Skip Navigation LinksAna Sayfa > Haberler > Haber Detay
Sayfa 5/9

Organik pazar girişimcileri bekliyor


Organik ürünler sektörü, Türkiye'de yükselen pazarlar arasında yer alıyor.

Haber : Burcu Tuvay /

seviyesinde olurken, önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor.
Türkiye’nin bu pazardan aldığı pay ise yaklaşık yüzde 5’ler seviyesinde. Bu ürünler daha çok Batı Avrupa ülkeleri ve ABD’den talep görüyor.
Dünyanın en kaliteli organik pamuğunu üreten Türkiye, bu üretiminin yüzde 40’ını tek başına karşılıyor. Organik pamuk üretiminde Türkiye’nin ardından yüzde 25 ile Hindistan, ardından yüzde 8 ile ABD ve yüzde 7 ile Çin geliyor.

Büyük şirketler de önem veriyor
Dünyada Levis, Victoria’s Secret, Target, Nike, H&M gibi markalar koleksiyonlarında organik ürünlere de yer verirken, Türkiye’deki büyük markaların da bu yönde yatırımları mevcut. Örneğin Mavi Jeans’ın ‘Mavi Organic’ adını verdiği ve 2008 yılında piyasa sunduğu bir koleksiyonu var. Motif Triko, ürünleri arasına organik trikoyu aldı. Park Bravo’nun Türkiye’ye getirdiği ‘La Senza’ da, koleksiyonları arasına organik koton ve bambudan oluşan ürünler ekledi. 2003 yılında organik tekstil üretim sertifikası alarak organik ürünler üretmeye başlayan şirketlerden biri de Zorlu Grubu’nun Linens markası.
Organik tekstil üretimi yapmak için 50 bin dolarlık yatırım yapan ve bugün üretiminin yüzde 5’ini organik ürünlerin oluşturduğu Yeşim Tekstil, bu ürünleri ağırlıklı olarak Nike, GAP ve son dönemde Wal Mart’a satıyor. Sesli Battaniyeleri, 2006 yılında soya fasulyesi ve bambu ağacının liflerinden battaniye üretimine geçti. Yeni ürünlere özellikle ABD ve Avrupa ülkelerinden büyük talep alan şirket, sektöre bu yolla ivme kazandırmaya çalışıyor. Sadece bebeklere özel çorap üreten Baby Needs, yeni koleksiyonunun tamamını sertifikalı organik pamukla hazırlamış. Çoraplarda kullanılan organik pamuğun üretiminde hiçbir kimyasal girdi, sentetik gübre, pis su, biyoteknik girdi kullanılmamış.

Bebeklere yönelik ürünler
Özellikle son dönemde organik çocuk ve bebek ürünlerine ilgi artmış durumda. Bebeklere ve çocuklara yönelik organik ürünler için girişimcilerin ortaya koyabileceği iş fikirleri var. Bunlardan maliyeti en az olanın, hazır ürün satışı olduğunu söyleyebiliriz. Ülkemizde de e-ticaret’in önemli bir konuma geldiğini düşünürsek, çocuklara yönelik yastık, yorgan, yatak örtüsü, bornoz, havlu benzeri organik ürünlerin satışı yapılabilir.
Hassas bir konu olması nedeniyle iş konusunda titiz olunması gerekiyor. Örneğin, satışı yapılacak ürünlerin annelerin güvenerek alabileceği markalar olmasına dikkat edilmeli. Diğer bir konu ise ürünler için yapılacak açıklamaların ürünü satın almak için yeterli olmayacağı. Bu nedenle siteye entegre edilecek müşteri hizmetleri paneliyle ailelere danışmak istedikleri konularda yardımcı olunması gerekiyor. Özverili bir çalışmayla başarılı olabilecek bir iş fikri. Zira Türkiye'de yılda 2.5milyon Euro'luk organik bebek maması satılıyor. Her yıl




◄◄ İlk Sayfa ◄ Önceki Sayfa 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Sonraki Sayfa ► | Son Sayfa ►►





Organik ürünler sektörü, Türkiye'de yükselen pazarlar arasında yer alıyor.
Organik ürünler sektörü, Türkiye'de yükselen pazarlar arasında yer alıyor.
 
 

Arkadaşına yolla  
Yazdır
Favorilere ekle
    Yorumlar ( 0 )
    Bu Resim'e Henüz Yorum Yapılmamış.
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Ekonomist Online sorumlu değildir.
Siz de yorumunuzu yazın:
   

 
Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumnuzu yazmadan önce üye girişi yapınız.
 
 
Forumdan Başlıklar
En Çok Okunanlar // Yorumlananlar
Yatırım yapılabilecek 30 gıda şirketinin franchising koşullarını araştırdık.
Global kriz, az riskle yatırım imkanı tanıyan franchising sistemine olan talebi artırdı. İş bulamayanlar, işini kaybetme korkusu yaşayanlar ya da krizden darbe yiyen sektörlerde faaliyet gösteren ş Devamı için tıklayın...



Anket
Suriye ile ilişkilerin gerilmesi, Ortadoğu ülkelerinde ihracatçı için pazar kaybına neden oldu mu?



Ekonomist ve Capital Sıralamaları
siralamalar
E-bülten
 
E- mail Adresiniz
 


Dergi İçeriği ve Verilen Ekler

PANO

ETKİNLİK

Aile şirketlerinin dönüşümü tartışıldı

İŞ’TE İZ BIRAKANLAR

İş dünyasındaki son terfi ve atamalar...

FİNANS KORİDORU

İki kurum hala başkansız...

KAPAK

GÖSTERGE

Ekonomideki durgunluk işsizliği patlattı

  • Dergi İçeriği       
  • Arşiv

    Tüm geçmiş Ekonomist sayılarına kapsamlı arşivimizden erişebilirsiniz.



    Hisse senedi ve Tahvil-Bono-Repo özet verileri 15 dakika gecikmelidir. Piyasa verileri MATRİKS BİLGİ DAĞITIM HİZMETLERİ A.Ş. tarafİndan sağlanmaktadır.
    Sayfadaki analizler www.ekonomist.com.tr’ye aittir. BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BİST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BİST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.

    Copyright © Ekonomist Online | Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş. Hürriyet Medya Towers 34212 Güneşli - İstanbul
    anadolu_markalari en_begenilen_sirketler en_degerli_markalar sosyal_sorumluluk_liderleri inovasyon_liderleri ceolarin_ideal_sirketleri en_guclu_30_kadin Perakende50 ihracat500 en_guclu_is_insanlari anadolu_250 Capital500