Kadınlara özel projeler

Kadınlara özel projeler

Özdemir, programın 2016 sınıfında 10 başarılı kadın girişimcinin yer aldığını belirtiyor. Girişimcilerin ilk eğitimlerini aldıklarını ve mentorlarla eşleştiklerini söyleyen Özdemir, “EYTürkiye şirket ortaklarımız gönüllü olarak girişimci kadınlarımıza bir yıl boyunca mentorluk yapıyor. Bundan sonraki süreçte ise şirketlerini büyütmek için ihtiyaç duydukları alanlarda ücretsiz olarak eğitim, koçluk ve ağ oluşturma desteği almaya devam edecekler” diye konuşuyor.

KREDİ SAĞLIYORLAR
Turkcell, Türkiye’nin en köklü sosyal sorumluluk projelerinden olan Kardelenler ile 16 yıldır eğitim bursuyla kız öğrencilerin gelişimine kesintisiz destek veriyor. Proje kapsamında lise, üniversite ve engelli öğrencilere burs desteğinin yanı sıra eğitim ve meslek edinme süreçlerine katkı sağlayacak özel çalışmalar da yapılıyor.

Bu şekilde kadınları geleceğe hazırlayan şirket ayrıca dört yıldan bu yana Ekonomiye Kadın Gücü projesini de sürdürüyor. Bu kapsamda kadın girişimcilerin eğitim, pazarlama, teknoloji alanlarında kendilerini geliştirmelerine destek olan şirket, 500 liradan 15 bin liraya kadar kredi desteği de sağlıyor.

Türkiye Grameen Mikrofinans Programı kapsamında 2014’ün kasım ayında açılan Tekfen Vakfı Soma Mik-rokredi Şubesi, bugüne kadar 357 kadına toplam 480 bin TL mikro kredi dağıttı. Programa katılan girişimci kadınlar ilk yıllarında bin TL kredi desteğine sahip oluyor. Sonraki yıllarda girişimlerinin başarısına göre kredi kapasitesi maksimum 10 bin TL’ye kadar yükselebiliyor. Beş kişilik gruplar halinde her biri biner TL kredi alan kadınlar her hafta 25 TL geri ödeme yapıyor. Hedef ise yaklaşık bin 500- 2 bin kadına mikro kredi desteği sunmak.

Borusan Holding’in kadın girişimcileri destekleyen mikro finans şubeleri de bu alanda bir diğer örnek. Kadın girişimciler için Afyon ile Bursa’nın Gemlik ilçesinde iki mikro kredi şubesi kuruldu. Bu şubelerle fırıncılıktan kuaförlüğe, gıdadan el emeği ürünlerin üretimine kadar uzanan farklı iş alanlarında kadınlara yaklaşık 4 milyon TL kredi sağlandı.

MESLEK EDİNDİRME KURSLARI
Türkiye’de işgücüne katılma oranı erkeklerde yüzde 71,3 iken kadınlarda yüzde 30,3 düzeyinde. Kadınların işgücüne katılımlarının önündeki en büyük engeller olarak sosyoekonomik faktörler, emek piyasasının talep yapısı, cinsiyete dayalı iş bölümü ve ücret ayrımcılığı gösteriliyor. İşte bu nedenle birçok şirket kadın istihdamını artıracak projeler geliştiriyor veya bu tarz projelere destek veriyor.

Filli Boya markasının sahibi olan Betek Boya da bu şirketlerden biri. Şirket, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı (ASPB) ve Türkiye İş Kurumu (İŞ-KUR) işbirliğiyle Filli Kadın Ustalar projesini başlattı. Kadın işgücünün ülkemizin gelişimindeki katkısını yükseltmek amacıyla başlatılan proje kapsamında ilk etapta 15 ilde başlayacak eğitimlere, 20-50 yaş aralığında, iş arayan ve çalışmak isteyen tüm kadınlar başvurabilecek.

Kadınlara destek olmayı amaçlayan daha birçok proje var. Örneğin Daikin, Sakura programı ile hem eğitim hem de sermaye desteği vererek 17 kadın girişimciyi iklimlendirme sektörüne kazandırdı. Limak ve Ford ise kız öğrencilerin mühendislik fakültelerini tercih etmeleri için farklı bilinçlendirme çalışmaları ve burs içeren programlar başlattı.

DİKKAT ÇEKEN PROJELER
Kadınların el emeğini değerlendirmelerine yardımcı olan şirketler de var. Örneğin Petrol Ofisi Gönül Ağacı, Nef ise HAY Atölye ile kadınların emeğini paraya dönüştürmelerine destek oluyor. Araştırmalar dünya genelinde her üç kadından birinin şiddete maruz kaldığını gösteriyor. Türkiye’de ise kadınların yüzde 40’ı şiddetle mücadele ediyor.

Aile içi şiddete karşı da şirketlerin çeşitli projeleri var. Hürriyet, 2007’den bu yana Türkiye’nin ilk ve tek 7×24 açık Acil Yardım Hattı olarak çalışan çağrı merkeziyle şiddet mağdurlarına destek olmayı sürdürürken, farkındalık etkinliklerine de devam ediyor. Avon ise 2015 yılında Aile İçi Şiddete Karşı Sessiz Kalma projesi kapsamında Sonsuzluk Kolyesi’nden elde ettiği geliri Avon’la Güçlü Kadınlar Fonu’na aktarıyor ve şiddet gören anne ve çocukların eğitimi için çalışılıyor.

DEĞİŞİM BAŞLADI
KSS’nin yeni ilkeleri, değişen dünyanın değişen taleplerine ve kurum-ların ihtiyaç duyduğu yeni sürdürülebilirlik kalkanına göre biçimlendirilmeye başladı. SU CSR Kurumsal Sürdürülebilirlik Danışmanlığı Genel Müdürü Asya Deniz Akyol, son yıllarda özellikle yaratıcılık (creativity), ölçeklenebilirlik (scalability), hesap ve-rebilirlik (responsiveness), çok bölgelilik (glocality) ve geçerlilik (circularity) ilkelerinin öne çıktığını söylüyor. Akyol, özellikle liderlerden tüm ilkelerle uyumlu ve sorunları kaynağında çözebilecek yerel aksiyonlar geliştirmelerinin beklendiğinin altını çiziyor.

Sayfa: 1 2 3 4



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap