100 Marka 2 Bin 373 Şube Açacak

100 Marka 2 Bin 373 Şube Açacak

Yatırımcılar için güvenli liman olarak görülen franchise sektörü, ekonomideki yavaşlamaya rağmen büyümeye devam ediyor. Franchise sektörünün 2023 yılı itibariyle 100 milyar dolarlık hacme ulaşması bekleniyor. İnovasyonu odağına alan sektörde 100 marka, 2019 yılı sonuna kadar toplam 2 bin 273 franchise şube açmaya hazırlanıyor. Bu markaların franchise koşullarını araştırdık.

BURCU TUVAY                               AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN 
btuvay@ekonomist.com.tr         asakarya@ekonomist.com.tr

Franchise sistemi ile ilerlemek büyümenin en hızlı yollarından biri olarak ifade ediliyor. 2018 sonunda 50 milyar dolara ulaşması beklenen franchise sektörü, hali hazırda 3 bin zincir işletmenin sahip olduğu 60 bin şube sayısı ile büyümeyi sürdürüyor.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zincir sayısı ile Avrupa birincisi olan Türkiye’de franchise sektörü son beş yılda yüzde 180 gibi rekor bir büyüme gösterdi. Bu büyüme 200 bin kişiye yeni istihdam alanı yarattı.

Şu ana kadar açılan markaların sayısı 150’yi geçti. 700 Türk markası pusuda bekliyor, kısa süre içerisinde dünyaya açılacak. 2023 yılı itibariyle franchise sektörünün büyüklüğünün 100 milyar dolarlık hacme ulaşması bekleniyor.

Franchise veren firmalar için rekabet son derece yüksek olduğu için yenilikler yapılması kaçınılmaz hale geliyor. Kimileri hizmet kapsamlarını genişletiyor, kimileri ihtiyaçları karşılamaya yönelik yeni ürünler piyasa sürüyor; kimileri ise mevcut hizmetlerine yenilik katıyorlar.

İNOVASYON ÖN PLANDA OLACAK
Franchise Company Kurucu Ortağı Efrah Ceyhan Atacan, 2019 yılında inovasyonun ön planda olacağını söylüyor. 2019 yılında franchisingin yatırımcılar için güvenli liman olmaya devam edeceğini belirten Atacan, sektör içerisinde yenilikçi yaklaşımlar geliştiren, inovatif modellerin yatırımcıların ilgisini çekeceğini ifade ediyor.

Özellikle online altyapısı gelişmiş, dijital pazarlama kanallarıyla franchise’ına müşteri datası sunabilen inovatif iş fikirlerinin 2019 yılında hızla büyümesini beklediklerini vurgulayan Atacan, şöyle devam ediyor: “Makul bütçeli yatırımlar yeni dönemde daha popüler olacaklar. Büyük bütçeli proje-lerin ise alt konseptler geliştirmeleri avantaj sağlayacak.

Yine bu dönemde ‘shop in shop’ modellerin hem ulusal markalarda hem de bölgesel markalarda işbirliği fırsatları yaratması muhtemel. Diğer yandan, tahsilat sistemlerini kolaylaştıran dijital inovatif çözümler hem merkez hem franchise operasyonlarını rahatlatacaktır.”

Her yıl hazırladığımız Türkiye’nin franchising veren en büyük 100 şirketi araştırmamızda bu yıl gıda sektörü ön plana çıkıyor. Zira Türkiye’de gıda, franchising algısı en yüksek sektör. Zincir işletmelerin yüzde 80’inin gıda olduğu ifade ediliyor.

Türkiye gıda franchise pazarında döner, burger, köfte, pizza, kafe öne çıkan konseptler oldu. Ürünlerde ino-vasyon ve konsept değişiklikleri yapılabiliyor. Keza artık daha büyük alanlara sahip restoranlar öne çıkıyor. 2019 yılında 3’üncü nesil kafeler, çay, gurme burger, döner konsept-lerinin yine rağbet gören sektörler olacağı ifade ediliyor.

TL’YE DÖNEN ŞİRKETLER VAR
Diğer taraftan pek çok sektörün olduğu gibi franchise sektörünün de gündemindeki en önemli konulardan biri, hızla yükselen kurlar ve ekonomik durgunluk. Zira ekonomik durgunluk dönemlerinde toplumun harcama alışkanlıkları da değişiyor. Tasarruf eğilimi bazı markaları veya ürünleri ekonomik durgunluk dönemlerinde öne çıkarıyor.

2008 küresel kriz döneminde bazı markaların pazar paylarını çok hızlı artırdığını söyleyen Cushman & Wakefield Yönetici Ortağı Toğrul Gönden, “Bu nedenle bazı markaların kriz döneminde devleştiğini söylemek yanlış olmayacak. Bu dönemler özellikle eğilimleri, toplumun ihtiyaçlarını ve hassasiyetlerini iyi okuyan markalar için tam bir fırsat haline geliyor.

Rekabetten sıyrılarak öne geçmenin yolları ise durgunluk dönemlerinden geçiyor” diyor. Bu dönem, doğru stratejiler izleyen şirketler için önemli fırsatlar barındırıyor.

Bu fırsatı değerlendirmek isteyen şirketler müşteri taleplerine karşı yenilikler geliştirmeye çalışırken bir taraftan da kurlardaki yükselişe karşı stratejiler geliştiriyor. Şirketler franchise bedeli gibi dolar ve Euro olan bazı ödemelerde kur sabitlemeye veya TL’ye dönüş yapmaya başladı.

Bunlardan biri de Tavuk Dünyası. Şirket, dövizde yaşanan hareketliliği göz önüne alarak bu yılın başında kuru sabitleyerek franchise bedelini 200 bin TL olarak belirledi.

Hali hazırda altı şubesi bulunan London Cafe ise eylül ayı itibariyle ticari koşullarını iyileştirirken ödemelerde TL’ye geçiş yaptı. Şirket 15 bin dolar olan isim hakkı bedelini 60 bin TL olarak belirlerken 500 dolar olan royalty bedelini ise ciro üzerinden yüzde 3 olarak değiştirdi.

KUR ARTIŞINA TEDBİR
157 mağazası bulunan Atasay franchise giriş bedeli talep etmiyor. Şirket, bu süreçte daha önce dolar olan yatırım bedelini TL ve altına dönüştürdü. 180’in üzerinde şubesi bulunan Özsüt de kurdaki artışa kayıtsız kalmadı ve franchise bedelini TL’ye çevirme kararı aldı.

Franchise bedelini 450 bin TL + KDV olarak belirlediklerini söyleyen Özsüt Genel Müdürü Güçlü Şeneler, “2018 için yurtiçi hedefimizi yüzde 30 büyüme ve 200’ü aşkın mağazaya ulaşmak olarak belirledik. 2019 yılı için planlarımız da çok kuvvetli” diyor. Brisa’nın şirketi Otopratik de TL’ye dönen şirketler arasında.

Paydaşlara her alanda en ideal koşulları sunmak için çalışmaları sürdürdüklerini söyleyen Brisa Girişimcilik Direktörü Oğuzhan Avdan, son dönemde kurlarda yaşanan değişiklikler nedeniyle franchise giriş bedelini Türk Lirası olarak belirlediklerini ve paydaşları zorlamayacak bir seviyede tuttuklarını belirtiyor.

‘BAYİM OLUR MUSUN?’ İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI
Medyafors Fuarcılık Organizasyonu, UFRAD işbirliği ve Coldwell Banker Türkiye ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek 16’ncı Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı, bu yıl 11-14 Ekim tarihleri arasında CNR Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek.

Fuarda bu yıl ikinci kez Tedarikçi Özel Bölümü’nde franchise sektörüne mal/hizmet sağlayan tedarikçiler ile markalar katılımcı olarak buluşturulacak. 2018 yurtiçinde olduğu kadar yurtdışı çalışmalarına da ağırlık verilen bir yıl oluyor.

Avrupa Franchise Federasyonu (EFF) toplantısı da İstanbul’da, fuar ile eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek. Avrupa Franchise Federasyonu’na üye olan ülkeler, toplantılar kapsamında Türk markalarıyla buluşacak.

YURTDIŞI AÇILIM HIZLANIYOR
Diğer taraftan riski dağıtmak isteyen şirketlerin yurtdışı büyüme çalışmaları devam ediyor. Sezgin Grup markalarından So Chic, dört olan yurtdışı şube sayısına altı yeni mağaza eklemeye hazırlanıyor. Şirket, Orta Avrupa, Balkanlar ve Ortadoğu ülkelerine odaklanıyor. 820 mağazasıyla listenin ilk sırasında yer alan çiğköfte markası Oses’in büyümesi de sadece Türkiye ile sınırlı değil.

Şirket, 12 olan şube sayısını 22’ye çıkartmayı hedefliyor. Batı Avrupa, Balkanlar, Arap Yarımadası ve Körfez ülkeleri şirketin büyümeyi planladığı ülkeler arasında yer alıyor. 10 şubesi bulunan Çaytaze de yurtdışına ilk adımı iki şubeyle Suudi Arabistan’dan attı. Şirket, 2019 yıl sonuna kadar ülkede 10 şube daha açmayı hedefliyor.

Özsüt ise Infinity Invest Holding’in 2014 yılında gerçekleştirdiği satın almanın ardından yatırımlarını yurtdışına taşıdı ve Azerbaycan’da dört mağazaya ulaştı. Şirket, kurum kültürüne uygun yatırımcılarla anlaştığı takdirde Kuzey Amerika, Avrupa ve Ortadoğu’daki ülkelere ulaşmayı hedefliyor. 2023 yılı hedefi ise en az 10 ülkede var olmak.

MÜCEVHERCİLER HIZLI BÜYÜYOR
Mücevher sektörünün önde gelen markalarından Altınbaş da 2019’da yurtdışında hızlı bir büyüme hedefliyor. Hali hazırda markanın KKTC, Arnavutluk, Bulgaristan, Makedonya ve Katar’da 20 şubesi bulunuyor. 2019 yılında Almanya, Dubai, Irak, Sırbistan, Hırvatistan, Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan ve Türkmenistan’da 20 yeni şube açılması hedefleniyor.

Atasay ise ekim, kasım ve aralık aylarında açılacak dört yeni mağaza ile birlikte Birleşik Arap Emirlikleri, Irak, Katar ve KKTC’de toplam 18 mağazaya ulaşmayı planlıyor. Yine önümüzdeki yıl Katar’da üç, Birleşik Arap Emirlikleri’nde bir, ABD’de dört, Irak’ta iki ve Suudi Arabistan’da yedi mağaza olmak üzere toplam 17 yeni mağaza açmayı planlıyor.

HEDEF YENİ PAZARLAR
Hali hazırda yurtdışında dört şubesi bulunan Bay Döner’in de dünyanın çok farklı noktalarına açılma hedefi var. 2020’de yurtiçinde 180, yurtdışında 20 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Baydöner CEO’su Bülent Polat, “Avrupa pazarını hedefliyoruz. Markamızı hızla globalleştirmek için tüm hazırlıklarımızı da yaptık.

Yaptırdığımız araştırmalara göre döner denilince akla gelen ilk markayız; ülkemizde gerekli olan standartları oluşturduk, her şubemizde aynı lezzet ve hizmet kalitesini oluşturduk ve kurumsallaşma süreçlerimizi tamamladık” diyor.

Doğtaş, Kelebek Mobilya ve Lova Sleep markalarını bünyesinde bulunduran Doğtaş Grubu da yurtdışında büyüyor. Doğtaş yurtdışında 43 olan mağaza sayısına 2019’da 10 yeni şube eklemeyi hedefliyor. Kelebek Mobilya’da ise hedef, sekiz olan mağaza sayısını 13’e çıkartmak. Şirket yeni markası Lova Sleep için İtalya’da bulunan 55 zincirli bir mağazayla anlaşma yaptı.

Franchise sektöründeki trendleri değerlendirdiğimiz kapak haberimizde 100 markanın franchising koşullarını ve 2018- 2019 yılı hedeflerini araştırdık. Yaptığımız hesaplamalara göre bu 100 marka, 2019 yılı sonuna kadar toplam 2 bin 273 franchise şube açacak.

GÖNÜL KAHVESİ
İZMİR’DEN DÜNYAYA AÇILIYOR
Temelleri 1990’lı yıllara dayanan Gönül Kahvesi, yaklaşık 16 yıl önce İzmir’de kuruldu. İnovasyonu odağına koyan şirket, bugün altısı yurtdışında toplam 90 şubesiyle faaliyet gösteriyor. 2019 sonuna kadar minimum 110 şubeye ulaşmayı hedefleyen şirket, toplamda yüzde 30’luk bir büyüme öngörüyor. Maliyet artışlarına rağmen büyüme yakalayan Gönül Kahvesi’nin franchise giriş bedeli 150 bin TL.

Royalty ücreti olarak ise yüzde 5 talep ediliyor. Şirket, İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa’da büyümeyi hedefliyor. ‘Dünya’da bir gün herkes Türk Kahvesi’ni tadacak’ gibi bir mottoyla kurulan Gönül Kahvesi, bu doğrultuda yurtdışında da mağazalaşmaya devam ediyor.

2014 yılında Türkiye’nin yanı sıra önce Avrupa, Ortadoğu, daha sonra Amerika’dan gelen yoğun teklifler karşısında yurtdışına açılma kararı alan şirket, ilk yurtdışı şubesini 2014’te Saraybosna’da açtı. Şirket, 2019’da Almanya ve Suudi Arabistan’da toplam sekiz şube açmayı hedefliyor.

TURYAP
YURTDIŞINA ODAKLANACAK
Türkiye’de ilk kez franchising sistemini kuranlardan Turyap, bu yıl 33 yaşını dolduruyor. Yurtiçi ve yurtdışında 300’ü aşkın temsilcilik ağı bulunan firma, 2018 itibariyle yurtdışı yatırımlarına ağırlık vermiş durumda. KKTC, ABD, Azerbaycan, Hollanda, İngiltere, İspanya, Romanya ve Yunanistan’da temsilcilikleri bulunan şirket, Körfez ülkelerine de açılmayı hedefliyor.

2018 yılında franchise sayısı aynı kalmakla birlikte, ciroda yüzde 60’lık bir büyüme yakalayan şirket, 2019’da ciroda yüzde 50, franchise sayısında yüzde 10’luk bir artış bekliyor. Turyap rakiplerinden farklı bir model uyguluyor. Temsilcilerin cirolarından yüzde olarak pay almayan şirket, sadece maliyetlerini karşılayacak ölçüde, düşük bir sabit aylık ödeme alıyor.

Bununla birlikte, Turyap’ın genel merkezi piyasadan, bankalardan, devletten toplu işler alıp, bunların satışını temsilcilerle birlikte yapıyor ve kazancı paylaşıyor. Örneğin, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından satışı verilen Bursa Osmangazi Soğanlı konutlarında 350 dairenin çoğunu temsilcilerle birlikte iki ay gibi kısa bir sürede sattıklarını söyleyen Turyap Genel Müdür Yardımcısı Oğuz Yarsoy, “Daha önceki yılda da İstanbul ve İzmit’te bu şekilde bin 200’e yakın konutu bir yıldan kısa bir sürede sattık. Artık son derece uzmanlaştığımız müzayede satışlarını ve banka portföylerinin satışını da temsilcilerimizle birlikte yaptık ve paylaştık” diyor.

WAFFLE’CI AKIN
YÜZDE 20 BÜYÜYECEK
20 milyar dolar büyüklüğü aştığı tahmin edilen tatlı sektörü, son yıllarda yeme-içme sektörü içerisinde en hızlı büyüyen segmentlerden biri… Özellikle waffle işinde pek çok farklı konsept görmek mümkün. Pazarın önemli oyuncularından biri olan Waffle’cı Akın bir Wafflextra markası olarak kuruldu.

İsim, marka, tasarım, ürün geliştirme ve işletme konuları da dahil olmak üzere tüm konsept 1994 yılında oluşturuldu. 2018 yılı içerisinde işletme büyüklüğü olarak yüzde 10, cirosal büyüklük olarak da yüzde 25 büyüyen şirketin toplam 27 şubesi bulunuyor. 2019 yılı için yüzde 20’lik büyüme hedefi koyan şirket, 2019 sonuna kadar 35 şubeye ulaşmayı hedefliyor.

Yatırım yapmak isteyen girişimcilere kolaylık sağlamayı hedefleyen Waffle’cı Akın, giriş bedelini 2018 yılı içerisinde TL olarak belirledi. Ayrıca franchise bedelinin içerisine mimari proje bedelini de dahil ederek indirim yaptı. Son dönemde yaşanan kur artışlarının, ürün maliyetlerine yansımasının ortalama yüzde 40 olduğunu söyleyen şirketin genel müdürü Timuçin Ümit, “Tüketicilerimize bu oran yüzde 15 olarak yansıtıldı. Ürün tüketim adetlerimizde fiyat artışına rağmen azalma olmadı, eylül ayı içerisinde yüzde 30 artış gerçekleşti” diyor.

HD HOLDİNG
KAZANDIRAN FRANCHISE FIRSATLARI
23 yıldır geleneksel Türk mutfağının temsilcisi olan HD Holding, İskender Kebabı’nı ilk kez AVM’lere taşıdı. 2017 yılında AYD (Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği) tarafından düzenlenen bir araştırmada Türk tüketiciler tarafından Türkiye’nin bir numaralı restoran markası seçilen HD İskender’in, 100’den fazla restoranı var.

HD Holding, Türkiye’nin en büyük pide zinciri olan Pidem, HD Döner ve Pideko markalarıyla sektörde geleneksel ve lezzetli Türk yemeklerini tüm ritüellerini koruyarak herkesin ulaşabileceği şekilde sunuyor. HD Holding 30’dan fazla ilde ve 200’den fazla restoranda 3 bin’den fazla kişiye istihdam sağlıyor, yılda 25 milyondan fazla misafir ağırlıyor.

2017 yılını 370 milyon TL ciro ile kapatan şirket, 2018’de 500 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor. 2018’de hızlı bir büyüme yakalayan şirket, yıl sonuna kadar 60 yeni restoran açmış olmayı planlıyor. 2019’da hem kendi yatırımları hem de yeni hayata geçirilen franchise sisteminin desteğiyle büyümenin artarak devam edeceğini söyleyen franchising müdürü Erol Işık, hedeflerinin beş yıl içerisinde 500 restorana ulaşmak olduğunu söylüyor.

ÖZNİL LOJİSTİK
TAŞIMACILIKTA ÖNE ÇIKIYOR
Franchise veren şirketlere hizmet vermek için kurulan Öznil Lojistik; Köfteci Ramiz, Özsüt, Kahve Diyarı, Kahve Durağı, Ora ve Bolulu Hasan Usta markalarının ardından geçtiğimiz dönemde Pizza Pizza’ya da hizmet vermeye başladı. Şirket, haftanın üç günü İzmir’den Türkiye’nin 73 iline en fazla iki gün gibi kısa bir süre içerisinde teslimatlarını tamamlayabiliyor.

Franchise bayilerine doğru derecede ve hızlı teslimat prensibi ile hizmet verebilmek için önemli alt yapı yatırımları yapıyor. Öznil Lojistik Yönetim Kurulu Üyesi Nazmi Yılmaz, “Tamamı özmal olan araçlarımızı iki yıldan daha kısa bir süre içerisinde yenileyerek 1,95 araç yaş ortalaması ile Türkiye’nin en genç ve en yeni filosuna sahibiz. Buna ek olarak, araçlarımızda sektörün lider markası soğutucular ve en iyi donanımlar kullanılıyor” diyor.

Nazmi Yılmaz, İzmir’de bulunan iki deponun ardından Adana’da yeni bir depo inşaatına başladıklarını belirtiyor. Öznil Lojistik ürünleri, İzmir merkez depoları olmak üzere İstanbul Asya, İstanbul Avrupa, Ankara, Adana, Antalya, Konya ve Bursa’da bulunan dokuz soğuk hava deposunda muhafaza ediyor. Buna ek olarak, depolarında stokladığı ürünleri franchise bayilerinin siparişlerine göre hazırlayarak depo sevkiyat yönetimi hizmetleri de veriyor.

TAB GIDA
YÜZDE 25 BÜYÜDÜ
TAB Gıda, hızlı servis sektöründeki faaliyetlerine 1995 yılında dünyada sektörün öncülerinden biri olan Burger King®’in ana geliştirici ve üretici haklarını alarak başladı. Bugün Tab Gıda’nın Burger King®, Sbarro®, Popeyes® ve Arby’s® gibi dört global, Usta dönerci® ve Döner Stop® ile de iki ulusal olmak üzere toplam altı markası ve Türkiye’nin hemen hemen her yerinde bin 200’e yakın restoranı bulunuyor.

Şirket, bu yılın ilk sekiz ayında, ekonomide yaşanan dalgalanmalara rağmen çift haneli büyüme rakamlarına ulaşarak cirosunu yüzde 25 civarında artırdı. 2019’da öncelikli olarak mevcut markaları geliştirmeye odaklanacaklarını söyleyen TAB Gıda Finans ve Franchise Yatırımlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özgür Çetin-kaya, “Gündemde yeni bir marka planımız yok.

Daha uzun dönemde marka geliştirme ya da yeni bir markayı bünyemize katma söz konusu olabilir. Fakat kısa ve orta vadede mevcut markalarımızı restoran sayımızı artırmaya ve daha fazla tüketiciye ulaşmaya odaklanmış durumdayız” diyor. Türkiye genelinde bulunan 650’den fazla Burger King® restoranı içinde 257 franchise restoran bulunuyor. 2019 sonuna kadar 50 franchise şube açılması hedefleniyor. Marka, Kilis, Tunceli, Hakkari, Ağrı, Şırnak başta olmak üzere tüm Türkiye genelinde büyümeyi hedefliyor.

BURGERHANE
İZMİR’DE KURULDU
İzmir merkezli Burgerhane çok yeni bir marka… 2018 yılında kurulan Burgerhane alternatiflerinden farklı olarak 90’lar temasıyla öne çıkıyor. Ayrıca yerinde üretim, katkısız ürün gibi özellikleriyle öne çıkan bir iş modeline sahip olan şirket, Kasım 2018’de ilk şubesini İzmir Bostanlı’ya açmaya hazırlanıyor. 2019 yıl sonuna kadar 10 şubeye ulaşmayı hedefleyen Burgerhane’nin franchise giriş bedeli 90 bin TL. Royalty ise bölgesel olarak değişiyor. İzmir, İstanbul, Çanakkale, Marmaris, Eskişehir gibi illerde büyümeyi hedefliyor.

Önceliği Türkiye’ye veren şirket, doğru ve sağlam adımlarla stratejik ortaklarla büyümeyi hedefliyor. Uzun vadeli planlar arasında ise operasyo-nel dengeleri oturtup, başka bir fon şirketinin desteği ile yurtdışı operasyonunu hayata geçirmek var. Ekmekleri yüzde 100 brioche ekmeği tarifine göre sade tereyağ, un, maya ile üreten şirket, farklı hamburger çeşitleri, atıştırmalıkları ve farklı sunumları ile rakiplerinden ayrışıyor.

CHEF BÖREK
AGRESİF BÜYÜYOR
Chef Börek yaklaşık üç ay önce kuruldu. Kısa zamanda 10 şubeye ulaşan şirket, yıl sonunda 20 şube olmayı hedefliyor. Agresif bir büyüme stratejisi izleyen şirketin 2019 hedefleri büyük. Önümüzdeki yıl en az 100 şubeye ulaşılması hedefleniyor. Agresif büyüme planı doğrultusunda ilk birkaç yıl üç haneli büyüme rakamlarına ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Chef Börek Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Kaya, bu büyümenin büyük çoğunluğunun yatırımlar ve franchising işletmelerinden geldiğini belirtiyor. Chef Börek franchising vereceği girişimciden bir bedel talep etmiyor.

Sadece Chef Börek standartlarında şubenin dizayn edilmesi isteniyor. Şubelerde Avcılar’daki fabrikada üretilen ürünlerin satılacağını söyleyen Kaya, “Franchise vereceğimiz bütün yatırımcılar bizim ortağımız olacak. Yatırımcımızı zora sokacak bütün hamlelerden kaçındık ve kaçınmaya devam ediyoruz. Çünkü onlar büyüdükçe biz de büyüyeceğiz” diyor. Şirket, ilk aşamada İstanbul, İzmir, Ankara, Konya ve Bursa’da büyümeyi hedefliyor.

M ETİLER MARMARİS
150 ŞUBEYE ULAŞACAK
İstanbul’daki büfe kültürünün önemli temsilcilerinden biri olan Etiler Marmaris, 15 ilde 55 şubeyle hizmet veriyor. Önümüzdeki dönemde franchise vererek büyümeyi hedefleyen şirket 55 olan şube sayısını 2019 yılının sonuna kadar 150’ye çıkartmayı planlıyor. Girişimcilere farklı konseptler sunan Etiler Marmaris’in express, klasik ve concept olmak üzere üç farklı işletme seçeneği bulunuyor.

Express modelde franchise bedeli 40 bin TL, klasik modelde 70 bin TL ve concept modelde 100 bin TL + KDV olarak talep ediliyor. Etiler Marmaris lokasyon seçiminden başlayarak, mimari tasarım, menü oluşumu, eğitimler, personel seçimine kadar tüm sürece dahil olarak şubeyi franchising alan kişiye eksiksiz teslim ediyor. Şirket, bin 500 metrekarelik deposundan soğutuculu araçları ve gelişmiş lojistik zinciri ile şubelere tedarik sağlıyor.

Etiler Marmaris aynı zamanda yurtdışında büyüyor. ABD, Dubai ve Romanya’da master franchise sözleşmeleri imzalayan şirket, Almanya’nın Frankfurt, Düsseldorf, Köln şehirlerinde, Konya ve Ankara’ da ise bölgesel master franchise sözleşmeleri yaptı.

TARKAN ANDER JLL TÜRKİYE YÖNETİM KURULU ÜYESİ
“AVM’LERDE GÖZ ÖNÜNDE OLUN’
“Girişimcilere en büyük tavsiyem içerisinde yer alacakları AVM’nin lokasyonuna ve içerisinde bulunduğu çevreye göre seçim yapmaları. Diğer yandan AVM içerisinde yer alırken kendi öz maliyetlerini göz ardı etmemeliler.

Girişimler için şu an en önemli nokta AVM içerisinde kolay ulaşılabilir ve göz önünde bir yerde yer almak. Dolayısıyla bunu kendilerine öncelik yaparak kiralayacakları yerin büyüklüğüne ya da küçüklüğüne bakmamalarını öneririm. Bu girişimler maliyetlerini mutlaka göz önünde bulundurmalılar.”

ÖZHAN NEREM MEDYAFORS FUARCILIK YKB
“YENİLİK YAPILMASI KAÇINILMAZ”
“Günümüzde sürdürebilirliklerine devam etmek isteyen franchise veren markalar için rekabet son derece yüksek olduğu için yenilikler yapılması kaçınılmaz. Gündelik koşuşturmanın ve iş hayatına katılım oranının artmasıyla, gıda sektöründe fast food markaları, restoran zincirleri ve kafe zincirlerinde alternatif konseptler, yine ön planda olacaktır.

Markaların, ürünlerde ve konseptlerinde inovasyonu ön planda tutacağını öngörüyorum. Artık daha büyük alanlara sahip restoranlar görüyoruz. Büyük bahçeli kafeler, oyun bahçeli restoranlar, bunlara örnek gösterilebilir.

Buna paralel olarak inşaat ve gayrimenkul sektörü de hizmet anlayışında yeni konseptleriyle farklılık yaratıyor. Son yıllarda şehirleşmenin artmasıyla birlikte insanların doğaya daha yakın olma tutkusu, markalarda yeşili koruyan konseptleri ön plana çıkartıyor.”

AYCAN HELVACIOGLU FRANCHISE COMPANY KURUCU ORTAĞI
“YATIRIM PROFİLİ 350-700 BİN TL ARALIĞINDA’
2019’da 3’üncü nesil kafeler, çay, butik burger, döner konseptleri, yine rağbet gören sektörler olmakla birlikte; doğal ve organik ürünler, tarımsal butikler trend olacak görünüyor. Mobil kafelerin ise yatırım bütçesinin uygunluğu dolayısıyla öne çıkacağını öngörüyoruz.

Uzun zamandır unutulan dilim pizza konseptleri, orijinal sandviç konseptleri de geri gelecek. Özellikle 2’nci el araç satışında zorunlu olan expertiz raporu, oto expertiz sektörünü harekete geçirecek. Hizmet sektörü franchising sisteminin yine vazgeçilmezi olacak.

Yatırımcı profilinin 350 bin ile 700 bin TL arası, yatırım potansiyeli yüksek aralığı gibi görebiliriz. Bu fiyat aralığında yatırım bedeli olan markalara, franchise talebinin artacağını öngörüyorum.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap