Dijitale yatırımda düşüş bekliyorum

Dijitale yatırımda düşüş bekliyorum

Dijitale reklam dolandırıcılığının etkisi ne olur?
Hiçbir reklamveren gerçek bir insan tarafından görülmeyen veya bir robot tarafından tıklanan bir reklam için ödeme yapmak istemez. 2016’da reklam dolandırıcılığının (fraud) etkisi birçok pazarlamacının gündeminde ilk sırada olacak. Reklamverenler bu dolandırıcılıkla medya yatırımlarının boşa gitmesini engellemek isteyecekler.

Son zamanlarda yapılan bir WFA (Dünya Reklamverenler Federasyonu) araştırması, dijital bütçelerin yüzde 30’dan fazlasının bu tip dolandırıcılıklar tarafından harcandığını ortaya koyuyor. Küresel reklamverenlerin 2015’te robotlar yüzünden 6,3 milyar dolar kayba uğradığı görülüyor. Bu konuda WFA içinde çalışmalar sürüyor.
Reklama en çok yatırım yapan sektörler hangileri olacak?

FMCG ve telekomünikasyon her zamanki gibi ilk sırada olacak. Perakendenin yıldız olma zamanı geldi. Bu sektördeki markaları mecralarda daha çok göreceğiz. Ben finans için de bu yılın hareketli olacağını düşünüyorum.

“KARŞILAŞTIRMALI REKLAMA HAZIR DEGİLlZ”
Karşılaştırmalı reklamın 1 Ocak 2016’da uygulamaya geçeceği açıklanmıştı. Ancak yeterli altyapı henüz oluşmadığı için RVD bu uygulamanın mümkün olduğunca ertelenmesi düşüncesindeydi. Geçen ay beklenen karar geldi ve uygulama 31 Aralık 2016’ya ertelendi.

Ahmet Pura, bu erteleme olmasaydı, Reklam Kurulu ile Reklam Özdenetim Kurulu’nun çok zor durumda kalabileceğini söylüyor. Çünkü sektörün altyapısının buna henüz hazır olmadığını belirtiyor. Şu anda akredite laboratuvarların dahi oluşmadığını belirten Pura, bu sürede yönetmelik kılavuzu hazırlıklarının ve sektörel bilgilendirme çalışmalarının planlı bir şekilde yapılabileceğini anlatıyor.

“ÖLÇÜMLERİ TEK ÇATIDA TOPLAMALIYIZ*
Tüm mecraların tarafsız ve denetimli bir şekilde ölçümlenmesi konusunda RVD olarak üstlerine düşeni yaptıklarını söyleyen Ahmet Pura, bütün ölçümleri tek çatı altında toplamak gerektiğini savunuyor. Pura, tüm mecra ölçümlerinin bağımsız departmanlar tarafından izlenerek üst bağımsız yönetime rapor edilmesi ve onların da bu sonuçları ilan etmesi gerektiğinin altını çiziyor.

Bu konuda Reklamcılar Derneği, Televizyon Yayıncıları Derneği, Televizyon İzleme Araştırmaları A.Ş-TİAK, IAB Türkiye ve Açıkhava Reklamcıları Vakfı’na “El ele verelim, doğrusu neyse onu yapalım” diye çağrıda bulunacağının da bilgisini veriyor. Pura, iletişim ve reklamla ilgili özel sektör derneklerinin bir araya geleceği bir federasyon ya da platform kurmak için de girişimleri olacağından bahsediyor.

Sayfa: 1 2



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap