Düşük sermayeli 50 girişim fırsatı

Düşük sermayeli 50 girişim fırsatı

7- CUP TO GO: Su buharında pişirilen patatesler, taze soğan ile püre haline getirilip yine isteğe bağlı su buharında pişirilen kabak, havuç, brüksel lahanası, brokoli ile vegan menü şeklinde servis ediliyor. Bir çeşit kumpir olan ama su buharında ve kabuksuz hazırlanan kutuda servis edilen püre patatesler, kolay taşınabilir ve yenebilir servis şeklinde. Anaokullarında catering servisi şeklinde hazırlanıyor. 18 bin TL’lik yatırımla kurulabiliyor.

8- SURF’N’FRİES:
Külahta patates ve tavuk eti konseptinde hizmet veren Surf’n’Fries, Türkiye’ye 2013 yılının başında giriş yaptı. Avrupa’nın en hızlı büyüyen fast food markalarından biri olan Surf’n’Fries, dünya geneline franchise vererek büyüyor. 83 şubeyle faaliyet gösteren firma, bu yıl 15 kiosk daha açmayı planlıyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Muğla’ya franchise verilmesi hedefleniyor. 40 bin TL başlangıç bedeli alınıyor. Royalty talep edilmiyor. Yüzde 100 kâr marjı sunuluyor.

9- BEBETO EĞLENCE ADASI:
Kervan Gıda’nın perakende satış kanalı olarak faaliyetini sürdüren Bebeto Eğlence Adaları, jelly, licorice yumuşak şekerlerin, özel çikolataların ve sakızların tüketicilere sunulduğu şekerleme satış noktaları. 13 ilde 32 nokta ile faaliyet gösteren firma, bu yıl İstanbul, Ankara, İzmir ve diğer büyük şehirlerde 10 adet franchise kiosk açmayı planlıyor. Standlar ve ürünler için ortalama 20 bin TL yatırım gerekiyor. AVM, havaalanı, otogar, çocuk eğlence merkezleri gibi yoğun insan trafiğinin bulunduğu alanlara öncelik veriliyor. Aylık minimum 15 bin ile 20 bin TL arasında ciro hedefleniyor.

10- AYTANZADE:
1937 yılında Safranbolu’da faaliyete başlayan Safran Şekerleri ve Lokumları, Aytanzade markasıyla ‘lokum kafe’ konsepti geliştirdi. Bu yıl franchise çalışmalarına başlayacak olan firma, 10 bin TL giriş bedeli alıyor. Toplam yatırım maliyeti ise 50 bin ile 100 bin TL arasında. Royalty bedeli olarak ciro üzerinden yüzde 3 alınıyor. Mağazalar için hedeflenen ciro aylık 10 bin ile 50 bin TL arasında.

11- PANCİ ROTİ GURME MOBIL ET LOKANTALARI: Artık inovatif bir sunumla kurulan girişimler de sıklıkla karşımıza çıkıyor. Pan-ci Roti de bu girişimlerden biri. 2014 yılında başlayan AR-GE çalışmalarının ardından faaliyete geçen Panci Roti Gurme Mobil Et Lokantaları, Türkiye’nin çeşitli bölgelerine dağılmış doğal üretim yapan çiftliklerde üretilen ürünleri, gezici araç lokantalarıyla sunuyor.

Bu yıl İzmir, Antalya, Ankara, Trabzon, Rize, Samsun öncelikli olmak üzere 18 noktaya daha açılması planlanıyor. Ayrıca yurtdışına açılmayı planlayan şirket, Katar ve Dubai’den teklifler alıyor. Konsepte göre 10 bin ile 40 bin dolar arasında yatırım maliyeti ile gezici restoran kurulabiliyor. Yüzde 50 kâr marjı sunuluyor. Bayilerden aylık yüzde 3 royalty alınıyor.
12- OSMANLI TULUMBACISI: Çikolatalı, frambuazlı, portakallı, Antep fıstıklı, tarçınlı, karamelli ve sade olmak üzere tulumba çeşitleri geliştiren Osmanlı Tulumbacı-sı’nın düşük maliyetli yatırım olarak kiosk ve tatlı konsepti şeklinde iki çeşit girişim seçeneği bulunuyor. Bu yıl 15 yeni franchise mağaza daha açmayı hedefleyen firma, AVM’lere ve işlek caddelere öncelik veriyor. Aylık minimum 45 bin TL ciro hedefleniyor.

13- EBUT’S FRIED CHICKEN : Tavuk lezzetini franchise restoranlarında sunan But’s Fried Chicken, İzmit, Zonguldak ve Ankara olmak üzere beş şube ile faaliyet gösteriyor. Bu yıl Türkiye genelinde beş şube daha açmayı planlayan firma, özellikle AVM ve şehir merkezlerini hedefliyor. 10 bin TL franchise giriş bedeli ve toplam 70 bin TL’lik yatırımla kurulabilen şubeler için aylık ciro hedefi ise 70 bin ile 100 bin TL arasında değişiyor.

14- NOKTA GIDA:
Tost, sandviç, pizza gibi yiyeceklerin toptan üretimi ve son tüketiciye sunum yerlerine sevkiyatı faaliyetini gerçekleştiren Nokta Gıda, bununla beraber franchise ile satış noktaları da kuruyor. 20 şubeyle hizmet veren firma, bu yıl 10 franchise şube daha açacak. 25 bin dolar isim hakkı bedeliyle bu iş modeli hayata geçirilebiliyor. Aylık 75 bin TL ciro hedefi bulunuyor.

15-COLD JEST: Avrupa’da frozen ya da diğer adıyla dondurulmuş yoğurta yoğun ilgi gösteriliyor. Sağlıklı bir tatlı konsepti olarak öne çıkan bu iş modeli Türkiye’de de popüler olmaya başladı. Sektörün yeni oyuncularından biri olan Cold Jest, AVM ve lokasyonun yoğun olduğu caddelere franchise veriyor.

İlk olarak İstanbul’da dokuz şube açılması planlanıyor. Kiosk veya tramvay şeklinde, şehrin dokusuna uygun araçlarla mobil şekilde kurulabiliyor. Konsepte göre yatırım bedeli 75 bin TL’den başlıyor. İlk dokuz ay 490 TL sabit, sonrasında cirodan yüzde 3 bedel alınıyor. Aylık 36 bin TL ciro hedefleniyor.

16- CİGUSTA: İtalyan dondurma-cafe zinciri markası olan Ci Gusta, ayrıca frozen yoğurt, smoothie, waffle, İtalyan tatlı ve sandviç çeşitleri de sunuyor. İşlek caddeler, AVM’ler, oteller ve plajlar bu iş modeli için uygun. Yatırım bedeli 20 bin Euro’dan başlıyor, konsepte göre 100 bin Euro’ya kadar çıkabiliyor. Bayiler için aylık 30 bin ile 100 bin TL arasında ciro hedefleniyor. Yüzde 100-300 arasında kâr marjı sunuluyor.

17- MANTI KEYFİ:
Mantıyı kurumsallaştırarak bir franchising zinciri haline getiren Mantı Key-fi’nin 22 adet şubesi bulunuyor. Bu yıl Ankara, İzmir, Samsun, Gaziantep, Trabzon, Diyarbakır ve Sivas’ta 13 adet franchise şubenin daha açılması hedefleniyor. Firmanın ev ve işyerlerine paket servisi de bulunuyor. Ürünler karton kutularda, mantıdan bağımsız olarak yoğurdu ve sosu ayrı şekilde servis ediliyor. Bir şube için yapılacak yatırım maliyeti 100 bin ile 150 bin TL arasında değişiyor. Şubeler için aylık 40 bin ile 80 bin TL arasında ciro hedefi bulunuyor.

18- JUICE PLANET:
Son dönemde öne çıkan sağlıklı yaşam konseptlerinden biri. Meyve ve sebze suyu gibi ürünleri olan şirketin, 22’si franchise olmak üzere 30 şubesi var. 2016’da sekiz şube açmayı hedefleyen şirket, büyük şehirler, sahil yerleri, iş merkezleri ve AVM’lerde büyümeyi planlıyor. Stantlardan 15 bin dolarlık, dükkanlardan 25 bin dolarlık başlangıç bedeli talep ediliyor. Royalty ücreti olarak ise aylık cirodan yüzde 5 alınıyor.

19- YOGOLAT: Froyo Yogurt, Yogolat markasıyla kafe ve restoran konseptleri içinde faaliyet gösteriyor. Bu işletmeleri frozen yoğurt makine ve hammaddesi ile destekleyen firmanın ürünü Yogolat’ta yoğurt, soft dondurma kıvamıyla ama dondurmanın 6’da 1’i oranında kalori değeriyle sunuluyor. Belirli miktarda ürün tüketim koşulu ve yıllık 200 paket ürün alımıyla isim hakkı kullanımı sağlanıyor. 30 bin bin ile 65 bin TL aralığında sunulan bu konseptlere stant, makine ve soğutucu bedelleri dahil. Firma, zincir mağazaların yanı sıra özellikle okul kantinleri, kafe ve restoranlarda yan ürün olarak büyümeyi hedefliyor.~
20- PİLAVCI: Kolay uygulanılabilir /¡I bir iş modeli sunuyor. Zira aşçı ya da çok fazla personel gerektirmeyen bir yatırım. Toplam iki personel bu iş modeli için yeterli bir istihdam sayısı. O Pilavcı’nın yatırım maliyeti 30 metrekarelik bir işletme için toplam 30 bin ile 57 bin 500 TL arasında değişiyor. Toplam 60 bin lira yatırımla bu iş modeli kurulabiliyor. Bu yıl ağırlıklı İstanbul olmak üzere İzmir, Ankara, Antalya, Bursa ve Trakya bölgesi illerinde 400 şubeye ulaşılması planlanıyor. Yüzde 65 kâr marjı sunuluyor.

21- CHOCOBONS WAFFLE: Waffle, pancake, krep satışı yapan AVM kioskları ve içerisinde kahve ve kahvaltı çeşitlerini de içeren mini cafe konsepti. Türkiye’ de dört ilde altı şube ile faaliyet gösteriyor. Sekizi yurtdışında olmak üzere toplam 20 şube açılması hedefleniyor. Yatırım bedeli kiosklarda 10 bin ile 50 bin TL arasında, kafelerde ise 40 bin 100 bin TL arasında değişiyor. AVM’ler, işlek caddeler ve üniversite kampüsleri hedefleniyor. Kiosk’larda aylık 20 bin ile 30 bin TL arasında, mini kafelerde ise 30 bin 60 bin TL arasında ciro hedefi bulunuyor.

22- SOKAK PİLAVCISI:
Gezici pilav arabalarıyla işlek yerlerde pilav satışı yapılabilen bir iş modeli sunuluyor Tüketiciye paket sipariş olarak teslimat yapılıyor. Dolayısıyla yatırım bedeli oldukça düşük. 20 bin TL yatırım bedeliyle kurulabiliyor. Sokakta 10 m2’lik bir alanda hizmet verilebiliyor. Aylık 20 bin TL ciro hedefi bulunan Sokak Pilavcısı için kâr marjı yüzde 65 olarak belirlenmiş durumda.

23- WAFFLE : Ana ürüne destek olarak kahve, aperatif yiyecekler ve dondurma desteği ile kârlı bir iş modeli olarak geliştirildi. Tek merkezden tedarik yöntemi ve eğitim desteği sunan bir franchise modeli. Bu yılın sonuna kadar İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da 11 şube açılması planlanıyor. 40 bin TL’den başlayan yatırım bedeli ile hayata geçirilebilen bu iş modelinde aylık 30 bin TL ciro hedefleniyor.

24- WAFFLE FUNNY: Son zamanların en popüler girişimcilik modellerinden biri olan waffle’ın inovatif hale getirilmiş bir konsepti. Genellikle oturularak tüketilen bir ürün olan waffle’ın çubukta sunulan bir şekli olan Waffle Funny, stand şekliyle bayilikler veriyor. Standların fiyatı 3 bin TL’den başlıyor.

25- MAJO: Şirketin kurucusu Osman Solak, Uzakdoğu seyahatinde gördüğü konseptlerden esinlenerek Majo’yu ortaya çıkardı. Waffle hamuruyla yapılan, çikolata ve meyvelerle servis edilen özel bir tatlının yanı sıra menüsünde kahve, fondü gibi ürünleri de barındıran Majo, mağaza ve stand olmak üzere iki farklı konsepte sahip. Stand için öngörülen yatırım maliyeti 100 bin TL’yi buluyor. Mağaza konseptinde ise bu rakam 150 bin TL’ye çıkıyor. Yatırım geri dönüş süresi ise üç ay olarak hesaplanıyor.

26- LIBERTY PANCAKE : Tekerlekli ve elektrikle çalışan mutfaklarda bulunan standlar üzerinde, yağ ve şeker kullanmadan ‘al -götür’ konseptiyle pancake yapılıyor. Kişiye özel de hazırlanabilen pancakeler, üç dakikada yapılabiliyor. 23 bin TL yatırımla kurulabiliyor. Yüzde 250 ile yüzde 300 arasında kâr marjı bulunuyor. Bayiler için aylık 10 bin TL ciro hedefleniyor.
27- LEB: Çikolatalı, sarımsaklı gibi farklı lezzetlerle kaplanmış leblebileri özel bir konseptle sunan Leb’in İstanbul’da Cevahir AVM’de bir şubesi bulunuyor. Kioks konseptiyle büyüyen markada yatırım bedeli; stand yapımı, tüm ekipmanlar, ilk sipariş dahil 30 bin ile 40 bin TL arasında değişiyor. Başlangıç bedeli olarak 10 bin TL talep eden Leb, 2016’da Bursa, Trabzon ve Antalya’da üç şube açmayı hedefliyor.

28 KOMAGENE : 838 şubelik dev bir zincire dönüşen Komagene, düşük yatırımla yüksek kâr marjı sunan iş modellerinden biri. Çiğ köfte, içli köfte, meze ve hazır yemek, şerbetli ve sütlü tatlı çeşitleri, sıcak soğuk içecekler ve Osmanlı şerbetlerini içeren bir ürün gamı bulunan Komagene’nin yatırım maliyeti 30 bin ile 50 bin TL arasında. 2016 için franchise giriş bedeli alınmıyor. Aylık ciro hedefi 25 bin ile 35 bin TL arasında değişiyor.

29- OSES:
60 ilde 630 şubeyle faaliyet gösteren Oses, bu yıl Ege ve İç Anadolu bölgesinde toplam 120 franchise şube açacak. Franchise giriş bedeli alınmıyor. 15 bin TL yatırımla kurulabilen şubeler için aylık 25 bin ile 35 bin TL arasında ciro hedefleniyor. Yüzde 50 kâr marjı sunuluyor.

30- TATLISES ÇİĞKÖFTE:
223 şubesi bulunan Tatlıses Çiğköfte, düşük yatırımlı ve yüksek kâr marjı olan bir yatırım sunuyor. Bu yıl Türkiye genelinde 50 franchise vermeyi planlayan Tatlıses Çiğköfte için ortalama 15 bin ile 35 bin TL arasında yatırım yeterli. Kar mârjı ise yüzde 30 ile yüzde 50 arasında değişiyor.

31- REMZİYE ANA MUTFAĞI:
Yeni bir konsept olan Remziye Ana mutfağı, çiğ köfte ve mantı satıyor. Henüz bir şube ile faaliyet gösteren firma, bu yıl Türkiye geneline 10 adet franchise şube daha açacak. Franchise giriş bedeli alınmıyor. Yatırım maliyeti 40 bin ile 70 bin TL arasında değişiyor. AVM ve çarşılarda kurulabilecek standlarda aylık minimum 20 bin TL ciro hedefi bulunuyor.

32- ÇİĞKÖFTEMİSS:
110 şubesi bulunan Çiğköftemiss, 35 ilde faaliyet gösteriyor. Bu yıl 80 franchise şube daha açmayı planlıyor. Yatırım maliyeti ise son derece düşük. 6 bin TL yatırımla ekipmanlar tedarik edilebiliyor. Kırmızı ve beyaz renklerdeki çiğ köfte dolabı, çalışma tezgahı, camlı banko, masa-sandalye grubu ve dükkan için gerekli tüm görseller, bayi kurulum paketleri ile tedarik ediliyor. 15 bin TL aylık ciro hedefi bulunuyor ve bayilerden royalty alınmıyor.

33- SOSSIS:
Hot dog ürünler ABD’de çok yaygın tüketilen bir gıda türü. Stand şube konsepti ile franchise sektörüne adım atan Sossis bu konseptte bir girişim. Sossis’in ilk franchise şubesi Bursa’da hizmete açıldı. İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Samsun ve Sakarya’da büyüme hedefleniyor. Franchise giriş bedeli alınmıyor. Toplam yatırım maliyeti 7,5 m2’lik stand şube için 59 bin TL + KDV. Yaya giriş çıkışının yoğun olduğu lokasyonlarda aylık minimum 25 bin TL ciro hedefleniyor.

Sayfa: 1 2 3



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap