Kadınlara özel projeler

Kadınlara özel projeler

KOÇ HOLDİNG DIŞ İLİŞKİLERVE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ OYA ÜNLÜ KIZIL
“HeForShe Türkiye uygulama ortağıyız”
“2014 yılında UN Women ile imzaladığımız işbirliği anlaşması kapsamında Koç Holding, UN Women’ın dünya çapında başlattığı HeForShe kampanyasının Türkiye uygulama ortağı oldu. 2015 yılında 10x10x10 Etki Liderleri programını başlattık.

Sayın Mustafa V. Koç da dünyadaki 10 Etki Lideri’nden biri olmuştu. Bu kapsamda verdiğimiz taahhütleri yerine getirmek için gerek iş süreçlerimizde gerekse farkındalık anlamında çeşitli projeler başlattık. Koç Holding olarak HeForShe kapsamında üç alanda taahhüt verdik. Bunlar; 2017 yılına kadar HeforShe kampanyasının Türkiye ayağında 4 milyon kişiye ulaşması, 2020 yılına kadar en az 100 bin kişinin toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık eğitimi alması ve tüm topluluk şirketlerinde toplumsal cinsiyet duyarlı işyerlerinin oluşturulması şeklinde belirlendi.

Bugüne kadar ‘Ülkem için Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum’ projesi kapsamında AÇEV ve şirketlerimizdeki 350 gönüllü eğitmen aracılığı ile 20 bini aşkın çalışanımız, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Seminerleri’ne katıldı. Ayrıca bin 400’e yakın bayimiz ve 800’ü aşkın yerel yönetim temsilcisi düzenlediğimiz toplantılara katılım sağladı!’

KAGİDER BAŞKANI SANEMOKTAR
‘Uzun vadeli projeler başarılı oluyor”
“Son iki yıldır şirketlerin kadın odaklı K55 projelerinde artış gözlemliyoruz. Bize paydaş olmamız için gelen tekliflerde de artış var. KSS projeleri içinde çalışmanın amacının net olduğu, uzun vadeli, somut çıktısı olan ve hükümet-STK işbirliğiyle yapılan projelerin daha başarılı ve değerli olduğunu söylemeliyim.

Biz özellikle kadın girişimcileri destekleyen ve kadının güçlenmesine yönelik daha önce saydığım kriterlere uygun olan projelerde paylaş oluyoruz. Son yıllarda pek çok proje hayata geçiriliyor. Araştırmalara göre 16-30 yaş arasında 6 milyon genç ne eğitim alıyor, ne de çalışıyor. Dahası bu kişiler çalışmaya da istekli değil. Bunların 2,5 milyonu kadın. Bu kişilerin ekonomik hayata kazandırılması ve güçlendirilmesine yönelik projeler yapılmasını önemsiyorum. Bu kişilere yönelik projeler hala yetersiz!’

Projeler kadınlara ne kattı?
Bircan Topal (Borusan Mikro Kredi kullanıcısı): “İlk kez 2013’ün aralık ayında mikro kredi kullandım. Aldığım bin TL kredi ile ilkürünlerimi alarak nikah şekeri işine girdim. Daha sonra ürün sayımı arttırmak ve makine almak için kredi kullandım. Mikro Kredi programı sayesinde şu an sadece nikah şekeri üretmiyor aynı zamanda süsleme ve nikah organizasyonu da yapıyorum”

Songül Çokyaşar (Boyner’in Nar Tanesi projesinin Samsun katılımcısı):“Ben bir topluluk karşısına çıkıp asla konuşamazdım, çok heyecanlanırdım, elim ayağım titrerdi. Ama bu projeye katıldıktan sonra artık herkes karşısında çok rahat konuşabiliyorum. Bunun nedeni eğitimlerin bize verdiği özgüven. Derslerde öğrendiklerimi artık kendi hayatımda uygulayabiliyorum. Önyargılarımdan kurtuldum, kendimi tanıdım ve kendime güvendim. Bir haksızlığa uğradığımda korkmadan hakkımı arayabileceğimi öğrendim. Ama en önemlisi insanlığı öğrendim. Bizi de seven insanlar olduğunu, bize de güvenen insanlar olduğunu, bizi de kendi kızlarıymış gibi koruyup kollayan insanlar olduğunu öğrendim”

Damla Doğan Altınören (Nurturia kurucusu-2011 Türkiye Kadın Girişimci Yarışması finalisti): “Nurturia, annelerin tecrübe paylaşımında bulundukları bir site. Herkese açık soru-cevap bölümünün yanında, üyeler sadece Nurturia üzerinde arkadaş oldukları kişiler tarafından görüntülenen twitter benzeri bir güncelleme alanında özel paylaşımlarda bulunuyorlar. 2011 yılında Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’na katıldığımızda daha yeni kurulmuştuk. Gerçekten var olan bir ihtiyacı karşılayacak bir şey ortaya çıkarmış olduğumuz açıktı.

Ama kurumsal olarak da değerli görüldüğümüzü bilmek ve markaların bizi fark etmesi açısından yarışmanın bize faydası oldu. Markalar çoğunlukla ajanslar üzerinden ilerliyorlar ve reklam kampanyalarının birinci dereceden sahipleri anne değiller. Sosyal medyayla ilgili bilgileri olsa bile bunca içerik kirliliği içinde annelerin hangi platformu hangi duygularla ziyaret ederek markaya yakın hissedebileceklerini ayırt etmeleri kolay değil. Bu bakımdan da yarışma, annelere ulaşabilen Nurturia’nın markalar tarafından da fark edilebilmesi için yardımcı oldu”

Sayfa: 1 2 3 4



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap