UCZ ve Şok satılıyor mu?

UCZ ve Şok satılıyor mu?

2015 yılının sonuna doğru yaklaşılırken discount (indirimli) market pazarı giderek hareketleniyor. Piyasada 2014 yılında Turgay Ciner’in Ülker’e yakınlığıyla bilinen beş iş adamına sattığı UCZ’nin tekrar satışının gündemde olduğu konuşuluyor.

AYŞEGÜL SAKARYA
asakarya@ekonomist.com.tr

Yıldız Holding kanadı doğrulamasa da Şok’un da satış masasına konulduğu iddia ediliyor. UCZ’nin bine yakın, Şok’un ise 2 bin 627 mağazası bulunuyor. 2015 yılının yüzde 16’lık büyümeyle kapatan discount market (ucuzluk market) pazarı satış haberleriyle hareketlendi. Turgay Ciner ve Fatih Saraç tarafından kurulan, 2014 yılında Ergün Bodur, Ertan Acar, İsmet Or, Ahmet Özaktaç ve Veysel Taşkın’a satılan UCZ’nin tekrar satışı gündemde.

UCZ’nin satışı için büyük discount marketlerin yanı sıra yerel perakendecilerle görüşmeler yürütülüyor. Ancak aldığımız duyumlara göre sıkı pazarlıkların döndüğü görüşmelerde henüz bir anlaşma sağlanabilmiş değil.

ÜLKER İLİŞKİLERİ
2014 yılında UCZ’yi satın alan Ergün Bodur, Ertan Acar, İsmet Or, Ahmet Özaktaç ve Veysel Taşkın, Ülker Ailesi’ne yakınlıklarıyla dikkat çeken isimler. UCZ Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ergün Bodur, Ülker Ailesi’ne ait Doğa Bitkisel Ürünler’in de başkan yardımcısı olarak görev yapıyor.

Ertan Acar, Ülker’e ait Oyaş Okyanus’un yönetim kurulu üyesi. Dank Gıda’nın eski yönetim kurulu üyesi İsmet Or ise Cafe Crown’un kurucuları arasında yer alıyor. Bunun yanı sıra Murat Ülker ile birlikte restoran işinde bulunuyor. UCZ’nin yönetim kurulu üyesi olan Veysel Taşkın ise Doğa Bitkisel Ürünler’in yönetim kurulu başkanı olarak görev yapıyor.

UCZ, bine yaklaşan mağaza sayısıyla Türkiye’nin en yaygın perakende zincirlerinden biri. Bakkallara rakip olarak
yola çıkan UCZ mağazalarında diğer discount’lardan farklı olarak 600 yerine 300 civarında ürün satılıyor.

2013 yılında Fatih Saraç’ın şirketin başında olduğu dönemde her yıl ortalama bin mağaza açma hedefi olan şirketin 2015 sonu mağaza hedefi 5 bindi. Satın almanın ardından büyümesi yavaşlayan şirket, bir süre önce bayilik vermeye başladı. Şirketin satışa çıkarılmasının nedeninin istenen büyüme performansının yakalanamaması olduğu ifade ediliyor.~

ŞOK SÖYLENTİLERİ
Discount pazarındaki satış söylentileri UCZ ile sınırlı değil. Yıldız Holding’in 2011 yılında satın aldığı Şok’u da satmak istediği ifade ediliyor. Şok, bugün 2 bin 627 mağazasıyla BİM ve A101’den sonra en çok mağazası bulunan gıda perakende zinciri.

Gıda sektöründe önemli bir üretici olan Yıldız Holding’in Şok’u satın alarak kendi müşterilerine yani perakendecilere rakip olması eleştirilmesine neden olmuştu. Şirketin Şok’u satmak istemesinin arkasında çikolata sektörüne odaklanma kararının olduğu ifade ediliyor.

Zira Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, geçtiğimiz aylarda süt ve süt ürünleri sektöründen çıkarak bu konuda önemli adımlardan birini attı. Konu ile ilgili görüştüğümüz Yıldız Holding yetkilileri ise Şok’un satışının gündemde olmadığını belirterek, piyasadan edindiğimiz bilgileri doğrulamadı.

Discount hızlı büyüyor
Gıda perakende sektöründe hızlı büyümesiyle dikkat çeken discount zincirler son yıllarda satın almalara sahne oluyor. Bugün discount zincirlerin toplam mağaza sayısı 10 bini geçmiş durumda. Pazarın en büyük markaları BİM ve A101 istikrarlı büyümesini sürdürürken sektörde el değiştirmeler yaşanıyor. 2011 yılında Şok Marketleri’ni satın alan Yıldız Holding, ardından DiaSa’yı ve Onur Ekspres’i de satın alarak pazara hızlı bir giriş yapmıştı.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap