Perakendede ‘Çağdaş’ atak!

Perakendede ‘Çağdaş’ atak!

hb265Çağdaş Holding, beton santrali, inşaat ve turizm sektörlerinin ardından perakende sektöründe de büyüme kararı aldı. Çağdaş Holding’in bünyesindeki Çağdaş Yapı Market, ilk etapta Ege Bölgesi’nde yayılacak ve yıl sonuna kadar beş yeni mağaza açılacak. Bu yıl 250 milyon TL ciro hedefleyen Çağdaş Holding’de, perakendenin payı 50 milyon TL’den 100 milyon TL’ye çıkarılacak.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

İnşaat, gayrimenkul, perakende ve turizm sektörlerinde faaliyet gösteren Çağdaş Holding, perakendede hedef büyüttü. Çağdaş Holding, bünyesinde kurduğu Çağdaş Yapı Market’i, Bodrum’dan tüm Ege Bölgesi’ne yayacak. Duravit ve Samsung bayilikleri ile de perakende sektöründe yer alan grup, bu markaları da yeni illere taşıyacak.

Çağdaş Holding, kendi markası olan Çağdaş Yapı Market’i, özellikle yazlık bölgelerde yaygınlaştırmayı planlıyor. Didim ve Çeşme başta olmak üzere yazlık bölgelerde yıl sonuna kadar beş yeni Çağdaş Yapı Market mağazası açılacak. Samsung’da da yıl sonuna kadar beş mağaza daha açmayı hedefleyen şirket, perakende cirosunu ikiye katlamayı hedefliyor.

Diğer sektörlerdeki iş hacmi ile birlikte grubun bu yıl sonuna ilişkin ciro hedefi 250 milyon TL olarak kondu. 50 milyon TL olan perakende cirosunu yeni mağazaların katkısıyla 100 milyon TL’ye taşıyacak olan şirket, önümüzdeki süreçte grubun amiral gemileri arasına perakendeyi de koyacak. Grubun perakende ve turizm yatırımlarının başında olan Çağdaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi Dağlarca Çağlar, son dönemde perakende sektörüne yatırımları artırma yönünde çalıştıklarını söylüyor.

İKİNCİ OTEL DE GELİYOR
13 şirketi ve bin kişilik istihdamı bulunan Çağdaş Holding’in, turizmde de önemli yatırımları var. Holding, geçen yıl Turgutreis’te 75 milyon Euro yatırımla açtığı Swissotel’in ardından, ikinci otel için de yatırıma başladı. Yokuşbaşı Swissotel Residences Bodrum Hill adlı projede oda sayısı 100 olarak belirlendi İki etaptan oluşan projede konutlar 2017’de, otel kısmı da 2018 yılının yaz döneminde açılacak.

Turizm sektörünün zor günlerinde ikinci otel yatırımına soyunmuş olmanın kendilerini korkutmadığını ifade eden Dağlarca Çağlar, verimliliği artırma adına bu adımın kendileri için önemli olduğunu söylüyor. Çağlar, turizmde verimlilik için 100 odanın altına düşmemek gerektiğini ve ilk projedeki 60 odanın üstüne 100 odalı ikinci otel ile verimliliği katlayacaklarını anlatıyor. Dağlarca Çağlar, “Bu iki projeyi tek bir proje gibi yönetiyoruz. İki otelin üst düzey departman yöneticileri aynı olacak” diye konuşuyor.

100 BİN AĞAÇ DİKİLİYOR
Çağdaş Holding, Bodrum’da turizm faaliyetlerinin kışın da devam ettirilebilmesi için çeşitli projeler üzerinde çalışıyor. Bunlardan biri de kongre turizmine dönük altyapıların oluşturulması fikrinden hareket ederek düşünülen kongre merkezi. Bu proje konusunda arazi arayışları sürüyor.

Bu girişimlerin kış turizmine pozitif etkisi olacağını söyleyen Dağlarca Çağlar, Bodrum’a 100 bin ağaç dikim projesini de başlattıklarını anlatıyor. Çağlar, “Torba’dan başlayarak projenin startını verdik. Şimdiye kadar diktiğimiz ağaç sayısı 2-3 bini buldu. Projeyi Bodrumlu ve Bodrumsever iş adamlarıyla oluşturduğumuz bir fon ile birlikte yürütüyoruz” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap