Kadınlara özel projeler

Kadınlara özel projeler

Kapsayıcı ve sürdürülebilir bir kalkınma için eşitsizliklerin azaltılması ve kadınların ekonomik hayata daha fazla katılımı önem taşıyor. Bu yönde hükümetler, kamu kurumları ve STK’lar kadar şirketlerin de üzerine düşen görevler var.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Bunun farkında olan şirketler son yıllarda kadınların geliştirilmesine ve güçlendirilmesine yönelik projelerle kadınlara destek olmaya çalışıyor.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.
hb127 hb128 hb129 hb130

Bazı kurumlar kredi vererek bazıları ise eğitimlerle kadınları iş hayatında destekliyor. Annelerin ihtiyacına dönük projesi olan şirketler kadar, genç kızların eğitim hayatına ve meslek seçimine etki etmek için çabalayanlar da var.

Dünya Ekonomik Forumu’nun 2015 yılında yayınladığı Küresel Toplumsal Cinsiyet Uçurumu Raporu’na göre, Türkiye 145 ülke arasında 130’uncu sırada. Bu uçurumu yaratan en kilit konu “kadınların ekonomik hayata katılımı”. Aslında tüm dünya örnekleri gösteriyor ki, kadının ekonomik hayata daha çok katılımı, ekonomik büyüme ve kalkınmaya sıçrama etkisi yaratacak bir güçte.

Toplumsal cinsiyet eşitliği ve eşitsizliklerin azaltılması konularında dünyada olduğu gibi Türkiye’de de pek çok uygulama söz konusu. Kadınların girişimlerini desteklemek, finansal okuryazarlık seviyelerini artırmak ya da finansman desteği almaları konusunda bilgilendirmek üzere kamu, sivil toplum kuruluşları ve özel sektör çeşitli çalışmalar yapıyor.

Öyle ki bazı şirketler toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilgili olarak kadına yönelik ürünler çıkarıyor. Bununla birlikte ödül veren pek çok inisiyatif kadınlar için özel ödül kategorileri açıyor.

Ekonomist olarak son yıllarda sayısı hızla artan şirketlerin kadınlara dönük bu kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projelerini araştırdık. Gördük ki, Sabancı Holding’den Koç Holding’e, Garanti’den Sanofi’ye kadar 35 şirket 43 proje ile kadınları destekliyor.

GİRİŞİMCİ KADINLARA DESTEK
Türkiye’de 2004 yılında yüzde 4,9 olan kadın girişimci oranı 2015 yılında yüzde 8’e yükseldi. Bunda şirketlerin kadın girişimcileri destekleme programlarının da etkisi olduğu yadsınamaz. Kadın girişimciliğine yönelik çalışmalarıyla bilinen kurumlardan biri Garanti Bankası. Bu yöndeki çalışmalar 10 yıl önce başladı.

Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nafiz Karadere, bu çalışmaların şubedeki güvenlik görevlisinden en üst düzey yöneticiye kadar bankanın her seviyesinde sahiplenilen bir yaklaşım olduğunu söylüyor. Karadere, “2006 yılında kadın girişimciliğini farklı bir segment olarak ele alan ilk banka olduk” diye konuşuyor.

2014 yılında HeforShe girişimini desteklemeye başladıklarını ve Birleşmiş Milletler’in “Kadının Güçlenmesi Prensipleri”ne imza atan ilk Türk bankası olduklarını da söyleyen Karadere, kadınlara yönelik projelerde banka olarak 10 yıl boyunca finansman yönetimi, cesaretlendirme ve eğitim olmak üzere üç temel alanda yoğunlaştıklarının altını çiziyor.

2007 yılından bu yana Ekonomist ve KAGİDER işbirliğiyle düzenlenen Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması, 2008 yılından beri KAGİDER ile birlikte yapılmakta olan Kadın Girişimci Buluşmaları ve 2012 yılından bu yana Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’nin işbirliğiyle düzenlenmekte olan kadın girişimcilerin ücretsiz eğitim aldığı Kadın Girişimci Yönetici Okulu projesi, bankanın yaptığı çalışmalar arasında yer alıyor.

EY’nin 2008’den beri yaklaşık 30 ülkede uyguladığı EY Girişimci Kadın Liderler Programı, Türkiye’de bu yıl ilk defa uygulamaya başlandı. EY Girişimci Kadın Liderler Programı EMEIA (Avrupa, Ortadoğu, Hindistan ve Afrika) Lideri Demet Özdemir, bu programın işlerini büyütme hedefi, tutkusu ve potansiyeli olan kadın girişimcilerin hedeflerini gerçekleştirmelerine yardım eden etkili bir liderlik programı olduğunu söylüyor.

Sayfa: 1 2 3 4



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap