En önemli gündemim kurumsallaşma olacak

En önemli gündemim kurumsallaşma olacak

Reklamcılar Derneği’nin yeni başkanı Nil Bağcıoğlu, başkanlığı döneminde en önemli gündem maddelerinin hesap verebilirlik ve kurumsallaşma olacağını söylüyor. Yeni yönetim, Kristal Elma Festivali’ni organize edecek şirketi belirlemek için bu yıl ilk defa ihale açtı. Bağcıoğlu, kurumsallaşmaya destek olacak bazı formatların hazırlanıp uygulamaya geçirilmesi için de çalışmayı planlıyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkfis@ekonomist.com. tr

Türkiye’nin bağımsız reklam ajanslarından Rafineri’nin yönetim kurulu başkanı Nil Bağcıoğlu, Reklamcılar Derneği’nin ocak ayında yapılan genel kurulunda başkan seçildi. Son üç aydır bu görevde çalışmalarını sürdüren Bağcıoğlu, gündeminde önceliği 8 Mayıs’ta ödül töreni yapılan Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’na verdi.

Bir yandan da Kristal Elma Festivali için çalışan Bağcıoğlu ile önceki hafa buluştuk ve iki yıl sürecek başkanlığı döneminde derneğe nasıl katkılar yapmak istediğini konuştuk. Bu dönemde en önemli gündem maddelerinin hesap verebilirlik ve kurumsallaşma olacağını söyleyen Bağcıoğlu, “Her yiğidin yoğurt yemesi farklı olur” dedikleri gibi dernekte de her başkanın yönetiminin farklı olduğunu anlatıyor.

Ancak dernekte her şeyin başkana göre değişmesini yanlış bulan Bağcıoğlu, “Küçük şeyler değişebilir. Ama örneğin Kristal Elma jüri başkanlarının seçim kriterleri gibi bazı konularda kuralların olması lazım. Bu iki yıllık dönemde Reklamcılar Derneği’nin yönetmeliğinin ekine gelebilecek, kurumsallaşmaya destek olacak bazı formatların hazırlanıp uygulamaya geçmesini istiyoruz” diye konuşuyor.

Reklam sektörünün yıla iyi başladığını ve bu yıl reklam yatırımlarında yüzde 10’un üzerinde büyüme beklediğine de değinen Bağcıoğlu, sorularımızı şöyle yanıtladı:

Okcak ayından bu yana dernek başkanı olarak neler yaptınız?
Ben çoğulcu ve katılımcı bir yönetimden yanayım. Yönetim kurulundaki arkadaşlarıma bunu en başında söylemiştim. Farklı fikirlerin bir araya geldiği ve herkesin içine sinen kararların alınıp yürüneceği bir yönetim anlayışı modeli oluşturmak amacındayım. Farklı komiteler oluşturduk. Yönetim kurulundaki arkadaşlar bu komitelerde çalışıyor. Effie Komitesi, Kristal Elma Festival Komitesi, Kristal Elma Yarışma Komitesi var. Reklamcılar Derneği 3.0 diye bir komitemiz var. Derneğin isminden başlayarak, çalışma biçimi, yapısı tekrar gözden geçiriliyor. Yüzümüzü ileriye çevirmek için neler yapılması gerektiği üzerine çalışıyorlar. Bir başka komite ise reklam verenlerle ajansların ilişkilerinin nasıl olması, nasıl düzenlenmesi gerektiği konusunda çalışıyor. Tabii bir taraftan da Effie için çalıştık.

Nasıl bir Effie süreci geçirdiniz?
Dokuz yıldır Reklamverenler Derneği ile birlikte yaptığımız Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışma-sı’nda bu yıl jüri başkanlığını Reklamcılar Derneği başkanı olarak ben yaptım. 316 başvuru vardı. Bu yıl kategorileri yeniden düzenledik. Geçmişte bir iş pek çok kategoride yarışmaya katılabiliyorken, bu yıl özelde bir, sektörde bir kategoriye başvuru yapılabildi. Geçen yıl Mustafa Koç adına verdiğimiz Sürdürülebilirlik Ödülü’nü bu yıl, yıl içinde kaybettiğimiz Atilla Aksoy adına verdik. Geçen yıl ödül alan şirketlerin bilgilerinin olduğu bir e-kitap hazırladık. Bunun sektör için çok önemli ve değerli bir kaynak olduğunu düşünüyorum.

Kristal Elma’da da değişiklikler olacak mı?
Kristal Elma, sektördeki yaratıcılığı canlı tutması için çok önemli. Festival haline gelmesi konusunda beğenilen ve beğenilmeyen tarafları var. Hesap verebilirlik sektör için önemli olduğu kadar dernek için de önemli. Bu nedenle bu yıl festivali yapacak şirketi belirlemek için bir ihale açma kararı aldık. Dokuz şirkete davet gönderdik ve yeterlilik bilgilerini istedik. Bu şirketler çeşitli baremlere göre açık oylandı. Yeterli bulunan üç şirkete, Kristal Elma’dan biz ve sektör ne bekliyor konusunda brief verildi. Buna göre üç şirket sunum yaptı ve bütçelerini verdi. Sonra onlardan fiyat tekliflerini ihale sistemiyle istedik. İhaleyi Temacc kazandı.

Festivalin içeriği ve konuşmacılarla ilgili bir katkınız olacak mı?
Yönetim kurulu olarak içerikte de katılımcı olacağız. Eskiden tüm organizasyonu düzenleyici şirketle dernek başkanı yapıyordu. Bu yıl derneğin içindeki komitelerin ve Reklamcılık Vakfı’nın da katkısı olacak. Temamız olmayacak. Bu yıl içeriğin ne olduğunu bilmeleri için programı önceden reklamcılara göndermeyi planlıyoruz. Bir başka değişiklik de jüri başkanlarının olması olacak ama ben de supervisor (gözetmen) olmak istiyorum.

Bugüne kadar her başkan kendi iş yapış şekline ve kişiliğine göre dernekte farklılığa gitti. Siz iki yıl içinde derneğe nasıl bir katkı sunmak istiyorsunuz?
İki şey, hesap verebilir olmak ve kurumsallaşmak benim için önemli. Derneğin problemi başkanlarla her şeyin değişiyor olması. Küçük şeyler değişebilir ama bazı şeylerin değişmiyor olması lazım. Kristal Elma jüri başkanlarının hangi kriterlere göre seçileceği değişemez. Ya da Effie jürisine katılacak ajanslar nasıl seçilecek, bunların kuralları olmalı. Reklamcılar Derneği yönetmeliğinin ekine gelebilecek, kurumsallaşmasına destek olacak bazı formatların hazırlanıp uygulamaya geçmesini istiyoruz.

Geçtiğimiz iki yıl reklam yatırımları anlamında çok parlak değildi. Bu yıl reklama yapılan yatırımlarla ilgili nasıl bir beklentiniz var? Sektör için bu yıl nasıl geçer?
Ben ümitliyim. İlk üç ay iyi geçti. Nisan ayında medya yatırımları azalmış olabilir ama bu kısa sürer. Ben bu yılın yüzde 10’un üzerinde büyüme ile kapanmasını bekliyorum.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap