Bist 100
10216,86
-0,3%
Bist 100
Dolar/TL
32,2203
-0,0938%
Dolar/TL
Euro/TL
34,659
-0,0755%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0734
-0,1103%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2396,03
0,08%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Sigorta sektörünü zor bir yıl bekliyor

17 Kasım 2022
Sigorta sektörünü zor bir yıl bekliyor


Sigorta sektörünün ciddi bir darboğaza girdiğini vurgulayan Doğan Sigorta Brokerliği A.Ş.'nin CEO'su Selcen Gür, 2023 yılının da sektörleri için zor bir yıl olacağının altını çiziyor. Gür, “Sigorta piyasası da önceki yıllara kıyasla enflasyonist bir ortama girdi. Reasürörlerin teminatları daraltma yönünde eğilim gösterdi ve bu gelişmeler reasürans fiyatlarının artmasına neden oldu. Bütün bunlarla beraber önümüzdeki yıllarda dünya sigorta sektörünü iklim değişikliğinin neden olduğu riskler ve felaketler de domine edecek” diyor.

Türkiye’de sigorta sektörünün en önemli üretim kaynağı ‘motor branşı’ adı verilen kasko ve trafik sigortaları. 2022 yılında yaşanan enflasyon, döviz kurundaki dalgalanmalar, yedek parça ve işçilik maliyetlerinin yükselmesi neticesinde kasko ve trafik sigortalarında ödenen tazminat tutarları, sigortalılardan alınan prim tutarlarının çok üzerine çıkılmasına neden oldu.

Trafik poliçelerinde alınan her 100 TL prime karşılık yaklaşık 214 TL, kaskoda ise alınan her 100 TL prime karşılık yaklaşık 156 TL ödendi.

Bu rakamların, her iki branşta da sigorta şirketlerinin ciddi anlamda zarar ettiklerinin göstergesi olduğunun altını çizen Doğan Sigorta Brokerliği A.Ş.'nin CEO'su Selcen Gür, “Önceki yıllardan farklı olarak, sigorta şirketleri zararlarını mali gelirlerle kompanse edemiyorlar. Eskiden teknik kârın olmadığı dönemleri finansal kârlarla dengelemeye çalışan sigorta şirketlerinin artık böyle bir opsiyonu da yok. Yatırıma yönlendirdikleri aktiflerin getirisi de enflasyonun altında kalınca sigorta sektörünün ciddi bir darboğaza girdiğini, hepimizi zor bir yılın beklediğini söyleyebiliriz’ diye anlatıyor.


PRİM ARTIŞLARI YETERSİZ KALDI


Sektörün finansal marjla karşılanamayan enflasyon sonucu hasar ve işletme maliyetlerinin artmasının sigorta fiyatları üzerinde baskı oluşturduğuna da dikkat çeken Gür, şöyle devam ediyor:

“Yine de sektördeki prim artışları enflasyon karşısında yetersiz kaldı. Sigorta şirketlerinin hasar ödediği döviz kuru, prim aldığı döviz kurunun en az iki misli olunca hem maliyetler artıyor hem de tazminat yükü büyüyor. Öte yandan sektörün tazminat ödemek üzere elinde tuttuğu fonlar da negatif reel faiz ortamında eriyor.”

RİSKLER VE FELAKETLER


Trafik sigortalarında iyi-kötü sürücü ayrımının yapılmasına imkan verecek uygulamaların geliştirilmesinin, eşdeğer parça kullanımının artırılmasının, değer kaybı tazminatının disipline edilmesinin önemine de değinen Gür, sigorta sektöründe ‘motor branşı’ dışında büyümeye daha çok odaklanılması gerektiğinin altını çiziyor.

2023 yılının hem ülkemiz hem de dünya sigorta piyasası için zor bir yıl olacağını, uluslararası sigorta piyasasının da önceki yıllara kıyasla enflasyonist bir ortama girdiğini, reasürörlerin teminatları daraltma yönünde eğilim gösterdiğini ve bu gelişmelerin reasürans fiyatlarının artmasına neden olduğunu kaydeden Gür, “Bütün bunlarla beraber önümüzdeki yıllarda dünya sigorta sektörünü iklim değişikliğinin neden olduğu riskler ve felaketler de domine edecek” diyor.
0


  • ALTIN GRAM - TL 2396,03 0,08%
  • ALTIN ONS 2313,01 0,17%
  • BIST 100 10216,86 -0,3%
  • DOLAR/JAPON YENI 155,91 0,273%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,3724 0,02223%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,75 1,1581%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,2203 -0,0938%
  • EURO/DOLAR 1,0734 -0,1103%
  • EURO/TURK LIRASI 34,659 -0,0755%
  • STERLIN/DOLAR 1,24727 -0,19045%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL