İhracatta Latin Fırsatı

İhracatta Latin Fırsatı

PANAMA
LATİN AMERİKA’NIN ‘KÜÇÜK DUBAİ’Sİ
Panama Kanalı ile tanınan ülke, jeopolitik konumuyla adeta Kuzey ve Güney Amerika’yı birbirinden ayıran bir boğazda yer alıyor. Serbest Bölgesi, büyük alışveriş merkezleri ve son derece lüks otelleriyle bölgenin ticaret ve turizm merkezi durumunda. Gökdelenleri ve bölgeye kıyasla lüks yaşamı Panama’ya “Küçük Dubai” dedirtecek boyutta. Panama’da Türk ihracatçıları için ticaret, bürokratik açıdan görece daha kolay. Milli gelirinin yüzde 75’inden fazlasının hizmet sektörlerinden geldiği Panama, hem bu alandaki yatırımlar hem de ürün ihracatı anlamında ciddi ticari potansiyel barındırıyor. İhracat ve yatırım için öne çıkan sektörler ise şöyle: Turizm, inşaat, organik kimyasallar, makine, enerji, otomotiv, mücevher, demir-çelik, tekstil, sağlık ve perakende.

KOLOMBİYA
70 MİLYAR $’LIK YATIRIM PROGRAMI VAR
Kolombiya’da 2015-2035 yılları arasında 70 milyar dolar tutarında altyapı yatırımı yapılması bekleniyor. Özellikle otelcilik sektörü yakın ve orta vadede Kolombiya için önemli bir olumlu ekonomik beklenti yaratıyor. Ülkede verimli bir şekilde yönetilen 62 Serbest Bölge, dış ticaret için önemli fırsatlar sağlıyor. Son birkaç yıldır THY’nin İstanbul-Bogota direkt uçuşlarına başlaması da bölgedeki fırsatları yerinde görmek için önemli bir avantaj. İhracat ve yatırım için hedef sektörler ise şöyle sıralanabilir: Makine, otomotiv, demir-çelik, inşaat, altyapı, enerji, maden, tekstil, plastik, perakende, tıbbi ürünler. Sağlık, ekoturizm, yazılım ve bilgi teknolojileri (IT), elektrik enerjisi, iş süreçlerinde dış kaynak kullanımı ve işletmelerin yabancı ülkelere kaydırılması (off-shoring) gibi alanlar yeni ve gelişimi teşvik edilen hizmet sektörleri.

ARJANTİN
BEYAZ EŞYA VE OTODA POTANSİYEL YÜKSEK
Ekonomisi doğal kaynaklarına, ihracata dayalı tarım ürünlerine ve çeşitlendirebildiği sanayi üretimine dayanan Arjantin, son son dönemde sıkıntı yaşasa da ekonominin liberalleşmesiyle ihracat konusunda cazip pazarlardan biri. 43 milyon nüfuslu ülkede kişi başına düşen yıllık gelir 14 bin dolar civarında. Yabancı sermayeli şirketler, ülkedeki kredi kaynaklarından yerli sermayeli şirketler gibi faydalanabiliyor. İhracatta potansiyeli olan tarım ve sanayi ürünleri şöyle: Dilimlenmiş domates konserveleri ve kornişon, oto ana ve yan sanayi, traktörler, takım tezgahları, ağır iş makinelerinin aksam ve parçaları, elektrik kabloları, otomobil lastiği, buzdolabı ve soğutucular, demir-çelik profiller, yassı ürünler, klimalar, çamaşır makineleri, camdan sofra mutfak ve ev eşyaları, PVC borular, elyaf ve iplik, işlenmiş mermer.

PERU
DÜŞÜK GÜMRÜK VERGİLERİYLE ÖNE ÇIKIYOR
Latin Amerika’nın İnka Medeniyeti ve Machu Picchu antik şehri ile tanınan turist cenneti Peru, Brezilya ve Arjantin’e kıyasla nispeten daha düşük gümrük vergileri olmasından dolayı Türk ihracatçıları için giriş yapılması görece daha kolay bir pazar olarak öne çıkıyor. Pasifik kıyısında yer alan Peru’nun Asya ülkeleriyle ticari ilişkileri çok güçlü. Türkiye ile Peru arasındaki ticaretin seyrinde Türkiye lehine bir dış ticaret fazlası söz konusu. 2017 yılında ikili ticarette Türkiye lehine 32,9 milyon dolarlık dış ticaret fazlası ve 184,2 milyon dolarlık ticaret hacmi gerçekleşti. İhracatta gelecek vaat eden alanlar şöyle: Gıda, inşaat malzemeleri, otomotiv yan sanayi, pompa ve kompresörler, kimyasallar, havalandırma ve soğutma cihazları, iplik, plastik, kozmetik ve müteahhitlik.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap