Yurtdışında yayılmaya ABD’den başlayacak

Yurtdışında yayılmaya ABD’den başlayacak

Bıçakçılar, küresel bir oyuncu olmayı hedefliyor. Bunun için öncelikli pazar olarak da ABD seçildi. Şirket bu pazarda kendisini kanıtlamak için işbirlikleri yapacak. Küresel açılımla ihracatın cirodaki payının yüzde 40’tan yüzde 80’e çıkarılması planlanıyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Medikal gereçler üreten ülkeler arasında dünyada 14’üncü konumda bulunan Türkiye’de, bu alanda faaliyet gösteren irili ufaklı bine yakın şirket var. Temelleri 1959 yılında atılan Bıçakçılar da sektörün önde gelenlerinden biri. 2011 yılında Kuveytli Global Capital Management (GCM) ile ortaklık yapan Bıçakçılar, fonun da desteğiyle küresel pazarın önemli bir ismi olmayı amaçlıyor.

Bu yolda kuvvetli adımlar planladıklarını belirten Bıçakçılar CEO’su Souheil El Hakim, 2020 stratejileri kapsamında inovasyona yönelik yatırımlara başlayacaklarını söylüyor.

El Hakim, “Önümüzdeki dönem hedefimizi, tüm paydaşlarımız için değer yaratmak ve kârlı büyümeye odaklanmak olarak belirledik” diyor. Şirket ayrıca küresel piyasalardaki varlığını artırmak amacıyla ABD’ye açılma planını hayata geçirmek için hareket geçti. El Hakim, bu pazarda kendilerini kanıtlamak için işbirliklerinin olacağını söylüyor.

İHRACATINI ARTIRACAK
800’ü aşkın çalışanı ve Türkiye genelinde beş bölge müdürlüğü bulunan Bıçakçılar, yılda 200 milyon adet medikal sarf malzemesi üretiyor. Şirket, üretiminin yüzde 40’ını 80 ülkeye ihraç ediyor. Bunlar arasında Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin yanı sıra Afrika ve Uzakdoğu ülkeleri de var.

Souheil El Hakim, önümüzdeki yıllarda ihracatın payını yüzde 80’lere çıkarmayı planladıklarını ifade ediyor. El Hakim, 2017 yılında 13,3 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracatlarını bu yıl 17,1 milyon doların üzerine çıkarmayı hedeflediklerini vurguluyor.

Souheil El Hakim, sözlerine şunları da ekliyor: “Küresel sağlık sektörüne önemli katkılarda bulunmak amacıyla çizdiğimiz 2020 stratejik yol haritasını, ülkemizde ve dünyada sağlık hizmetlerinin, herkese, her yerde rahatça ulaşabilmesi için kurduk. Bu yolda daha çabuk ve başarılı gitmek için ihracatımızı güçlendiriyor ve dünya markası olma yolunda ilerliyoruz.”

HEDEF 53,6 MİLYON DOLAR
Geçen yıl 49,4 milyon dolar ciroya ulaşan Bıçakçılar’ın 2018 ciro hedefi ise 53,6 milyon dolar. Şirket, Turquality Marka Desteği Programı çerçevesinde yurtdışında pazarlama ağı oluşturarak büyüme planları yapıyor.

Bu kapsamda Ortadoğu’da yerel ofis açtıklarını söyleyen Souheil El Hakim, şunları anlatıyor: “Teknoloji dünyası sağlık sektöründe bir değişimin eşiğinde ve bizler de bu değişimin bir adım ötesinde gitmek için müşterilerimize değer katan özelliklerle oluşmuş vizyonumuzun ışığı altında yolumuza devam edeceğiz.

AR-GE merkezi kapsamında yenilikçi düşünce ve inovasyon bazlı yeni teknolojilerle geliştirilmeye devam edilecek ürünlerle sağlık sektörüne hasta odaklı çözümler sunmayı sürdüreceğiz.”

YERLİ ORANI ARTTI
Türkiye’de Kamu Özel İşbirliği (PPP) projelerini yakından takip ettiklerinde de değinen Souheil El Hakim, “Bu model sağlık alanında yapılan en önemli inovasyonlardan biridir. Hem sektörümüzün hem de Bıçakcılar’ın büyümesine katkısı göz ardı edilemez. PPP projelerinde yerli ürün kullanım şartı üretim miktarımızı artırdı” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap