Franchise’ın en yenileri

Franchise’ın en yenileri

2017’de 60 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen franchising sektörüne her geçen gün yeni şirketler dahil oluyor. Özellikle Anadolu’da alt yapısını oluşturan pek çok marka, sisteme dahil olarak yeni iş sahalarının açılmasına fırsat yaratıyor.

BURCU TUVAY                                  AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
btuvay@ekonomist.com.tr            asakarya@ekonomist.com.tr

Franchise vermek için harekete geçen 24 yeni marka, 2017 sonuna kadar 496 şube açmayı hedefliyor. 2015 yılında 43 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan franchising sektörünün bu yılı 50 milyar dolarla kapatması bekleniyor. Ekonomik ve siyasi anlamda zor bir yıl olan 2016’da da pazar istikrarlı büyümesini sürdürmeyi başardı.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
1094

Bu şaşırtıcı değil. Çünkü araştırmalar gösteriyor ki kriz dönemlerinde franchising sektörü daha hızlı büyüyor. Pek çok girişim, sıkıntılı bu süreci fırsata geçirmek için harekete geçiyor.

Bu dönemlerde ortaya çıkan markalar, riski düşük bir model olduğu için franchising sistemiyle büyümeyi tercih ediyor.

2017’de 60 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen franchising sektöründe yeniler kadar hali hazırda var olan markaların yanı sıra yeni markalar da sektörün büyümesine ciddi bir katkı sağlayacak.

Bu yıl Türkiye’nin dört bir yanında alt yapısını oluşturan pek çok marka, sisteme dahil olmaya hazırlanıyor.

İlk kez franchise vermek için bu yıl harekete geçen 24 yeni marka, 2017 sonuna kadar 496 şube açmayı hedefliyor. Sektörün yeni yüzleri olan bu markaları ve franchise koşullarını kaleme aldık.

1095

Yeni konseptlerde özellikle geleneksel lezzetlerin öne çıktığını söylemek mümkün. Çiğköfte, pide, dürüm, köfte gibi lezzetleri farklı bir konseptle yeniden yorumlayan girişimciler dikkat çekiyor.

Ucuz bir protein kaynağı olan tavuğa yönelik konseptlerin de sayısı hızla artıyor. Bunun dışında araç bakımdan, eğitime kadar çok farklı alanlarda fırsatlar var.

1099KIOSKTA BAKLAVA SATIŞI
Toplam büyüklüğü 20 milyar dolara ulaşan tatlı sektörü, girişimcilerin tercih ettiği alanlardan biri haline gelmiş durumda.

Örneğin Türkiye’de günlük ortalama 600 ton baklava üretiliyor, tahmini üretici sayısı ise 30 bin civarında.

Baklava segmetinde yıllık toplam cironun 4,5 milyar TL’ye ulaştığına dair veriler bulunmasına rağmen, baklavacılık küçük ölçekli işletmeler ve mahalle arası pastanelerde bile yapılan bir iş haline geldiği için net rakamları vermek çok mümkün değil. Bu da sektöre yeni markaların girmesine neden oluyor.

Hasan Gültekin Gaziantep Baklavacısı, çalışma hayatına tekstil sektöründe başlayan ve girişimciliğe soyunmasıyla bu yıl kurulan bir marka. Üç farklı konseptte franchising veriliyor.

Geleneksel konsept mağazalar, 120 ile 250 metrekare arası büyüklükte al-götür ve oturup tatlı yemek isteyen müşterilere hitap ediyor.

400 metrekare ve üzeri alana sahip cafe/restoran modeli ise ağırlıklı oturma müşterisi potansiyeli olan yerler için uygun.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap