Yeni yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor

Yeni yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor

Anadolu 500 listemizde yer alan Adanalı Zahit Alüminyum, bu yıl 10 milyon Euro’luk dikey boyahane ve kompozit panel yatırımını devreye aldı. 2017 yılında 285 milyon TL ciroya ulaşan şirket bu yıl ise yeni yatırımının etkisiyle yüzde 20’lik ciro artışı hedefliyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Zahit Alüminyum, Adana’da Zahit Balbay tarafından 1983 yılında küçük bir atölyede başladığı yolculuğunda, 2017 yılı itibarıyla 285 milyon TL cirolu bir şirkete dönüştü. Şirket, Ekonomist’in geçen yılki Anadolu 500 listesinde 2016 yılı verilerine göre 214,4 milyon TL cirosuyla 283’üncü sırada yer almıştı. 2017 yılı verilerine göre oluşturulacak bu yılki listede daha yukarılarda yer alması muhtemel. Zahit Alüminyum, bu yıl da yeni yatırımlarının etkisiyle yüzde 20 büyümeyi hedefliyor.

Zahit Alüminyum, ‘Aluminance’ ve ‘Vetrina’ markaları ile alüminyum profil ile kompozit panel, ‘Solarfield’ markası ile de gün ışığını elektrik enerjisine dönüştüren fotovoltaik güneş paneli üretimi gerçekleştiriyor.

Adana’da 32 metrekarelik atölye zaman içinde Adana Kozan Yolu üzerinde 400 metrekarelik bir tesise taşındı. Şirket, İstanbul’dan alınan yeni teknolojilerle hizmet yelpazesini de geliştirdi. Öyle ki alüminyumda toptan hammadde satışına da giriş yapıldı. 1996 yılına gelindiğinde ise Adana Organize Sanayi Bölgesi’nde modern bir tesis yapıldı ve şimdi bu tesiste üretime devam ediliyor.

İKİ TESİSİ VAR
Şirketin kurucusu Zahit Balbay, küçük yaşlarda doktor olmayı hayal ederken zanaatla uğraşmaya başladı. Marangoz çırağı olarak başladığı iş hayatına alüminyum ustası olarak devam etti. Zamanla Adana’da aranan ustalardan biri oldu. Zahit Balbay, “Atölyemi kurduğumda sadece ben ve bir çırağım vardı.

Şu anda ise Zahit Alüminyum’da 600’ün üzerinde çalışanımız var. Bugün Adana OSB’deki iki ayrı fabrikamızda, 65 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 100 bin metrekare alanda faaliyet gösteriyoruz” diye anlatıyor.

Zahit Alüminyum, 2013 yılında ‘Solarfield’ fotovoltaik panel üretim tesisini kurdu. Daha sonra ise verimlilik artışı yönünde gelişen hücre teknolojisindeki son gelişmeleri firmasına adapte ederek, solar panellerini yüksek hücre verimliliğine sahip 5BB teknolojisiyle üretmek için yatırım yaptı.

2015 yılında mekanik işlem tesisini faaliyete aldı. 2018 yılında faaliyete geçirdiği dikey boyahane ve kompozit panel tesisiyle de toplamda 10 milyon Euro’luk yatırım gerçekleştirdi.

YENİ NESİL ÜRÜNLER
Zahit Alüminyum’un ürün gamında mimari sistem profilleri, endüstriyel profiller, kompozit paneller, fotovoltaik solar paneller, fotovoltaik solar sistem profilleri ve çerçeveler yer alıyor. AR-GE merkezi bünyesinde katma değeri yüksek ürün geliştirme faaliyetleri yürüten şirket, ürün portföyünü sürekli yeniliyor.

Zahit Balbay, AR-GE merkezlerinin en son olarak ‘yangına dayanıklı ürün’ geliştirdiğini belirtiyor. Balbay, bu konuda şunları anlatıyor: “Yüksek katlı binalar, hastaneler ve iş merkezleri gibi büyük ölçekli yapılarda şartnamelere son yıllarda girmeye başlayan ‘yangına dayanıklı doğramalar’ yeni nesil ürün olarak artık ürün gamımızda bulunuyor.

Ayrıca aynı kapsamda değerlendirdiğimiz yanmaz kompozit panelin tesisimizde deneme üretimlerine başlandı. Bu yılın sonuna kadar yeni nesil ürünlerimizi piyasaya sunmuş olacağız.”

YENİ HAT KURUYOR
Şirket, yıllık 22 bin tonluk billet döküm, 30 bin ton ekstrüzyon profil, 3 milyon metrekare alüminyum kompozit panel, 20 bin ton eloksal yüzey işlem, 700 ton ahşap kaplama 80 MW fotovoltaik güneş paneli üretim kapasitesine sahip. Zahit Balbay, müşterilerine yarı mamül hizmeti vermek için yıllık 3 bin tonluk mekanik işlem parkuruna da sahip olduklarını belirtiyor. Balbay, “CNC parkuruna sahibiz.

Ayrıca bu yıl içerisinde devreye alınan dikey boyahane hattımızda 10 bin ton statik boya üretimi ile beraber totalde yıllık 12 bin ton, kompozit panel hattımızda ise 1 milyon 400 bin metrekare üretim kapasitesiyle faaliyet göstereceğiz. Önümüzdeki dönemde savunma sanayi, otomotiv sektörü gibi alanlarda yatırım planlıyoruz” diye anlatıyor.

YÜZDE 20’SİNİ İHRAÇ EDİYOR
2006 yılından itibaren ihracata da yönelen Zahit Alüminyum bugün üretiminin yüzde 20’sini İran, Romanya, İsviçre, Hollanda gibi 20’ye yakın ülkeye ihraç ediyor. Geçen yıl 2 bin 400 tonluk ihracat gerçekleştiren şirket bu yıl ise 3 bin tonluk ihracata ulaşmayı hedefliyor. Hedef pazarlarını ise Avrupa Birliği (AB) ülkeleri ve Afrika oluşturuyor.

Şirket tüm çalışmalarını ihracatını artırmak odaklı sürdürüyor. Bu amaçla 2017 yılının kasım ayında Adana’nın üçüncü AR-GE merkezini kurduklarını belirten Zahit Balbay, sözlerine şöyle devam ediyor: “Bu sayede rekabetçi ürünlerle pazardaki rekabet şansımız güçlenecek.

Yüksek alım gücü nedeniyle Türk sanayicisi için her zaman en büyük ihracat kapısı olan Avrupa pazarını çok önemsiyoruz. Bu pazarda yenilikçi ürünlerimizle etkinliğimizi artırmak istiyoruz. Onun için Almanya Berlin’de ofisimiz bulunuyor.”

İKİNCİ KUŞAK YÖNETİMDE
Bir aile şirketi olan Zahit Alüminyum’da ikinci kuşak da yönetimde bulunuyor. Şirketin yönetim kurulu başkanı Zahit Balbay ın kızı Elif Balbay Öz, yönetim kurulu üyesi olarak görev yapıyor. Elif Balbay Öz, finans, muhasebe ve insan kaynakları ağırlıklı olmak üzere şirketin yönetiminde aktif olarak yer alıyor.

Babası ile birlikte şirketi büyütmek için heryıl yeni hedefler koyduklarını vurgulayan Elif Balbay Öz, şunları söylüyor: “İş hayatında babamı rol model olarak alıyorum. Sorumluluğumun çok büyük olduğunun farkındayım. Arkamızdaki kurumuna bağlı, aile olma bilinciyle çalışan bir ekibe güveniyorum. Ülke ekonomisinde söz sahibi olan, katma değer sağlayan, dünyada izlenen lider şirket olma vizyonunu daha da geliştirerek Zahit Alüminyum’un nitelikli büyümesine katkı sunmaya devam edeceğim ”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap