Boyner’in Fabrikaları Network’e dönüşecek

Boyner’in Fabrikaları Network’e dönüşecek

hb321Boyner Grup, 2000 yılında kurduğu perakende markası Fabrika’nın mağazacılık operasyonunu bitirme kararı aldı. 64 Fabrika mağazası ekim ayına kadar Network, Divarese, Que ve Altınyıldız Classics mağazalarına dönüştürülecek. Yedi mağaza ise verimsiz olduğu gerekçesiyle kapatılacak. Ancak mağazalar ortadan kalksa da Fabrika markalı ürünler Boyner mağazalarında satılmaya devam edecek.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Geçen yıl Valentino gibi lüks markalarını bünyesinde barındıran Katar merkezli fon Mayhoola for Investments tarafından yüzde 30,7 hissesi satın alınan Boyner Grup, perakende operasyonunda yeniliğe gidiyor. Boyner Grubu, Network’ten sonra geliştirdiği 16 yıllık Fabrika markasının mağazacılık operasyonunu bitirme kararı aldı. Verimlilik operasyonu kapsamında alınan kararla 64 Fabrika mağazası grubun diğer markalarına dönüştürülecek.

FABRİKA DÖNÜŞÜMÜ
Boyner Grup, Boyner Büyük Mağazacılık ve Beymen dışında Ay Marka çatısı altında Fabrika, Network, Que ve Divarese markalarıyla mağazala-şıyordu. Toplam 164 mağazası bulunan Ay Marka yaklaşık 35 bin metrekarelik bir alanda hizmet veriyor. Bu mağazaların 64’ü Fabrika markasıyla büyüyordu.

Yeni yapılanma kapsamında toplam 49 mağaza Network’e dönüşürken, beş mağaza da Divarese ve Que markalarına çevrilecek. Üç mağaza ise Boyner Grup’un BR mağazacılık bünyesindeki markası Altın-yıldız Classics olarak hizmet vermeye devam edecek.

Ay Marka Genel Müdürü Eren Çamurdan, verimlilik ve kârlılık açısından en düşük yedi mağaza dışında
tüm Fabrika mağazalarında mağazacılık faaliyetlerinin devam edeceğini söylüyor. Çamurdan, “Böylece toplam mağaza sayısı ve metrekarelerde önemli bir değişikliğe, üretim ve istihdam kaybına neden olmadan, tüm markalarımızı en doğru ve verimli lokasyonlarda müşterilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz” diyor.

NETWORK’E ODAKLANACAK
Mağaza dönüşümlerinin ekim ayına kadar kademeli olarak gerçekleştirilmesi hedefleniyor. Bu kararının arkasında verimlilik çalışmaları yatan şirket, 2016 yılında gelir ve kârlılıkta açık ara en iyi performansı gösteren lokomotif markası Network’un mağazalarını ve koleksiyon yapısını büyütme kararı aldı.

Network mağazalarının metrekare başına yıllık satış performansı Fabrika mağazalarının yaklaşık iki katı. Öte yandan Fabrika markası koleksiyon ve fiyat yapısıyla Boyner Büyük Mağazacılık içerisinde yüksek bir performans gösteriyor.

Eren Çamurdan, bu matematik ve verimlilik odağıyla Fabrika mağazalarını Network mağazalarına dönüştürme kararı aldıklarını söylüyor. Böylece Network’un mağaza ve metrekare rakamını çok hızlı bir şekilde büyüterek Ay Marka Mağazacılık’ın kârlılığına katkı sağlanması hedefleniyor. Çamurdan, Fabrika’nın Boyner mağazaları içerisindeki özel alanlarda daha geniş ve yaygın şekilde müşterilerle buluşmaya devam edeceğini de belirtiyor.

PERAKENDEYE 1971’DE GİRDİ
Altınyıldız Mensucat ve Konfeksiyon Fabrikaları’nın 1952 yılında kurulması ile birlikte tekstil ve giyim sektörüne giren Boyner Ailesi, 1971 yılında Beymen’i Türk tüketicisi ile tanıştırdı. Perakendecilik faaliyetleri, 1981 yılında seri sonu ürünlerini satmak için kurulan ve hızla çok katlı mağazalara dönüşen Çarşı ile devam etti. 1985 yılında grup, ana bayilik ve üreticilik anlaşması ile Benetton’u Türkiye’ye getirdi.

Boyner Grup, özellikle 1990’lı yılların başında perspektifini üretimden perakendeciliğe döndürdü. 1991 ve 1996 yıllarında sırasıyla Altınyıldız ve Çarşı şirketleri halka açıldı. 1997 yılında, günümüzde Avrupa’nın en büyük tekstil fabrikalarından biri olan Altınyıldız, sonradan Network olarak adlandırılacak ilk perakende markasının operasyonunu başlattı. 2000 yılında ise Altınyıldız’ın ikinci perakende markası olan Fabrika ortaya çıktı.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap