İhracattaki toparlanma U.N. Ro-Ro’ya yaradı

İhracattaki toparlanma U.N. Ro-Ro’ya yaradı

U.N. Ro-Ro, Trieste Limanı’ndaki kullanım hakkını 2041’e kadar uzattı. Şirket, nisan ayı sonunda Yunanistan’ın Patros Limanı seferlerine de başlayacak. Geçen yıl iki gemisini 20 milyon Euro yatırımla büyüttüren şirket, bu yıl iki, 2019’da üç gemisini daha büyütecek.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

U.N. Ro-Ro’nun, Intermodal taşımacılıkta Türkiye’nin Avrupa’ya açılan kapısı olan Triesta Limanı’ndaki kullanım hakkı 2041’e kadar uzatıldı. 2013’ten bu yana limana 20 milyon Euro’luk yatırım yapan şirketin Pendik, Ambarlı ve Mersin’den kalkan gemileri, bu anlaşmayla 23 yıl daha Trieste Limanı’na sefer yapacak.

Bu, Trieste Limanı’ndaki Serbest Bölge statüsü sayesinde, şirketlerin transit geçiş belgesi almadan Avrupa’ya açılması anlamına geliyor. U.N. Ro-Ro, İstanbul Pendik ile Ambarlı ve Mersin’den İtalya’daki Trieste ve Bari limanlarına, Pendik’ten de Fransa’daki Toulon Limanı’na düzenli ro-ro seferleri yapıyor.

Şirket, nisan ayında Yunanistan’ın Patros Limanı’na da seferlere başlamaya hazırlanıyor. Türkiye’den Patros’a gelen gemiler buradan Avrupa’nın farklı ülkelerine gidecek.

GEMİLERİNİ UZATIYOR
U.N. Ro-Ro, halen 12 gemiyle müşterilerine hizmet veriyor. Ancak ihracatta geçen yıl başlayan toparlanmayla birlikte gemi sayısı yetersiz kalmaya başladı. Şirket, bunun üzerine ihracatçıların taleplerine daha hızlı yanıt vermek adına gemilerini uzatma kararı aldı.

Bu kapsamda geçen yıl iki gemisini bir Türk tersanesinde 30’ar metre uzattı. Bunun için de 20 milyon Euro’luk yatırım yaptı. U.N. Ro-Ro CEO’su Selçuk Boztepe, gemi uzatma yatırımlarına devam edeceklerini söylüyor. Boztepe, bu konuda şunları söylüyor: “Gemileri 30 metre uzatarak yüzde 23’lük kapasite artışı sağlıyoruz.

Bu yıl iki gemiyi daha uzatacağız. Buna ağustos ayında başlayacağız. 2019’da üç geminin daha uzatılması için yatırım yapacağız. 2022’de ise yeni gemi yatırımı yapma niyetimiz var.”

HEDEF YÜZDE 20 BÜYÜME
U.N. Ro-Ro’nun hisselerinin yüzde 98,9’u Acreta (yüzde 60) ve Esas Holding’e (yüzde 40), yüzde 1,2’si ise Uluslararası Nakliyeciler Derneği’ne (UND) ait. Şirket, geçen yılı 225 milyon Euro’luk ciro ile kapattı.

Geçen yıl ciroda yüzde 20’nin üzerinde artış sağlayan şirketin 2018 için de benzer bir büyüme hedefi var. Selçuk Boztepe, geçen yıl 39 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını ve bu yıl da buna yakın bir yatırım bütçeleri olduğunu ifade ediyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap