeti ve gözde restoranlarda ayrıcalıklar da sunuluyor.

Vodafone’da ise benzer hizmetler Red tarifesiyle veriliyor. Faturalı abone bazının toplam içindeki oranının büyümesinde Vodafone Red tarifelerinin etkili olduğu, şirket yönetimi tarafından her platformda dile getiriliyor.

Türk Telekom, yurtiçi ve yurtdışı ayrıcalıklarından özel müşteri hizmetlerine, alışveriş avantajlarından gözde restoran ve seyahat ayrıcalıklarına kadar pek çok özel hizmeti Prime müşterileri için sunuyor. 2013’te hayata geçiren Türk Telekom anlayışını bu yıl yenileyen şirket, müşterilerini bu ayrıcalıklardan en düşük ücretle yararlandıran GSM operatörü. 39 TL karşılığında Prime dünyasına girilebi-liyor.

HAVAYOLLARINDA DURUM NE?
Havayolu şirketleri ise sadakat kartlarıyla seyahatlerde VIP müşterilerine farklı ayrıcalıklar sunuyor. THY, özel yolcu programı olan Miles & Smiles ile bu ayrıcalıkları sunuyor. Uçuş miktarınıza göre ayrıcalıklarınız farklılaşıyor. Örneğin Elite Plus karta sahip olduğunuzda THY’nin lounge’larını, İstanbul Atatürk Havali-manı’ndaki özel pasaport gişesini kullanabiliyorsunuz. Yılda iki kez hediye upgrade ve daha fazla bagaj hakkı gibi ayrıcalıklara da sahip oluyorsunuz.

Atlasglobal, VIP müşterilerini Business Class yolcular ve sadakat programı Atlasmiles Platinum üyeleri olarak belirtiyor. Atlasglobal Pazarlama ve Kurumsal İletişim Başkanı Tuna Tunca, VIP kategorisine giren yolcu sayısının son üç yılda yüksek bir artış gösterdiğini söylüyor.

Eylül ayında Business Class yolcularına özel bir kampanyaları olduğundan bahseden Tunca, “5 Eylül’de devreye girecek kampanya çerçevesinde, Business Class yolcularımız yurtiçinde 3 bin 500 TL’ye, yurtdışında 3 bin 500 dolara, 1 Ekim – 31 Mayıs tarihleri arasında sekiz ay boyunca uçuş ağımızda bulunan tüm destinasyonlara sınırsız uçabilecekler” diye konuşuyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap