Yeni fabrikasını temmuzda açıyor

Yeni fabrikasını temmuzda açıyor

Zade markasıyla bitkisel yağ üreten Konyalı Helvacızade Grubu, 15 milyon Euro yatırımla kurduğu yeni fabrikasını temmuz ayında açacak. Bu fabrikayla şirketin üretim kapasitesi üç katına çıkacak. Yeni fabrikanın katkısıyla bu yıl ciroda yüzde 40 artış bekleniyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Gıda ve sağlık alanında yatırımları olan Konyalı Helvacızade Grubu, yeni rafine yağ fabrikasında üretime başlamak için gün sayıyor. “Zade” markasıyla bitkisel yağ alanında üretim yapan grup, 15 milyon Euro yatırımla hayata geçirdiği yeni fabrikasını temmuz ayında açacak. Mevcut fabrikanın yanında 16 bin metrekarelik alanda kurulan yeni üretim tesisiyle günlük 400 ton olan dolum ve şişeleme kapasitesi bin 200 tona ulaşacak.

HEDEF 600 MİLYON TL CİRO
Bu yeni yatırımla üretimde kapasiteyi üç kat artıracaklarını belirten Helvacızade Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil, yeni fabrikanın da katkısıyla ciroda bu yıl yüzde 40 büyüme hedeflediklerini kaydediyor. 2017 yılını 427 milyon TL ciroyla kapatan grubun bu yılki hedefi 600 milyon TL ciroya ulaşmak.

Bu ciroya iç pazardaki private label alanındaki büyüme ve ihracatta yeni pazarlarla ulaşacaklarını söyleyen Büyükhelvacıgil, özellikle Körfez ülkelerinde önemli fırsatlar olduğunu dile getiriyor. Afrika ülkeleri başta olmak üzere 85 ülkeye ihracat yaptıklarını ve cironun yüzde 10’unun yurtdışı satışlardan geldiğini ifade eden Büyükhelvacıgil, hedeflerinin bu rakamı yüzde 30’a taşımak olduğunu ifade ediyor.

Tahir Büyükhelvacıgil, gelecek planları hakkında şunları söylüyor: “17 farklı kalite ve sistem belgesiyle alanında ilk olan Zade Bitkisel Yağ Rafinasyon Tesisleri’nde insan hatasından bağımsız üretim yapılıyor. 2017 yılının aralık ayında başlayan ve temmuz ayında devreye girecek fabrikamızla üretimde önemli bir noktaya geleceğiz. Son beş yıllık süreçte sağlık ve gıdada devreye aldığımız toplam 250 milyon TL’lik yatırımla büyümemize devam edeceğiz.”

ZADE VİTAL ABD PAZARINDA
Helvacızade Grubu’nun sağlık alanındaki markası Zade Vital ise yurtdışında önemli bir adım attı. Sağlıklı yaşam markası olarak beş yıl önce piyasaya sunulan ve Türkiye’de 17 bine yakın eczanede satışa çıkan Zade Vital markalı ürünler ABD pazarına da girdi.

Yılbaşında ABD’nin Chicago kentinde Zade Global şirketini kuran grup, burada OTS ürünlerinin satıldığı büyük market zincirleriyle de anlaşmak üzere görüşmelere başladı. 50 milyon TL ciroya giden Zade Vital, ABD’de kurduğu şirketle yeni eyaletlere yayılmayı hedefliyor.

ABD’DE YAYGINLAŞACAK
Yeni kurulan Zade Global’de CEO’luk görevini üstlenen kardeşlerden Mevlüt Büyükhelvacıgil, bitkisel besin desteği içerikli ürünlere sahip olan Zade Vital’in Amerika’da yaygınlaşmasını sağlamak üzere önemli girişimlerde bulunduklarını söylüyor.

Mevlüt Büyükhelvacıgil, “New York’ta yaklaşık30 eczanede yer alan 140 ürünümüzü, Amerika’nın yeni kentlerine de taşımayı planlıyoruz. Bu doğrultuda içinde eczanelerin yer aldığı büyük market zincirlerle görüşmeler yürütüyoruz” diye konuşuyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap