Düşük sermayeli 50 girişim fırsatı

Düşük sermayeli 50 girişim fırsatı


34- DİYET KAPIMDA:
Son dönemde popüler olan kapıya servis diyet yemek hizmeti veren şirketlerden biri. Markanın yatırım tutarı 80 bin TL’den başlıyor. Halihazırda yedi şubesi bulunan şirket, 20l6’da15franchise vermeyi hedefliyor. Başlangıç bedeli olarak 10 bin dolar + KDV talep eden Diyet Kapımda, cirodan yüzde 5 royalty alıyor. Türkiye’de, İstanbul, Kayseri, Konya, Mersin, Aydın ve Manisa’da, yurtdı-şında ise KKTC, Dubai ve Almanya’da büyümeyi hedefliyor.

35- MEAL BOX: Yeni nesil bir ev yemek-35 leri zinciri olan Meal Box’ın İstanbul’da 33 şubesi bulunuyor. Franchise adayları Meal Box’ta yer alan Delivery, Express ve Restoran olmak üzere üç farklı konseptten kendilerine uygun olanı tercih edebiliyor. Şirketin en uygun maliyetli konsepti Meal Box Delivery. Bu konseptte siparişler franchisee’ler tarafından hazırlanarak motokuryeler aracılığıyla paket servis olarak müşteriye ulaştırılıyor. Anahtar teslim olarak teslim edilen Meal Box Delivery’de yatırım tutarı 60 bin TL + KDV. Ek olarak 20 bin dolarlık franchise giriş bedeli talep ediliyor.

36- MEYVEMIX:
İlk şubesi 2007 yılında Beyoğlu’nda açılan Meyve-mix, sağlıklı içecekler, meyve salataları ve sağlıklı yiyecekler servis ediyor. İki şubesi bulunan şirket, yıl sonuna kadar yedi franchise vermeyi hedefliyor. Başlangıç bedeli olarak 5 bin dolar isteyen Meyvemix için 250 dolar royalty talep ediliyor. Yatırımın geri dönüş süresi 6-10 ay arasında değişiyor.

37- LADYMISS: Bitkisel gliserin hammaddeli, bitkisel yağ bazlı sabun üretimi yapan bir şirket. Markanın bünyesinde meyve şeklinde sabunlar, bambu oda parfümleri ve kolonyalar da bulunuyor. Lady Miss’de en az 20 bin ile 25 bin liralık bir ürün alımı yapmak gerekiyor. Kioks ile birlikte toplam yatırım bedeli 50 bin TL’yi aşıyor. Royalty ücreti ve başlangıç bedeli talep etmeyen konsept, yazın turizm bölgelerinde büyük ilgi görüyor.

38- VAN KAHVALTI SARAYI: Van’da bal, tereyağ, peynir gibi ürünler üreten Adarsan Gı-da’nın geliştirdiği Van Kahvaltı Sarayı’nın halihazırda sekiz şubesi var. 2016’da 10 civarında franchise vermeyi hedefleyen markanın şarküteri mini cafe ve cafe-restoran olmak üzere iki farklı konsepti bulunuyor. Şarküteri mini cafe konsepti için 30 metrekarelik bir alan yeterli oluyor. Kahve, dondurma gibi ürünlerin bulunduğu mini cafe konseptinin yatırım bedeli 100 bin TL. Yatırımın geri dönüş süresi üç ay olarak hesaplanıyor. İsim hakkı bedelini normalde 15 bin TL olarak belirleyen şirket, İstanbul ve Ankara için isim hakkı bedeli talep etmiyor.


39- DRY TÜRK KURU TEMİZLEME:
Türkiye’deki tek yerli kuru temizleme makineleri imalatçısı olan Ruşen Makine tarafından kurulan firma, şu an ülke genelinde 30 şube ile faaliyet gösteriyor. Franchise giriş bedeli olarak 17 bin TL alınıyor. Eko adı verilen küçük ölçekli bir mağaza toplam 100 bin TL yatırımla kurulabiliyor. Şubeler için hedeflenen aylık ciro ise lokasyona göre 20 bin ile 80 bin TL arasında değişiyor. Royalty bedeli alınmıyor. Kâr marjının yüzde 80 olduğu belirtiliyor.

40- SABUN DÜNYAM:
Düşük sermayeli bir iş modeli. Doğal ve bitkisel sabunların yanı sıra süs sabunları da satıyor. İsim hakkı bedeli ya da bayilik bedeli alınmıyor. Satış yerini girişimci hazırlıyor, Sabun Dünyam da sabunları tedarik ediyor. Mini bayilik paketi 2 bin 220 TL. Bu paketin içerisinde sabun, tabela seti vs. yer alıyor. Bölge bayilik paketi ise 4 bin 470 TL.

Bu pakette diğer pakete ek olarak geniş kapsamlı bölge korumalı bayilik yetki belgesi de bulunuyor. Anadolu şehirlerinde küçük bir AVM standının aylık 12 bin TL ciro yapabildiği, İstanbul’da turistik bir bölgede bu rakamın 50 bin TL’ye çıkabildiği ifade ediliyor. Yüzde 400 kâr marjı sunuluyor.

41- BARGELLO : 20l6’da atılıma hazırlanan Bargello Parfüm’ün Türkiye’de 124, yurtdışında 160 mağazası bulunuyor. İstanbul, İzmir, Antalya, Gaziantep, Konya, Kayseri, Bursa, Kocaeli, Sakarya ve yakın çevresinde 45’i franchise olmak üzere 67 yeni mağaza açmayı planlayan şirket, başlangıç bedeli ve royalty talep etmiyor. Bargello Parfüm açabilmek için 55-65 bin TL aralığında yatırım öngörülüyor. Yatırımın geri dönüş süresi altı ayla iki yıl arasına değişiyor.

42- GOOSMART: Her türlü fatura ödemesinin yapılabildiği, online hizmetlerin aboneliklerinin gerçekleştirilebildiği bir ödeme merkezi olan Goosmart, düşük yatırımla kurulabilecek bir iş modeli.10 ilde toplam 30 bayi ile faaliyet gösteren firma, bu yıl 100 bayiye ulaşmayı hedefliyor. 25 bin TL yatırımla bir şube açılabiliyor. Aylık 50 bin TL ciro hedefleniyor. Royalty olarak aylık 500 TL talep ediliyor.

43- ACTIVE BABY STORE:
Ürün konseptinde 8 bin çeşit ürün ve 350’den fazla marka bulunan Active Baby Store, araç-ge-reç, tekstil, kozmetik, anne-hamile, bebek sağlık grubu gibi kategorilerle hizmet veriyor. Türkiye genelinde 13 ilde toplam 18 adet mağazaya sahip. Yeni açılacak mağazaları için hedef bölgeler bebek nüfusunun yoğun olduğu il ve ilçeler. Ürünler dahil 60 bin ile 90 bin TL arasında sermayeyle kurulabilen mağazalar için aylık 30 bin ile 100 bin TL arasında ciro hedefi bulunuyor.

44- SEPAŞENERJİ : Türkiye’de büyüyen elektrik perakende satış sektörünün önemli oyuncularından biri olan Sepaş Enerji, bayilik vererek büyüyor. Yatırım ve seçim kriterleri bayinin satış yapmak istediği bölge ve müşteri segmenti gibi unsurlara bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Bayiler iç i n ilk yatırım mal iyet i ortalama 50 b i n ile 100 b in TL arasında değiş iyor. 50 ilde 249 bayisi bulunan şirket, Türkiye genelinde büyümeyi hedefliyor.

45- GRITTY: Mağaza ve teknik servis olmak üzere iki farklı franchise seçeneği sunan Gritty, cep telefonu aksesuarları, kulaklık, şarj aleti, power bank gibi cep telefonu ekipmanlarına yönelik geniş bir ürün gamına sahip. Teknik servis konseptinde Türkiye’nin tüm il ve ilçelerini kapsayacak şekilde bir teknik servis ağı kuruyor ve teknik servis mağazaları açıyor. Bu yıl Türkiye genelinde 20 franchise mağaza açmayı hedefleyen firma, toplam 30 bin TL yatırımla iş fırsatı sunuyor. Bayiler için aylık 15 bin ile 30 bin TL arası ciro hedefleniyor.
46- E-SHOP: Enerji mağazacılığı konsepti ile kurulan e-shop’lar, yan hizmetlerinin yanı sıra asıl olarak Yaren Elektrik’in indirimli elektrik aboneliği ve tahsilat merkezleri olarak hizmet veriyor. Bunun yanı sıra bayilere ek kazanç olması amacıyla fatura ödeme noktası ve GSM aksesuarları hizmeti de veriliyor. Franchise giriş bedeli alınmıyor. Mağazaların dizaynı için ortalama 20 b in i le 25 b i n TL arasında yatırım mal iyet i bulunuyor. Bayi lere herhangi b i r ciro hedefiverilmiyor. Ancak aylık 100 elektrik aboneliği sözleşme hedefi bulunuyor.

47- ERATÜRKİYE:
ERA, dünyanın en büyük gayrimenkul şirketlerinden biri olan Realogy Grubu’na bağlı olarak 1971 yılında ABD’de kurulan, dünyanın en büyük gayrimenkul pazarlama network’lerin-den biri. Franchise şubelerle büyüyen ERA Türkiye, toplam 31 franchise ofis ile faaliyet gösteriyor. 2016 yılında Marmara, Ege ve Akdeniz bölgeleri başta olmak üzere toplam 52 franchise ofis açılması planlanıyor. Franchise bedeli 15 bin ile 20 bin TL aralığında. Toplam yatırım maliyeti ise 100 bin TL ile 150 bin TL arasında değişiyor.

48- REALTY-TR:
1996 yılında Fatih Elibol tarafından ABD’de kurulan, 2013 yılı itibariyle de genel müdürlüğünü Muğla/Marmaris’e taşınan Realty-TR, gayrimenkul danışmanlığı konusunda franchise şubelerle büyüyor. m2 maliyeti 200 dolar. Royalty bedeli olarak ise 150 dolar alınıyor. Aylık minimum 60 bin TL ciro hedefi bulunuyor.

49- TESPİHÇİ DEDE: 1980 yılında Prof. Dr. Tahsin Parlak tarafından kurulan Erzurum/Oltu merkezli bir marka olan Tesbihçi Dede, franchise sistemiyle Türkiye geneline yayılmayı hedefliyor. Halihazırda iki şubesi bulunan şirket, 2016 sonuna kadar bu rakamı 35’e çıkarmayı planlıyor. Bir şube açmak için toplam 110 bin TL’lik yatırım yapmak gerekiyor. Yatırımın geri dönüş süresi 6-12 ay arasında değişiyor. İlk beş mağaza için 5 bin TL başlangıç bedeli talep eden şirket, 5 bin TL de royalty istiyor.

50- GLOBOWAX: Otomobil temizlik sektöründe susuz araç yıkama konsepti ile hizmet veren bir şirket. Susuz ve sabunsuz araç temizliği yapıyor. Bu işlemi yaparken nano teknolojiyle üretilmiş özel solüsyonlar ve yine özel olan bezler kullanılıyor. Halihazırda 50 şubesi bulunan markanın mobil, istasyon ve il temsilcilikleri olmak üzere üç farklı konsepti var. Mobil bayilerde 10-15 bin TL olan yatırım bedeli istasyonlarda 25 bin TL’ye ulaşıyor. İl temsilciliklerinde ise yatırım bedeli 90 bin TL’yi buluyor. Şirket, isim hakkı ve başlangıç bedeli talep etmiyor. Glo-bowax’ın kurucusu Mert Zandalı, 2016’da 30 şube açmayı hedeflediklerini söylüyor. Yatırım geri dönüş süresi ise 3-9 ay arasında değişiyor.

2033TOĞRUL GÖNDEN
CUSHMAN & WAKEFİELD YÖNETİCİ ORTAĞI
“Standartları çok net belirleyin”

“Franchise verenlerin öncelikle sözleşmelerini bütün muhtemel olumsuzlukları kapsayacak şekilde hazırlaması gerekiyor. Cezai yaptırımlar ve özel fesih hakları bu olumsuzlukları daha etkili bir şekilde önlemek için uygun araçlar olabilir. Mağaza sayısı, mağaza lokasyonları, satış elemanlarının eğitimi, ürün yerleştirme, mağaza dizaynı ve reklam pazarlama konularında özellikle franchise veren firmaların marka imajını korumak için söz hakkı sahibi olabilmeleri şart. Bunun için şirket standartlarının çok net belirlenmiş olması gerekiyor”

2035CAN OGAN
PAZARLAMA UZMANI
“Kurumsal dil ve söylemde tutarlılık önemli”

“Hem franchise alan hem de master franchise için kurumsal bir dil, söylemde tutarlılık ve her noktada müşteriye aynı deneyimi yaşatmak çok önemli. Master franchise, girişimciye bu konuda detaylı bir eğitim vermeli. Pazarlama stratejilerinin ana hatları ve temel yasaları çıkarıldıktan sonra pazarlama işi bitmiş sayılmaz. Süper-bağlı (super connected), online dünya ile offline dünyanın bir araya geldiği günümüzde, artık müşterilerin deneyimlerini, yaşadıklarını ve ürünleriniz hakkındaki düşüncelerini paylaşması oldukça doğal. Franchise sahibi mutlaka online repütasyonunu sıklıkla kontrol etmeli ve hatta buradaki söylemlerden ağrı/acı noktalarını belirleyerek müşteriye yaşattığı deneyimleri optimize etmeli”

Sayfa: 1 2 3



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap