Bist 100
10247,75
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,2863
0,1107%
Dolar/TL
Euro/TL
34,6941
0,0257%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0745
-0,0084%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2402,49
0,35%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

“Bodrum’da ve Antalya’da iki otel açacağız”

Oteli 2024 yaz sezonuna yetiştirmek istediklerini belirten Hediye Güral Gür ile grubun yeni dönem büyüme stratejisini konuştuk.

21 Ağustos 2023
“Bodrum’da ve Antalya’da iki otel açacağız”

Bodrum ve Antalya'da otel yatırımına başlamak için inşaat yasaklarının kalkmasını beklediklerini aktaran NG Hotels Başkanı Hediye Güral Gür, "Şu anda üzerinde çalıştığımız iki resort otel için ortalama 300 milyon dolarlık bir bütçeyle hareket edeceğiz" diyor.

6-19 Ağustos 2023 tarihli sayıdan

Bu yıl 56 milyon dolar gelir ve 60 mil yon ziyaretçi hedefleyen turizm sektöründe, yeni yatırımlar hızlandı. Amiral gemisi olan sanayiciliğin sağladığı deneyimle turizm sektöründe dört oteliyle faaliyet gösteren NG Oteller Grubu,

Bodrum ve Antalya'da yatırım planlıyor. Grup, resort otelcilik alanında iki otel için yaklaşık 300 milyon dolar yatırımı gündemine aldı. Bodrum ve Antalya'da otel yatırımlarına başlamak için inşaat yasaklarını kalkmasını beklediklerini aktaran NG Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Hediye Güral Gür, Bodrum Orta-kent'te yer alan ve iki yıl önce satın aldıkları otelin 160 yatak kapasitesinin üzerinde olacağını anlatıyor. 

Oteli 2024 yaz sezonuna yetiştirmek istediklerini belirten Hediye Güral Gür ile grubun yeni dönem büyüme stratejisini konuştuk. Öncelikle pandemi, savaş, deprem ve seçim süreçlerinin ardından, uçuş rekorları kırılmaya başlandı.

Turizm sektörü ikinci yazında nasıl bir performansla ilerliyor?

Sözünü ettiğiniz gibi aslında yıla çok iyi başlamadık. Maalesef bu yılın hemen başında yaşadığı- y mız deprem felaketi sezona kötü başlamamıza sebep oldu. Dolayısıyla yılın ilk yarısı o anlamda kötü geçti. Sonrasında bir seçim dönemi yaşadık ve seçim de rezervasyonları olumsuz etkiledi. 

Bunlar bir yana, havaların geç ısınması da bizleri olumsuz etkileyen bir başka faktör oldu. Bunların hepsinin bir araya gelmesiyle ilk yarı zorlu geçti. Fakat tabii genelleme yapmak da doğru değil. Şehirlere göre otellerin doluluk oranı bile farklılık gösteriyor. Mesela .. Antalya'da farklı turizm bölgeleri var ve her bölge kendi içinde ayrı doluluk oranına sahip. Bu yıla kendi dinamikleriyle bakmak lazım. 

Bu yılın ikinci yarısında toparlanma ve belirlenen hedeflere ulaşılmasını bekliyoruz. Umuyorum geçtiğimiz sene yakaladığımız başarıyı bu sene de yakalarız. Havalimanlarından gelen rakamlar da o anlamda bir pozitif etkiyi gösteriyor. Ağustos ayında biraz daha yüksek performans bekliyorum. Sezonun da uzayacağını öngörüyorum.

Gelirler açısından beklenti nedir? Revizyona gidilir mi?

Farklı bir sezon geçiriyoruz. Bu yıl turizmde ezberlerin bozulduğu bir süreçten geçiyoruz. İlk yarıya rağmen artı rakamlarla yılın kapatılabileceğini düşünüyoruz. Bu yıl 56 milyar dolar gibi bir turizm gelir hedefi var. 

Bizler de bu hedefle çalışıyoruz ve hedeflerinizde revizyona gitmedik. Şu ana kadar da dediğim gibi yolcu sayıları umut vaat ediyor. Yolcu sayısı artarken diğer taraftan gelirimizi artırmaya çalışıyoruz. Turizmde kişi başı gelir çok önemli. Bunun için de turizm çeşitliliğimizi artırmamız önemli. 

Ekonomik anlamda yaşanan zorluklar ve enflasyon sorunlarıyla birlikte yerli turistin alışkanlıklarında belirgin bir değişiklik oldu mu?

Eskiden yerli turist erken rezervasyona daha fazla rağbet gösterirdi. Şimdi önünü görmekte zorlandığı için sanıyorum, yerli turistlerin son dakika karar verdiğini gözlemliyoruz. 

Sanıyorum kendi ekonomik durumlarının ne olacağını hesaplamak adına nereye gideceklerine, hangi tesisi seçeceklerine son dakikalarda karar veriyorlar. Dolayısıyla daha önce erken rezervasyon fırsatlarından yararlanan misafirler, şimdi bu fırsatlardan pek yararlanamıyorlar. Pandemi sürecinde de alışkanlık değişiklikleri oldu. Misafirlerimiz gezip, farklı yerler görme ihtiyacıyla hareket ederken artık daha fazla araştırıyorlar. 

Özellikle dijital mecraların dünyamıza girmesiyle beraber daha çok okuyorlar ve karşılaştırma yapıyorlar. Eskisi gibi sadece bir acentenin önerisiyle satın alma yapmıyorlar. Mutlaka karşılaştırma yapıyorlar iyi araştırıyorlar ve mutlu olacaklarına inandıkları yere gidiyorlar. Böyle bir trend de var. Yurtiçinde de olabiliyor yurtdışında da olabiliyor.

Peki bu süreçte sizin otellerinizde nasıl bir doluluk oranı söz konusu?

Bizim şu anda Antalya otelimizde mesela yüzde 80 civarında doluluk var. Ağustos ayı toplamında da sanırım yüzde 90'lara gelecektir. Afyon ve Sapanca otellerimiz ise pandemi sürecinde bile iş yapmışlardı. Fakat deprem çok daha fazla etkilendiğimiz bir süreç oldu. ,Çünkü bir yerde sizin akrabanız, sevdikleriniz acı çekerken, kötü hissederken siz tatil yapmayı, bir yere gitmeyi tabii ki düşünemiyorsunuz. Dolayısıyla bu çok anlaşılır. Biz de özellikle Afyon ve Sapanca'da iç piyasaya hizmet verdiğimiz için işlerimizi o anlamda çok etkiledi. Yeni yeni toparlanıyor diyebiliriz.

Grubun hedefleri nedir? Yeni otel yatırımlarınızdan söz eder misiniz?

Şu anda bildiğiniz gibi dört otelimiz var. İkisi Sapanca'da, biri Afyon'da bir diğeri de Antalya'da yer alıyor. Bir de satın alma süreçleri tamamlanmış ve yatırımları devam eden otellerimiz var. Bodrum Ortakent'te satın aldığımız butik otelde yatırımımız inşaat yasağının bitmesiyle başlayacak. 

Hedefimiz önümüzdeki sezona bu oteli yetiştirmek. Bir engel çıkmazsa önümüzdeki sezon Bodrum'u, bir sonraki sezonda da yani 2025'te Antalya'yı devreye almak istiyoruz. Antalya'daki otelimizin yanında ihalesini aldığımız bir arazi var. Yan taraftaki o arazide villa planlıyorduk. Fakat şimdilerde orada hedefimiz otel odalarının olduğu, aynı zamanda villa kiralamasının da olduğu bir konsept üzerinde çalışıyoruz. Henüz netleşmedi.

Bu otelin yatak kapasitesi ve yatırım bütçesi nedir?

Şu anda üzerinde çalıştığımız iki resort otel için ortalama 300 milyon dolarlık bir bütçeyle hareket edeceğiz. Mevcutta dört otelimizde bin 500 oda kapasitemiz ise bu iki yatırımla birlikte yüzde 20 artmış olacak. Bodrum'un inanılmaz bir trafiği var, niteliği çok yüksek gelen insanların. 

O nedenle daha az oda sayısıyla çok daha büyük ciroların yapılabildiği bir nokta. İnsanlar tatil döneminde para veriyorlar ama istedikleri hizmeti alma konusunda sıkıntılar söz konusu. Biz de bu noktada beklentiyi karşılayacak bir hizmet anlayışıyla yerimizi almak istiyoruz. Aslında bizim için otel sayısından ziyade niteliği önemli. Markamıza değer katmayı seviyoruz ve o şekilde yatırımlar yapıyoruz.

“UEZ’İ SAPANCA’YA TAŞIMAK BÜYÜK MUTLULUK OLUR”
“En başından beri Uludağ Ekonomi Zirvesi'ni hep yakından takip edip, severek katıldım. İkinci defa bizim otelimizde olması da beni ziyadesiyle mutlu ediyor. Katılımcı profili ve konuşmacı profilinin yüksek olması bir gurur kaynağı. Gelen misafirlerin bizden mutlu ayrılmasını da önemli buluyorum. Umuyorum iş birliğimiz uzun yıllar devam eder. Zirvenin temelli olarak otelimize taşınması da bizim için ayrıca bir mutluluk olur.”

 

0


  • ALTIN GRAM - TL 2402,49 0,35%
  • ALTIN ONS 2314,48 0,24%
  • BIST 100 10247,75 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 155,578 0,059%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,37263 0,03863%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 91,75 0,0675%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,2863 0,1107%
  • EURO/DOLAR 1,0745 -0,0084%
  • EURO/TURK LIRASI 34,6941 0,0257%
  • STERLIN/DOLAR 1,24912 -0,04241%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL