Yurtdışında 10 mağaza açmayı hedefliyor

Yurtdışında 10 mağaza açmayı hedefliyor

Ayakkabı markası Elle Shoes’un şu anda yurtiçinde ve yurtdışında 58 mağazası var. Dış pazarlara odaklanmaya karar veren şirket, 2019 sonuna kadar yurtdışında 10 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Yurtiçinde ise 2019’da beş mağaza açılması planlanıyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Temelleri 1977 yılında Gedikpaşa’da bir atölyede atılan Elle Shoes, bugün Türkiye’nin önemli ayakkabı markalarından biri. Hadımköy’de 6 bin metrekarelik bir fabrikada yılda 1 milyona yakın ayakkabı üreten şirket, aynı zamanda 58 mağazasıyla yurtiçinde ve yurtdışında faaliyet gösteriyor.

Son beş yılda iki kat büyüyen Elle Shoes, önümüzdeki dönemde yurtdışına odaklanacak. Halihazırda yurtdışında Azerbaycan, Kosova, Rusya ve İran’da sekiz mağazayla faaliyet gösteren marka, 2019 sonuna kadar 10 yeni mağaza açmayı hedefliyor.

ARABİSTAN’DAN TALEP VAR
Elle Shoes’un ikinci kuşak temsilcisi ve şirketin genel müdürü Mete Akar, “Suudi Arabistan’dan çok talep geliyor. Ayrıca Romanya, Bulgaristan ve İtalya pazarlarını araştırıyoruz.

Yurtdışında bir atılım yapacağız” diyor. Yurtiçinde ise verimliliğe odaklanan şirket, 2019 sonuna kadar beş yeni mağaza açmayı planlanıyor. 400’e yakın çalışanı olan şirketin 2018 ciro hedefi ise 130 milyon TL’yi buluyor.

Elle Shoes, Türkiye’de perakendeyle birlikte üretim yapan az sayıdaki ayakkabı markasından biri. Cironun yüzde 2’si ise yeni ürün geliştirmeye ve tasarımlara ayrılıyor. Elle Shoes son dönemde çanta, aksesuar gibi alanlara da yönelmeye başladı.

Çanta satışları iki kat artarak satışlar içindeki payı yüzde 10’a ulaştı. Toplam satışlar içinde aksesuarın payı ise yüzde 2’ye çıktı. Mete Akar, çantanın payını yüzde 15’e, aksesuarın payını ise yüzde 5’e çıkarmak istediklerini belirtiyor.

KONSEPTİ YENİLEDİ
Geçen yıl tüm mağaza konseptini yenileyen şirket, yeni ürün gruplarıyla mağaza metrekaresini de büyütmeye hazırlanıyor. Mete Akar, daha ürün odaklı ve genç bir mağaza tasarımı yarattıklarını söylüyor. Akar, bu konuda şöyle konuşuyor: “10 mağazamız yeni konseptle hizmet veriyor.

Önümüzdeki dönemde tüm mağazaları yeni konsepte dönüştürmeyi hedefliyoruz. Mağazalarımıza haftada beş yeni ürün ekliyoruz. Ortalama 150-200 metrekarelik mağazalar açarken artık yeni konseptimizle mağaza metrekarelerini 250’ye çıkarıyoruz.”

E-TİCARETİ BÜYÜTECEK
Elle Shoes, e-ticarette de hızlı büyüyor. E-ticaretin ciro içindeki payı yüzde 15’e ulaşmış durumda. Mete Akar, e-ticaret satışlarının yüzde 70’lik büyüme gösterdiğini söylüyor.

Şirketin hedefi 2019 sonuna kadar e-ticaretin payını yüzde 20-25’ler seviyesine çıkarmak. Diğer taraftan şirket e-ihracata başlamaya hazırlanıyor. Bu konuda çalışmaların sürdüğünü söyleyen Akar, altı ay içinde e-ihracata başlamayı hedeflediklerini belirtiyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap