Yerel ortak sayısını ikiden dörde çıkarıyor

Yerel ortak sayısını ikiden dörde çıkarıyor

GSK, aşı, ilaç ve tüketici sağlığı alanlarında faaliyet gösteren global bir şirket. GSK 30 ülkeyi Türkiye merkezli olarak yönetiyor ve global cirosunun yüzde 6,2’sini bu bölgeden elde ediyor. GSK Türkiye Genel Müdürü Dr. Emin Fadıllıoğlu, “Bu yıl iki olan Türkiye’deki yerel ortak sayımızı dörde çıkarıyoruz.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Üretim hacmimiz de 120 milyon TL’den 250 milyon TL’ye çıkacak” diyor. İlaç, aşı ve tüketici sağlığı alanında 150’den fazla ülkede 100 bini aşkın çalışanı bulunan GSK, 80 ülkede üretimi ve beş ülkede ARGE merkezi olan global bir şirket. Türkiye’de de 58 yıllık bir geçmişe sahip ve bine yakın kişiye istihdam sağlıyor.

Şirket, üç yıldır Türkiye’de çok önemli bir yapılanma içinde. Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu’ndan oluşan MENA-CIS ülkeleri Türkiye’den yönetiliyor.

Bu bölge 30 ülkeyi kapsıyor. GSK, 27,9 milyar sterlinlik global cirosunun yüzde 6,2’sini bu bölgeden elde ediyor. Ayrıca Türkiye bölgenin tedarik zinciri merkezi konumunda da bulunuyor.

ORTAK SAYISI ARTACAK
GSK Türkiye Genel Müdürü ve Başkan Yardımcısı Dr. Emin Fadıl-lıoğlu, GSK için Türkiye’nin ilaç, tüketici sağlığı ve dağıtım ağının bölgesel ‘hub’ı olduğunu söylüyor. Fadıllıoğlu, “Bünyemizde 45 expat çalışıyor. Bu çok ciddi bir rakam. GSK’nın satışlarının önemli bir yüzdesi İstanbul’dan yapılıyor. Türkiye’deki üretim faaliyetlerimizi de artırıyoruz. İki olan yerel ortak sayımızı yakında dörde çıkaracağız” diyor.

Şirket Türkiye’deki üretici sayısında da artışa gidiyor. Zentiva ve Abdi İbrahim ile yerel ortaklığı olan GSK, yakında Pharmactive ve Bilim İlaç ile de çalışmaya başlayacak. Böy-lece Türkiye’deki 120 milyon TL’lik üretimini 250 milyon TL’ye çıkaracak.

Öte yandan şirkette geçen yıl başlayan dijitalleşme hamleleri bu yıl hız kazanacak. GSK’da dijital dönüşüm yaşandığını ifade eden Emin Fadıllıoğlu, şöyle devam ediyor: “Mevcut altyapımızı teknolojik yeniliklere adapte ediyoruz. Gsksaglik.com ile sağlık profesyonellerine ulaşıyoruz.

Türkiye’de dijital platformlar üzerinden 2,5 milyon kez hekimlerle kontak kurduk. Bu rakamın 4 milyona ulaşmasını planlıyoruz. 2017’de Türkiye’deki yaklaşık 60 bin sağlık profesyonelinin GSK’nın sağladığı dijital altyapıyı kullanarak bilgiye erişmesini hedefliyoruz. Geçen yıl 59,5 milyon hastaya dokunduk. 2020’ye kadarki hedefimiz ise 80 milyonun hayatına dokunmak.”

AŞI MERKEZİ VAR
Türkiye’nin, GSK için önemli ve öncelikli bir ülke olduğunu söyleyen Emin Fadıllıoğlu, “Yatırım planlarının sadece yönetim ‘hub’ı olmadığı görülüyor. Mesela Hacettepe Üniversitesi ile işbirliği ile Türkiye’deki en büyük aşı merkezi olan Aşı Klinik Araştırma Merkezi’ni (AKAM) kurduk. Türkiye’de aşı alanındaki klinik araştırmaların yüzde 50’si GSK tarafından yapılıyor” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap