Yerel üretimle Türkiye’de büyüyor

Yerel üretimle Türkiye’de büyüyor

Doğrudan satış şirketi QNET, yerel üretime ağırlık verdi. Şirket ürettiği ürünleri Türkiye’den 22 ülkeye de ihraç ediyor. Son olarak ürün portföyüne zeytinyağı ve mutfak ürünleri de ekleyen şirket, İstanbul ve Bodrum’da iki otel almak için de görüşmeler yapıyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Dünya Doğrudan Satış Federas-yonu’nun 2017 verilerine göre, doğrudan satış sektörünün global cirosu 190 milyar dolara ulaştı. 170 milyona yakın bağımsız üyenin çalıştığı sektör her yıl yüzde 6 büyüyor. Bu alanda faaliyet gösteren şirket sayısı ise 200.

Dünya genelinde 500 bin aktif distribütörü bulunan Asyalı QNET de bu şirketlerden biri. Sıralamada ilk 40 arasında yer alan şirket, Türkiye dahil 100’ün üzerinde ülkede faaliyet gösteriyor. 2010 yılında Türkiye pazarına giriş yapan QNET’in CEO’su Trevor Kuna,

“Rusya, Gürcistan, Ukrayna, Kazakistan gibi ülkelerin yer aldığı 22 ülke Türkiye’ye bağlı. Türkiye bizim için ilk beş pazardan biri. Türkiye hızlı büyüyen pazarlarımızdan” diyor.

KURU SABİTLEDİ
Türkiye’de doğrudan satış sektöründe faaliyet gösteren 70 şirketten biri olan QNET, son beş yıldır yerel üretim de yapıyor. 22 ülke de Türkiye’ye bağlı olduğu için Türkiye’den bu ülkelere ihracat da söz konusu.

Türkiye’de doğrudan satış alanında yükselen bir yapı olduğuna değinen Trevor Kuna, “Türkiye’de tek zorluk kur. Onu da kuru 4 TL’de sabitleyerek aşmaya çalışıyoruz” diye ekliyor.

Doğrudan satış sektörü dünyada yüzde 6, Türkiye’de ise yüzde 17 büyüyor. Üye bazlı büyüme Türkiye’de yüzde 11,3’lerde ve yaklaşık 800 milyon dolarlık bir hacme sahip.

Yaşanan ekonomik daralmanın yanı sıra işinden memnun olmayanların, işsiz kalanların ya da ek gelire ihtiyacı olanların bu alana yönelerek sektörü büyüttüğüne değinen Trevor Kuna, “Dünyada ekonomi aşağıya doğru gitse de doğrudan satış hep yukarıya doğru gidiyor. Türkiye’de de yükselen bir iş. Önümüzdeki 20 yılda doğrudan satış alanı çok büyüyecek” diye konuşuyor.

YENİ ANLAŞMALAR
QNET Türkiye, geçen yıl yüzde 40 oranında büyüdü. 130 bin bağımsız üyesi bulunan şirket, Türkiye’de son yıllarda ithalat prosedürlerinin zorlaşması nedeniyle lokal üretime yöneldi. Gıda takviyeleri, renkli kozmetik, ağız ve cilt bakımı kategorilerinde yerel üretim gerçekleştiren şirket, son olarak alanında iddialı bir Türk şirket ile anlaştı.

QNET Türkiye, Orta Asya ve Rusya Bölge Müdürü Cem Geyik, “Bizim için mutfak ürünleri üretecekler. Ürünler, Türkiye ve Orta Asya’da satışa sunulacak. Ayrıca bir zeytinyağı şirketinin Türkiye haklarını da satın aldık. Türk zeytinyağını pek çok ülkeye satacağız”diyor.

İKİ OTEL SATIN ALACAK
Qnet, tüm dünyada turizm sektöründe de faaliyet gösteriyor. Şirketin dünya üzerinde sahip olarak ya da partner olarak binden fazla oteli var. Daha çok üst segmentte ve butik otel tarzında hizmet veren grup, bu yapıyı Türkiye’ye de taşımayı planlıyor.

Şu anda Antalya’da Kaleiçi’nde Doğan Otel adında bir oteli olan şirket, yeni satın almalar yapacak. Bodrum’da bir tane dört yıldızlı, İstanbul’da ise bir tane beş yıldızlı otel almak için görüşmelere başlandı.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap