AB’ye adım attık daha da büyüyüceğiz

AB’ye adım attık daha da büyüyüceğiz

2015 yılını 2.3 milyar TL ciro ile kapatan Sütaş’ın 50’nci yıl ciro hedefi 4 milyar dolar. Bu hedefe sadece Türkiye değil, yurtdışı faaliyetlerin de katkısıyla ulaşacaklarını söyleyen Sütaş’ın patronu Muharrem Yılmaz, markanın Avrupa ülkelerine açıldığını söylüyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Yılmaz, Macaristan’ın ardından kısa bir süre içinde Avusturya’daki market raflarında Sütaş ürünlerinin yer alacağını kaydediyor. Bursa’dan çıkıp bölgesel bir marka olma yolunda önemli adımlar atan Sütaş, 50’nci yılına girecekleri 2025’de 4 milyar dolarlık ciroya hazırlanıyor.

2015 yılını 2.3 milyar TL ciro ile kapatan şirketin bu hedefine sadece Türkiye değil, yurtdışı faaliyetlerin de katkısıyla ulaşacağını söyleyen Sütaş’ın yönetim kurulu başkanı Muharrem Yılmaz, markanın Avrupa ülkelerine açıldığını söylüyor. Geçen hafta Macaristan’daki raflarda yerini alan, kısa bir zaman içinde Avusturya’ya da girecek olan Sütaş’ta ihracattaki bu açılımın gelirlere katkısı bu yıl için 25 milyon dolar olacak.

Muharrem Yılmaz sorularımıza şu yanıtları verdi:

Sütaş üretimde Makedonya’ya kadar uzandı. Grubunuz bölgesel bir marka olma yolunda nasıl ilerliyor?
Makedonya’da yer alan tesisimiz aralıksız çalışıyor. Üretimde Romanya’ya da açıldık. Kuzeyde Rusya gibi hayvancılığın zor olduğu bir pazara da gidip ürünlerimizi pazarlayabiliriz diye düşünüyorum. Şu an Suriye’deki ortam bunu zorluyor olabilir fakat savaş ortamı hep böyle gitmeyecek. Savaş sonrası bizim Aksaray’daki tesislerimiz Kilis’i ve üzerinden bölgeyi kolay besleyebilecek bir kapasite ve yakınlıkta.

Kilis özelikle yatırımda hareketli günler yaşıyor. Savaş sonrasına dair hazırlık var. Sizin bölgeye dair yatırım planınız hala gündem de mi?
Bakınız bizim Doğu ve Güney Doğu’ya sözümüz var. Buradaki yatırım kararlılığımız da devam ediyor. Türkiye barışa kavuşacak ve bu mesele inşallah çözülecek. Biz de oralara ilk gidip, yatırım yapacak şirketlerden biri olacağız.

Bingöl olması için çabalarınız vardı, yatırım adresi değişir mi?
Bingöl olmasını arzu ediyoruz ama Doğu ve Güney Doğu’da herhangi bir il olur.

2016 turizm sektöründeki etki ile iyi gitmiyor. Sizde durum nedir?
Süt ve süt ürünleri baktığınızda temel gıda ürünleri. Fayda maliyet hesabına bakıldığında da en hesaplı gıdalar. Ekonomik faaliyetlerin dalgalandığı dönemlerde, en az etkilenen sektör bu alan oluyor. Evet, bu dönemlerde fiyat baskısı oluşuyor, kârlılıklar düşüyor ama tüketim düşmüyor. Bizim Sütaş olarak hedefimiz 5 yılda yaptığımız işi ikiye katlamak.

Peki işlediğiniz sütü iki katına çıkardığınızda geliriniz ne olacak?
41 yıldır üretim yapan ve son 11 yıldır Türkiye süt ve süt ürünleri sektörünün lider markası olarak sürdürülebilir bir ekosistem yaratmış durumdayız. 40’ıncı yılımızı doldurduğumuz 2015’te 2.3 milyar TL’lik ciro elde ettik. Bu yıl sonu öngörümüz 2.8 milyar TL. 50’nci yılımız olan 2025’te ise ciro hedefimiz 4 milyar dolar.

Bunun için belirlediğiniz yol haritası nedir?
Bunun için tabii sadece Türkiye değil, uluslararası faaliyetlere de yoğunluk katmamız gerekiyor.

Makedonya ve Romanya’nın yanı sıra yurtdışında yatırım ve ihracat planlamanız nedir?
Toplam 29 milyon dolar yatırım yaptığımız Romanya ve Makedonya’dan sonra yurtdışı yatırımlarımıza devam edeceğiz. Buradan çıkan ürünlerin Arnavutluk, Bulgaristan, Sırbistan, Karadağ’da da satılması için uğraşılıyor. Makedonya’dan AB’ye satış için gerekli izinler üzerinde çalışıyoruz ve bu ay içinde halletmiş olacağız. Fakat zaten Türkiye’den AB’ye Sütaş markasıyla açılmış durumdayız.

Nasıl oldu bu durum?
Sadece Makedonya değil, Türkiye’den de AB’ye ihracat yapma yetkimiz var. Akredite olan kuruluşlardan birisiyiz. Geçen haftadan beri Macaristan’daki raflarda Sütaş markası yerini aldı. Türkiye’den giden yoğurdundan ayranına kadar geniş bir ürün yelpazesiyle önümüzdeki ay Avusturya’da da raflarda olacağız.

Bundan sonraki süreçte ihracata yönelik vizyonunuz nedir? Yurtdı-şında nasıl ilerleyeceksiniz?
Yurtdışındaki faaliyetlerimizi önemli bulmakla beraber, Türkiye’den oralara yaptığımız ihracatı 50 milyon dolar seviyelerine taşımak istiyoruz. Avrupa ülkelerine yaptığımız ihracatın yanı sıra dünya ticaretinde süt ürünlerinde ağırlıklı olan süt tozu, tereyağ ve peynir suyu tozu ürünler de de varız. Süt tozu konusunda Rusya ve Japonya’ya ihracat yapıyoruz.

İhracat hamlesi Sütaş için taze bir konu. Bu yıl ihracat gelirinizde ne kadarlık bir artış bekliyorsunuz?
Günde 75 ton süt tozu üretiyoruz. Rusya ve Japonya’ya satıyoruz. Avrupa ülkelerine yaptığımız ürün satışlarının da katkısıyla ihracatta yıl-sonu beklentimiz 20-25 milyon dolar civarında bir gelir. Bizim ürünlerimiz oralarda beğenildi. Şu an 8 ülkeye ihracatımız sözkonusu. Geçen yıl 8 milyon dolar olan ihracatı artırmak üzere çalışmalarımız sürüyor.

Peki Türkiye’nin sanayi şirketleri içinde 49’uncu sırada yer alan bir kuruluş olarak aldığınız ortaklık teklifleri var mı?
Uluslararası markalar Türkiye pazarına bakarken, Sütaş’ı da tabii ki inceliyorlar. Sütaş’ı fark ediyorlar ve bizim görüşlerimizi de alıyorlar. Vizyonumuzu öğrenmek istiyorlar. Ama biz Türkiye ve yakın coğrafyadaki hedeflerimize ulaşmak için yeterli insan ve finans kaynağına sahibiz. Yeni bir inovasyonla gelirse bir üretici o zaman bir araya geliriz.

Önümüzdeki süreçte grubun yeni bir iş alanına girme planı var mı?
Biz sütçüyüz ve ana işimiz, mesleğimiz süt. İşimizin sevdalısıyız ve süt aşkını esas mottomuz olarak kullanıyoruz. Dolayısıyla süt dışında bir iş düşünmüyoruz.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap