Sarar Grubu’ndan ayrılık haberi var

Sarar Grubu’ndan ayrılık haberi var

Türkiye hazır giyim sektörünün önde gelen markalarından biri olan Sarar Grubu’nun üst yönetiminde beklenmedik bir değişiklik oldu. 2010 yılından bu yana CEO olarak görev yapan şirketin üçüncü kuşak temsilcilerinden Emre Sarar görevinden ayrıldı. Bu ayrılığın arkasında Emre Sarar’ın yönetim kurulu başkanı olan amcası Cemalettin Sarar ile yaşadığı fikir ayrılıklarının olduğu konuşuluyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Abdurrahman Sarar’m Eskişehir’de 13 metrekarelik terzi dükkanında temellerini attığı Sarar, bugün Türkiye’nin önde gelen hazır giyim markalarından biri. İkinci ve üçüncü kuşak temsilcilerinin birlikte çalıştığı bir aile şirketi olan Sarar Grup’un yönetiminde önemli bir değişiklik oldu. 2010 yılından bu yana şirketin CEO’luğunu yürüten şirketin üçüncü kuşak temsilcilerinden Celalettin Sarar’ın oğlu Emre Sarar, bu görevini bıraktı. Bu ayrılığın arkasında Emre Sarar’ın yönetim kurulu başkanı olan amcası Cemalettin Sarar ile yaşadığı fikir ayrılıklarının olduğu konuşuluyor. Emre Sarar’ın kendi işini kurmaya hazırlandığı ifade ediliyor.

Bu ayrılığın Sarar Grup’ta nasıl bir etki yaratacağım önümüzdeki günlerde net olarak görmek mümkün olacak. Celalettin Sarar’ın kendi hisselerini alarak ayrılabileceği de kulislerde dolaşan dedikodular arasında.

GENÇ KUŞAK YÖNETİMDE
Sarar, ikinci ve üçüncü kuşağın uzun yıllardır uyumla çalıştığı az sayıda şirketten biri. Şirketin halihazırda ikinci kuşak temsilcilerinden Cemalettin Sarar yönetim kurulu başkanlığını yürütürken, kardeşleri Celalettin ve Sabahattin Sarar da yönetimde etkin olarak rol alıyor. Sarar’da üçüncü kuşak olarak ise beş kişi yer alıyor. Celalettin Sarar’ın kızı Gözde, Sarar Kadın’ın başında görev alırken, oğlu Emir ise Almanya operasyonlarını yönetiyor. Sabahattin Sarar’ın kızları Sara ve Ece Sa-rar ise yaklaşık dört yıldır şirkette çeşitli pozisyonlarda çalışıyor.

Son yıllarda yurtdışı yatırımlarıyla dikkat çeken Sarar Grup, 2016 yılını 841 milyon TL ciroyla kapattı. 2017 yılında yüzde 15’lik büyüme hedefi koyan şirket, yeni yatırımlara devam ediyor. 2017 yılında toplam 55 milyon dolarlık yatırım planlanıyor.

EV TEKSTİLİNE ODAKLANACAK
Sarar, Sarar Kadın, Interview Sarar, CCS, Sarar Eşarp, Sarev ve Sartoria Sarar gibi farklı markalarla faaliyet gösteren grubun, 2017’de odaklanacağı alanlardan biri de ev tekstili olacak. Sarev markasıyla ev tekstili sektöründe faaliyet gösteren şirket, halihazırdaki fabrikasını Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’ne taşımaya hazırlanıyor. Üretim kapasitesini yüzde 50 artıracak yeni tesis için 25 milyon dolarlık yatırım yapılması planlanıyor. Halen Türkiye’de ve yurtdışında 40 civarında Sarev mağazası bulunuyor.

Sarar Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, 2017’de ev tekstili işinde yüzde 50 büyüme hedeflediklerini söylüyor. Cemalettin Sarar, “Ev tekstilinde kendimizin yanı sıra yurtdışında 15-16 önemli markaya üretim yapıyoruz. Yeni tesisle buradaki gücümüzü artıracağız” diyor. Sarar Grup’un toplamda yurtiçinde ve yurtdışında 200 civarında mağazası ve 5 bin çalışanı bulunuyor.

FARKLI SEKTÖRLERDE YATIRIMLARI VAR
Sarar Grubu’nun ev tekstili ve hazır giyimin yanı sıra turizm, akaryakıt, otomotiv, sigorta, bilişim ve enerji sektörlerinde de yatırımları bulunuyor. Eski şehir Organize Sanayi Bölgesi’nde hazır giyim ve tekstil alanında beş üretim tesisi bulunan şirketin Eskişehir’de butik otel, İstanbul’da beş yıldızlı termal otel, Eskişehir Sümerbank yatırımı ve Eskişehir Odunpazarı kültür ve turizm bölgesinde projeleri var.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap