Bist 100
10336,5
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,2527
-0,0483%
Dolar/TL
Euro/TL
34,6543
-0,1537%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0745
-0,0767%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2398,74
-0,08%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

E-ticaret sitelerini satın alacak

24 Mayıs 2022
E-ticaret sitelerini satın alacak
Burcu Tuvay btuvay@ekonomist.com.tr

Pazaryerleri ve e-ticaret platformlarında ürünlerini satan başarılı markalara yatırım yapan Opontia, Türkiye'de üç markayı satın aldı. Ağustos ayına kadar altı markanın daha satın alınması hedefleniyor.

01-14 Mayıs 2022 2022 tarihli sayıdan

Opontia, Philip Johnston ve Manfred Meyer tarafından 2021 yılında Dubai'de kurulan global bir e-ticaret yatırım grubu.

Pazaryerleri ve e-ticaret platformlarında ürünlerini satan başarılı markalara yatırım yapan Opontia, bu markalara bölgesel ve küresel pazarda rekabet gücü kazandırarak onları ölçeklendiriyor.

Opontia'nın iş modeli 'e-ticaret yatırım grubu' (e-commerce roll-up) olarak tanımlanıyor. Bu iş modeli henüz dünyada da çok yeni. İlk olarak 2018'de ABD'de Thrasio tarafından hayata geçirildi.

Bugün dünyada bu modeli uygulayan, aralarında Opontia'nın da olduğu şirketler var. E-ticaret yatırım gruplarının bugüne kadar aldıkları toplam yatırım miktarı ise 15 milyar doları aştı.

62 MİLYON DOLAR YATIRIM ALDI


'E-ticaret marka evi' oluşturma hedefiyle yola çıkan yeni nesil dijital perakende şirketi, Global Founders Capital, Kingsway Capital, Presight Capital, Raed Ventures ve STV başta olmak üzere dünyanın önde gelen yatırım şirketlerinden toplam 62 milyon dolar yatırım aldı.

Opontia, Birleşik Arap Emirlikleri, Polonya, Suudi Arabistan ve Türkiye'de faaliyet gösteriyor. Şubat ayında Türkiye'deki ilk markayı, martta da iki marka daha satın aldıklarını söyleyen Opontia Türkiye Genel Müdürü Yaman Ungan, "Ağustos sonuna kadar Türkiye'den altı markayı daha Opontia çatısı altına almayı hedefliyoruz.

Her ay en az bir marka alarak ağustos sonuna kadar 10 markaya ulaşacağımızı öngörüyoruz" diyor. Tüketiciler ile kuvvetli bağlar geliştirmiş, müşteri sadakati yüksek markalarla ilgilendiklerini ifade eden Ungan, bunun yanı sıra cirosunun yüzde 70'ini pazaryeri ya da kendi e-ticaret sitesinden elde eden markaları radarlarına aldıklarını belirtiyor.

Finansal verilerin yanı sıra yüksek tüketici memnuniyeti, marka değeri ve bilinirliği, ürün kalitesi, Türkiye'de ve yurtdışı pazarlarda büyüme potansiyeli en önem verilen kriterler arasında yer alıyor.

GİRİŞİMCİLERE 'EXIT' ŞANSI


Opontia, birden fazla hayali olan ancak yeterli sermayesi olmayan girişimcilere çıkış imkanı sunuyor. Onlara yeni girişimleri için imkan veriyor. E-ticaret markasını satmak isteyen girişimciler, www. opontia.com adresinden ulaşabilir. Ungan, "Yaptığımız yatırım, satın alma işleminin tamamlanmasıyla da bitmiyor.

Opontia ve markanın kurucusu arasında bir gelir paylaşım modeli oluşturuluyor ve markanın kârlılık performansına göre yatırım girişi devam ediyor" diye konuşuyor.
0


  • ALTIN GRAM - TL 2398,74 -0,08%
  • ALTIN ONS 2313,27 -0,03%
  • BIST 100 10336,5 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 155,321 0,41%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,37573 0,20248%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 91,575 0,363%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,2527 -0,0483%
  • EURO/DOLAR 1,0745 -0,0767%
  • EURO/TURK LIRASI 34,6543 -0,1537%
  • STERLIN/DOLAR 1,24839 -0,19228%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL