Şirketinizdeki girişimcileri keşfedin

Şirketinizdeki girişimcileri keşfedin

Giderek artan rekabet ortamında şirketlerin yeni kozu kurumiçi girişimcilik oldu. Anadolu Grubu’dan Koç Holding’e, intel’den GE’ye pek çok şirket, geliştirdiği programlarla çalışanlarının içindeki girişimci ruhu ortaya çıkartmaya çalışıyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Kurumiç girişimcilik modelini benimseyerek, çalışanlarını inovatif fikirler geliştirmeye teşvik eden, bu fikirleri pazarlanabilir, karlı ürün ve hizmetlere dönüştüren şirketlerin sayısı giderek artıyor.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.

434435Geçmişte pek çok şirkette bulunan ve çalışanların fikirlerini almak için kullanılan dilek ve öneri kutularının devri kapanalı çok oldu.

Global iş dünyasında rakiplerinin önüne çıkmak isteyen şirketler artık çalışanlarının girişimci ruhlarını ortaya çıkartmak için pek çok farklı yöntem geliştiriyor.

Zira günümüzde zorlu rekabet ortamında kurum içi girişimcilik, şirketleri öne çıkaran en önemli silahlardan biri haline gelmiş durumda. Kurumiçi girişimcilik modelini benimseyerek, çalışanlarını inovatif fikirler geliştirmeye teşvik eden ve bu fikirleri pazarlanabilir, kârlı ürün ve hizmetlere dönüştüren şirketler, çok önemli bir rekabet avantajı elde etmiş oluyor.

‘Kurumiçi girişimcilik’ terimi ilk defa “Kurumsal bir yapı bünyesindeki serbest pazar girişimciliğini” ifade etmek amacıyla, 1985’te Amerikalı iki uzman Gifford and Elizabeth Pinchot tarafından kullanıldı.

Özellikle 1985 yılında Apple’ın kurucusu Steve Jobs’un şirketin başarısının arkasında kurumiçi girişimcilik olduğunu söylemesi bu kavramı popüler hale getirdi. Kurumiçi girişimcilik, genel hatlarıyla çalışanların yaratıcı fikir ve projelerinin, çalıştıkları kurumlarca desteklenmesi ve hayata geçirilmesi olarak tanımlanıyor.

BAZILARI DOĞUŞTAN GİRİŞİMCİ
Bu sistem girişimcilik kültürünün geliştirilmesini ve yeni girişimcilerin ortaya çıkmasını sağlıyor. Zira hemen her kurumda girişimci ruhlu bireyler var. Yapılan araştırmalar şirket çalışanların yüzde 20’sinden fazlasının zaten kendiliğinden girişimci aktivitelerde bulunduğunu gösteriyor.

İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Adnan Veysel Ertemel, özellikle Y jenerasyonu çalışanların yeteneklerini sergileyip sıradışı ürünler geliştirebilecekleri kurumlarda çalışmayı istediğini söylüyor.

Günümüzde GE, Intel, Bank of America, Nike, Barclay’s, Mastercard gibi pek çok dünya devi, çalışanlarının potansiyelini değerlendirebilmek için kurumiçi girişimcilik uygulamalarına yöneliyor. Türkiye’de de son dönemde şirketler bu konuda önemli projeler geliştirmeye başladı.

Koç Holding, Garanti, Akbank, 3M gibi şirketlerin yanı sıra BKM (Bankalararası Kart Merkezi) gibi kurumlar, çalışanlarını da sisteme katan projeleriyle rekabette fark yaratmaya çalışıyor. Örneğin Boyner, pazartesi günleri cirosunu artırmanın yolunu kurum içindeki girişimcileri sayesinde buldu.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap