Lastik Pabuç 20 mağaza açacak

Lastik Pabuç 20 mağaza açacak

8015Turizm, perakende ve finans sektörlerinde faaliyet gösteren Hışım Grup, spor perakendesi markası Lastik Pabuç’u büyütmeye odaklandı. 2014’te kurulan Lastik Pabuç’un halen iki mağazası bulunuyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Önümüzdeki beş yılda 20 yeni Lastik Papuç mağazası açılması planlanıyor. Lastik Pabuç, bünyesindeki dünyaca ünlü 20 markanın sınırlı sayıda ürettiği koleksiyonları satışa sunuyor.

2014 yılında ‘Lastik Pabuç’ markasıyla spor perakendesi alanında mağazalaş-maya başlayan Hışım Grup’un bugün İstanbul’da Tünel ve Karaköy’de mağazaları var. Lastik Pabuç, bünyesindeki markaların sokakta çok fazla görülmeyen özel modellerini satışa sunarak sektörde farklılaşmaya çalışıyor.

Hışım Grup, önümüzdeki dönemde bu konseptteki mağazaların sayısını artırmayı planlıyor. Hışım Grup Genel Müdürü Tuğçe Hışım, “Önümüzdeki beş yıl içerisinde Türkiye genelinde 20 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Amacımız müşterilerimizi dünyaca ünlü markaların her yerde bulamayacakları özel modellerine kavuşturmak” diyor. Lastik Pabuç’un geçen yılki cirosu 3 milyon 250 bin TL olarak gerçekleşti. Bu yıl ise 7 milyon TL’lik ciroya ulaşmayı hedefliyor.

BÜYÜMESİ SÜRECEK
Hışım Grup aslında uzun yıllardır perakendenin içinde. Avrupa’nın en büyük ikinci Nike mağazasının işletmesini ya pan grup, aynı zamanda Su-perstep’in Türkiye’deki ilk bayisi ve İstiklal Caddesi Lacoste mağazasını da 1996’dan beri işletiyor.

Dört Superstep bayisinin yanı sıra farklı Lacoste ve Swatch mağazalarının da işletmesini yapıyor. 2014 yılından beri kendi perakende markası Lastik Pabuç ile de sektörde varlık gösteriyor.

Öncelikle mağazalaşmaya başlayan Lastik Pabuç, 2014 yılının sonunda online mağazasını da hizmete sundu. Bugün satışlarının yüzde 25’ini online oluşturuyor. Nike’tan Con-verse’e, The North Face’ten Clarks’a kadar 20 markayı bünyesinde bulunduran Lastik Pabuç,yeni sezon ile birlikte Reebok, Stance, Vespa ve Mueslii markalarının da satışını yapacak.

Mağazalarını kendilerinin açtıklarını söyleyen Tuğçe Hışım, “Büyümeye İstanbul Anadolu Yakası’ndan başlayıp, çok sayıda online müşterimizin bulunduğu Ankara, İzmir ve Bursa ile devam edeceğiz” diyor.

ÖZEL MODELLERİ SATIYOR
Spor ayakkabının sokak modasında kendine önemli bir yer edinmesiyle beraber, Lastik Pabuç, 2009 yılında spor ayakkabı tutkunu olarak kendini tanımlayan ‘sneakerhead’lerin taleplerini karşılamak amacıyla Galata’da küçük bir sneaker butik olarak kuruldu. Müşterilerini daha çok 18-35 yaş aralığında olan ve markaların yeni modellerine bir an önce ulaşmayı hedefleyen spor ayakkabı severler oluşturuyor.

FARKLI SEKTÖRLERDE VAR
Hışım Grup’un temelleri 1984 yılında Nizam Hışım tarafından İstiklal Caddesi’nde küçük bir büfeyle atıldı. Zaman içinde farklı alanlara da giriş yapan şirket perakende, yeme-içme, turizm ve finans alanlarında faaliyet gösteriyor. Geçen yıl 60 milyon TL ciroya ulaşan ve bu yıl yüzde 25’lik büyüme planlayan grup, son dönemde özellikle perakende sektörüne odaklandı.

Taksim’deki Triada Hotel ve Galata Köprüsünün hemen girişinde bulunan tarihiNordstern Han binasında hizmet veren Nordstern Hotel Galata, grubun turizm alanındaki yatırımlarını oluşturuyor. Karaköy’de yine tarihi Nordstern Han binasında konumlanan Halis Bekirzade EfendiCafe de grup bünyesinde yer alıyor. Grubun ayrıca ikisi Antalya’da olmak üzere 13 döviz bürosu da var.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap