15 milyon TL yatırımla üretimi katlayacağız

15 milyon TL yatırımla üretimi katlayacağız

380 milyon TL ciroya sahip olan Teksüt, son yıllarda markalaşmaya yaptığı yatırımla hızlı büyüme sürecine girdi. Şirket, bu yıl da 15 milyon TL yatırımla yüzde 20 büyüme hedefliyor. Teksüt, günlük bin ton olan üretim kapasitesini bu yatırımla iki katına çıkarmayı planlıyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Süt ve süt ürünleri alanında son yıllarda öne çıkan yerli markalardan biri olan Teksüt, bu yıl üretimi iki katına çıkaracak yatırımlara başlayacak. Alanında 52 yıllık bir geçmişe sahip olan Teksüt, markalaşma ve üretime dönük planladığı 15 milyon TL’lik yatırımla yüzde 20 büyüme hedefliyor.

Markalaşma ve yaygınlığa yaptıkları yatırımlarla 380 milyon TL ciroya ulaştıklarını kaydeden Teksüt Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray, bu yıl da özellikle ihracatın katkısıyla ciddi bir büyüme hedeflediklerini dile getiriyor. Balıkesir merkezli Teksüt’ün süt ve süt ürünleri pazarında ilk 10 şirketten biri olduğunu söyleyen Aksaray, önümüzdeki süreçte iç pazar ve ihracat kanallarına yapacakları yatırımla hızla büyümek istediklerini kaydediyor.

Teksüt Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray ile şirketin hedeflerini konuştuk.

Teksüt markasının son zamanlarda yaygın market zincirlerinde görür olduk. Şirketi Türkiye’nin en büyük kuruluşları sıralamasına taşıyan süreci özetler misiniz?
Aslında süt ve süt ürünleri alanında Türkiye’nin en eski şirketlerinden biriyiz.

1956 yılında Balıkesir Gönen’de kurulan şirketimiz o zaman beyaz peynir üretimiyle yola çıkarken bugün peynir, süt, yoğurt, ayran segmentlerinde farklı ürün çeşitliliğiyle yer alıyor. Bugün Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşlarından biri olarak 404’üncü sıradayız. Geçen 52 yıllık süre içinde tesislerimizi ve ürün çeşitliliğimizi genişlettik. Bugün Gönen’de bulunan 27 bin metrekaresi kapalı alan olmak üzere toplam 80 bin metrekare üzerine kurulu fabrikamızda günlük bin ton kapasite ile üretim yapıyoruz.

Şirketin geçen yıl ulaştığı büyüklük ne oldu? Bu yılki hedef nedir?
2016 yılında şirketimiz satış, pazarlama, dağıtım ağı, makine, AR-GE ve ürün geliştirmeye yönelik toplam 10 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdi. Bu yatırımlarımızın geri dönüşünde yüzde 15 büyüme elde ederek 300 milyon TL’lik ciroya ulaştık. Yatırımla markalaşma sürecimize ağırlık vermeye geçen yıl da devam ettik. 2017’de sözünü ettiğimiz alanlarda yaklaşık 16 milyon TL yatırım yaptık. Tüm bu gayretlerimizle yüzde 25 büyüme elde ederek 380 milyon TL’lik ciroya ulaştık. Bu rakamla Türkiye’nin 500 büyük sanayi kuruluşu içindeki yerimizi de sağlamlaştırdık. Bu yıl yatırım sürecine devam etmeyi ve markayı bilinirlik ve yaygınlıkta daha da büyütmeyi planlıyoruz.

Bu yıl için planladığınız yatırım bütçeniz nedir?
2018 yılında 15 milyon TL’lik yatırım hedefliyoruz. Öncelikle UHT süt ve süzme peynir için kapasite artırımına yönelik makine alımları planlıyoruz. Yoğurt ve ayranda da üretime ciddi anlamda ağırlık vereceğiz. Kısa zaman içinde aromalı süt segmentine gireceğiz. Yoğurt, ayran, labne, çubuk peynir, lor gibi ürünlerde yeni veya kapasite arttırıcı revizyon yatırımlarıyla birlikte tank, klima, jeneratör gibi sabit kıymet yatırımları yapıyoruz. Tüm bu yatırımlarla üretim kapasitemiz toplamda ikiye katlanacak. Bir de bayi ağımızı genişleteceğiz. Sekiz kategoride 40’ı aşkın ürün sunan şirketimiz bugün 25 bayi ile tüm Türkiye’ye hizmet veriyor. Bu bayi sayısını hızla artıracağız.

Şirketin ihracat gücü nedir? Yeni pazarlara açılmayı planlıyor musunuz?
Son yıllarda özellikle Arap ülkelerinden geniş ilgi gördük. 2017’de ihracat yaptığımız ülke sayısı dokuzdan 14’e çıktı. Katar, Ürdün, Suudi Arabistan, Somali ve Moritanya yeni pazarlarımıza eklendi. ABD, Birleşik Arap Emirlikleri, Libya, Kuveyt, Irak, Azerbaycan, Türkmenistan, Kosova, Tayvan, Katar, Ürdün gibi pazarlarda yer alıyoruz. Bu yıl da yaptığımız görüşmelerin ihracatımızı arttırmaya yönelik olumlu sonuçlanacağını düşünüyoruz. Özellikle Umman ve Suudi Arabistan’a ciddi anlamda güçleneceğimizi düşünüyoruz. Bu noktada Ortadoğu ve Kuzey Afrika coğrafyasında Türkiye açısından önemli fırsatların bulunduğu görüşündeyiz. Bölge karışık gibi görünmekle birlikte buradaki ülkelerde yoğun nüfus ve kaliteli ürünlere yönelik arayış söz konusu. Dolayısıyla Teksüt olarak bu bölgelere yoğunlaştık.

İhracatın ciro içindeki payı nedir? Özellikle hangi ürünleri ihraç ediyorsunuz?
Ciromuz içinde ihracatın payı yüzde 10 civarında. Başta beyaz peynir olmak üzere kaşar, krem, labne, lor ve sürülebilir beyaz peynir, koyun peyniri, süzme peynir, çubuk, misket, hellim, tulum peyniri ve tereyağı gibi en az 15 çeşit süt ürünü ihraç ediyoruz. Hedefimiz ihracatın cirodaki payını yüzde 20’ye taşımak.

Önümüzdeki süreçte yeni bir alana girme hedefiniz var mı?
Biz bildiğimiz iş alanında büyümeye devam edeceğiz. Kendi alanımızda da yatırımlarımıza ara vermeyeceğiz. Dolayısıyla süt ürünleri alanının dışında bir işe girmeyi kesinlikle düşünmüyoruz. Bildiğimiz iş alanında büyümeye devam edeceğiz.

“HEDEFİMİZ PAZARDA İLK BEŞE GİRMEK”
“Markalaşma alanında son yıllarda ciddi bir yatırımla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Teksüt, süt ve süt ürünleri kuruluşları arasında ilk 10 firma arasında bulunuyor. Hedefimiz bu alandaki ilk beş şirket arasında yer almak. Bunun için de yatırımlarla ve markalaşma hamleleriyle bu hedefimize en kısa zamanda ulaşmak istiyoruz.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap