Bist 100
10247,75
-0,86%
Bist 100
Dolar/TL
32,2503
-0,0557%
Dolar/TL
Euro/TL
34,6511
-0,1632%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0745
-0,0772%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2397,35
-0,14%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Şirketler artık daha ilgili: Alternatif sporlara destek artıyor

20 Mart 2022
Şirketler artık daha ilgili: Alternatif sporlara destek artıyor
Burcu Tuvay btuvay@ekonomist.com.tr

Şirketlerin pazarlama stratejilerinde önemli bir yer kaplayan spor sponsorluklarına olan destekleri artıyor. Futbol, basketbol gibi ana spor dallarının yanı sıra artık şirketler atletizm, koşu, güreş, yelken, karate, okçuluk gibi alternatif sporlaracda yoğun ilgi gösteriyorlar.

06 – 19 Mart 2022 tarihli sayıdan 

Tarihimizde en çok madalyayı kazandığımız olimpiyat organizasyonu olan Tokyo 2020, Türkiye için ilklerin yaşandığı bir yıl oldu. Bu başarıda kuşkusuz şirketlerin yıllardır genç sporculara verdiği desteğin katkısı da önemli bir yer kaplıyor. Zira sporun geniş kitlelere ulaşma gücü, markalar için cazibe  oluşturuyor.

Şirketler, hem sporculara maddi destek sağlayarak hem de onların hikayelerini iletişim çalışmalarında duyurarak binlerce genç sporcuya ilham vermeyi hedefliyor.

Şirketlerin en önemli hedefi ise bugünün sporcularına verdikleri desteklerle başkalarına da örnek olmak ve yarının sporcularına yol açmak.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

Futbol, basketbol, voleybol gibi geniş kitlelere ulaşan ana spor dallarının yanı sıra artık şirketler alternatif spor dallarına olan desteğini artırdı.

Şirketler, atletizm, koşu, güreş, halter, tekvando, karate, okçuluk, rüzgar sörfü, badminton, yüzme, judo, bisiklet, eskrim, espor gibi pek çok alternatif sporu sponsorluklarla destekliyor. Biz de haberimizde alternatif sporlara destek veren 16 kurumun yeni dönem planlarını araştırdık.

GENÇ YÜZÜCÜLER MARKAJINDA


Örneğin Abdi İbrahim, sürdürülebilirlik stratejisinin dört ana konusundan biri olan 'sağlık ve spor' kapsamında yüzme sporunu desteklemeye karar verdi. Kısa kulvarda kategorisinde yarışan milli yüzücü ve dünya rekortmeni Emre Sakcı ile 2021 yılında dört yıllık sponsorluk anlaşması imzalandı.

Sponsorluk başladıktan sonra Sakcı, Avrupa Kısa Kulvar Yüzme Şampiyonası 50 metre kurbağalamada gümüş madalya aldı.

Ayrıca Türkiye Şehitkamil Arena Kulüpler Arası Kısa Kulvar Genç ve Açık Yaş Yüzme Şampiyonası ve Yıldızlar Bireysel Yüzme Müsabakalarında 12 yıldır kırılamayan dünya rekorunu kırarak 50 metre kurbağalamada 24,95 derecesiyle Dünya Kısa Kulvar rekorunun sahibi ve dünyada ilk defa 25 derecenin altına inen isim oldu.

Sakcı'yı desteklemeye devam edeceklerini söyleyen Abdi İbrahim Kamu İlişkileri ve Kurumsal İletişim Direktörü Dr.  M. Oğuzcan Bülbül, "Hayata geçirdiğimiz program kapsamında başarılı genç yüzücülerimize destek olmayı planlıyoruz. Bu yıl Fukuoka'da düzenlenecek Dünya Yüzme Şampiyonası ve Roma'da düzenlenecek Avrupa Yüzme Şampiyonasında Emre'ni yanındayız" diyor.

ESPORDA GİYİM SPONSORU


Altınyıldız Classics, atletizmde resmi giyim sponsoru oldu. Türkiye'nin küresel başarılarıyla da adından söz ettiren en önemli espor kulüplerinden Futbolist ile sponsorluk anlaşması imzaladıklarını söyleyen Altınyıldız Classics Kurumsal İletişim ve Görsel Tasarım Direktörü Uğur Gülce, "Kadrosunda FIFA, PUBG Mobile, Hearthstone ve VALORANT gibi en çok takip edilen oyunlardan oyuncular bulunduran Futbolist'in de yeni sezonda resmi giyim sponsoruyuz" diyor.

Espor'un her geçen gün büyüyen ve gelişim gösteren bir alan olarak geleneksel spor dallarıyla yarışacak bir konuma geldiğini ifade eden Gülce, yeni spor dalları ve farklı alanları da destekleyeceklerini söylüyor.

KAYAK SPORUNU DESTEKLİYOR


Mondelez International'ın markası Milka, kayak sporunun dünyadaki büyük destekçileri arasında yer alıyor. Milka, 2019 sezonu itibarıyla Türkiye Kayak Federasyonu ve milli takımların ana sponsorluğunu üstlendi. Sponsorluk anlaşması süresince satılan her Milka'dan elde edilen gelirin bir bölümü Türkiye Kayak Federasyonuna aktarılıyor.

Bunun yanı sıra, Olips markasıyla da espora sponsor oldu. Espora desteklerini süreceğini söyleyen Mondelez International Pazarlama Lideri Bahadır Demir, "Kayak sporuna verdiğimiz destek kapsamında da Erzurum'da bulunan Sway Otel'de her yıl farklı alanlar kurarak kayak severlerle bir araya geliyoruz.

Önümüzdeki dönemde de kayak sporunu farklı projelerle desteklemeye devam edeceğiz" diye konuşuyor.

SATRANÇTA ŞAMPİYON ÇIKARIYOR


Arzum, satranç sporuna gönül vermiş kadınlar ve genç kızların yanında olmak için Türkiye Satranç Federasyonu tarafından gerçekleştirilen Türkiye Kadınlar Satranç Şampiyonası'na 2009 yılından bu yana destek veriyor.

'Hamle sırası kadınlarda, Arzum yanlarında' sloganıyla Türkiye Kadınlar Satranç Şampiyonası'na sponsor olunan ilk günden bugüne iki binin üzerinde sporcuya destek verildi.

Arzum Türkiye Kadınlar Satranç Şampiyonası'yla kadınların ve genç kızların kişisel yeteneklerini keşfettiği yeni alanlar inşa ettiklerini söyleyen Arzum Yönetim Kurulu Üyesi Rezan Kolbaşı, "Lisanslı sporcu sayısı yükseldikçe uluslararası yarışmalardaki başarılarımız da artacaktır. Arzum Türkiye Kadın Satranç Turnuvası'nın gelecekte bir dünya şampiyonu çıkarması en büyük hedefimiz" diyor.

JİMNASTİK, HENTBOL VE YELKEN


Vestel, özellikle kadın sporlarının ve kadın sporcuların desteklenmesine katkı sağlıyor. Türk jimnastiğinin daha da ileri gitmesi için Türkiye Cimnastik Federasyonu ile omuz omuza çalışan Vestel, Avrupa'da adından söz ettiren Kastamonu Kadın Hentbol Takımı ile de hentbolu destekliyor.

Son olarak da yelkende Beste Kaynakçı ve Okyanus Arıkan'ın sponsoru olarak spor yatırımlarını genişletti. Vestel CMO'su Duygu Badem Uylukçuoğlu, "Kısa süreli sponsorluklar yerine desteklerimiz hep uzun süreli oluyor. Önümüzdeki dönemde de voleybol, futbol, jimnastik, hentbol, yelken ve e-spora desteklerimiz devam edecek" diyor.

METE GAZOZ'UN HAYALLERİNE KATKI


Uludağ İçecek, Uludağ Premium ana sponsorluğunda gerçekleşen ve farklı yaş gruplarından 400'e yakın sporcunun katıldığı turnuvanın her yıl düzenli olarak sponsorluğunu devam ettiriyor. Ultra Trail Koşusu'nda ise koşucular Bur-sa'nın önemli lokasyonlarından geçiyor.

Efsane Uludağ Gazoz markası ile Shell Helix Türkiye Ralli Şampiyonası'nda Murat 124, Efsane Uludağ Gazoz tasarımıyla ve sponsorluğunda yarışlara katılıyor. Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kızıl, Mete Gazoz sponsorluğu hakkında şu bilgileri veriyor:

"Mete Gazoz sponsorluğu 2017'de Gençlik ve Spor Müdürü Mehmet Baykan'ın bize ulaşmasıyla başladı. Mete Gazoz'un hayallerini gerçekleştirmeye doğru ilerlediği olimpiyat yolunda daima yanında yer aldığımız için gurur duyuyoruz.

Bu önemli başarı sonrasında Mete'nin kendi imzasını taşıyan ikonik şapkasından yaptırarak başta kendi çalışanlarımız olmak üzere yurdun dört bir yanına dağılımını sağladık. Altı farklı ikonik Mete Gazoz pozlarını ise Efsane Uludağ Gazozu ambalajlarına taşıyarak bir anı serisi oluşturduk."

PARİS YAZ OLİMPİYATLARI'NI BEKLİYOR


Paribu, 'Team Paribu' projesi ile hem başarılı sporcuları desteklemeyi hem de onların başarılarının, çocuklara ve gençlere örnek oluşturmasını hedefliyor.

Yüzme, modern pentatlon, jimnastik, karate, rüzgâr sörfü, atletizm, eskrim ve serbest dalış gibi farklı branşlardan sporcuları desteklediklerini söyleyen Paribu CEOsu Yasin Oral, "Team Paribu ekibimizi bu yıl genişleteceğiz.

Çocuklar ve gençler başta olmak üzere, spora ilgisi olan herkesin katılabileceği aktiviteler düzenlemeyi planlıyoruz. Team Paribu sporcuları 2024'te Paris'te gerçekleşecek Yaz Olimpiyatları'nda Türkiye'yi temsil edecekler" diyor.

TANKUT TURNAOĞLU P&G TÜRKİYE, KAFKASYA VE ORTA ASYA YKB


“Olimpiyatta sporcu ve annelerini destekledik” "2017 yılında, olimpiyat oyunlarında temsil edecek 30 milli sporcuya ve anneye desteğini açıklayan P&G, 2020 Tokyo Olimpiyatlarında ise atletizm, güreş, halter, taekwondo, karate, okçuluk, rüzgar sörfü, badminton, yüzme, judo, bisiklet, eskrim gibi olimpik branşlarda mücadele eden 34 sporcu ve annesine destek verdi.

Kadın futbolunun bilinirliğinin dünyada ve ülkemizde yüksek değil. Bu nedenle Ariel markamızla A Milli Kadın Futbol Takımı'nın sponsorluğunu üstleniyoruz. Ayrıca Oral-B ile Türkiye Triatlon Federasyonu'na, Gillette ve Head&Shoulders ile de e-spora destek veriyoruz.

Olimpiyat Oyunları'na verdiğimiz global desteği 2028 yılına kadar sürdüreceğimizi açıklamıştık. Bunun bir parçası olarak mevcut desteğimize Paralimpik Oyunlarını da dahil ettik."

ENDER ÜZGÜN HEPSİBURADA CMO'SU “KADIN SPORCULARA DESTEĞİ SÜRDÜRECEĞİZ”


"Galatasaray Spor Kulübü'nün bu sezon yeniden kurduğu Kadın Futbol Takımı'nın isim sponsoru olarak özellikle kadınların futbolda da varlıklarını güçlendirmelerine destek olduk.

Hepsiburada olarak, 7 Aralık 2021'de isim sponsor olarak attığımız imza, kendi adımıza kadınları desteklemek için bu güne kadar yürüttüğümüz çalışmaların bir devamı olduğu kadar, bu desteğimizi spor alanında da göstermek için bir başlangıç oldu.

Bu sponsorlukla beraber takıma yapacağımız desteğin yanı sıra kadınların ve kız çocuklarının spora katılımlarını desteklemeyi, sporun daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamayı ve kadınların varlığıyla farklı spor dallarına değer katmayı hedefliyoruz."
0


  • ALTIN GRAM - TL 2397,29 -0,14%
  • ALTIN ONS 2312,09 -0,08%
  • BIST 100 10247,75 -0,86%
  • DOLAR/JAPON YENI 155,573 0,573%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,37311 0,01165%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 91,625 0,4178%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,2496 -0,058%
  • EURO/DOLAR 1,0743 -0,087%
  • EURO/TURK LIRASI 34,6479 -0,1722%
  • STERLIN/DOLAR 1,24948 -0,10513%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL