Dünyada ilk beşe girmeyi hedefliyoruz

Dünyada ilk beşe girmeyi hedefliyoruz

1,5 yıldır Kahve Dünyası operasyonunun başında olan Altınkılıç Ailesi’nin genç kuşak temsilcisi Kaan Altınkılıç, markayı konsept değişimleri ve yurtdışı atılımlarıyla büyütüyor. Geçen yıl 270 milyon TL olan cirolarını bu yıl 400 milyon TL’ye çıkarmayı hedeflediklerini belirten Altınkılıç, “Londra ve Romanya’da büyüyeceğiz.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Hedef pazarımız ise Çin. Bu pazara 50 şubeyle gireceğiz” diyor. 1992’de Birol Altınkılıç tarafından kurulan Altınmarka Grubu, sekiz fabrikası ve 2 milyar TL’ye yaklaşan cirosuyla Türkiye’nin en büyük 100 sanayi kuruluşu arasında yer alıyor. Her yıl yüzde 20’nin üzerinde büyüyen şirketin en önemli gücü, dünyanın altıncı büyük kakao üreticisi ve ikinci büyük endüstriyel çikolata üreticisi olması.

Nestle, Kraft, Ferrero gibi birçok üreticinin önemli tedarikçileri arasında yer alan şirketin tanınan yüzü ise gıda perakendesi alanında faaliyet gösteren şirketi Kahve Dünyası. Yurtiçinde 150, yurtdışında ise 3 şubesi bulunan Kahve Dünyası, 1,5 yıl önce ailenin ikinci kuşak temsilcisi Kaan Altınkılıç ile birlikte bir değişim sürecine girdi.

Farklı konseptlerle ve yeni yurtdışı açılımlarıyla büyümeye odaklanan Kahve Dünyası, geçen yıl 270 milyon TL olan cirosunu bu yıl 400 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyor. Bin 800 kişiye istihdam sağlayan Kahve Dünyası, yeni bir akademi kurmaya da hazırlanıyor.

Gıda perakendesinde hem Türkiye hem de yurtdışında çok büyük potansiyel olduğunu düşündüklerini belirten Kaan Altınkılıç, Kahve Dünyası’nda yıllık büyüme hedeflerinin yüzde 35 olduğunu ifade ediyor.

Önümüzdeki 5-8 yıl içinde Kahve Dünyası’nı dünyanın en büyük beş kahve zinciri arasına sokmayı hedeflediklerini vurgulayan Kaan Altınkılıç, sorularımızı şöyle yanıtladı:

Ne zamandır şirkette görev yapıyorsunuz?
Üniversiteyi ABD’de bir yıl erken bitirdim. Bunun ardından İsviçre’deki bir çikolata firmasında çalıştım. Burada bir yıllık bir iş deneyimim oldu. Sonrasında ABD’deki okulumdan bir başarı bursu teklifi geldi. Kabul ettim ve ABD’ye döndüm. Bu görevlerim bitince de Türkiye’ye döndüm. Yaklaşık 1,5 yıldır Kahve Dünyası’nda çalışıyorum. Kahve Dünyası’nın benden önce bir süre profesyonel olarak yönetilmesi söz konusu oldu ama bu pek uygun olmadı. Kurumsallaşma Kahve Dünyası’na uymadı.

Şirkette görev dağılımı nasıl?
Altınmarka Grubu’nu babamız Birol Altınkılıç yönetiyor. Grup şirketlerimizden Detay Çikolata ve Detay Kahve ise ablam Dilara Altınkılıç tarafından yönetiliyor. Ailemizde her birey ayrı bir şirkette farklı bir görev üstleniyor. Kahve Dünyası ile ilgili bütün operasyonu ben yürütüyorum. Bütün şirketlerin yönetimi, kapısı farklı.

Sizinle birlikte Kahve Dünyası’nda neler değişti?
2016 Mayıs ayından itibaren şirkette yeni bir sayfa açtık. Ben buna ‘Kahve Dünyası 2.0’ diyorum. Birçok değişiklik yaptık. Mesela şu anda Kahve Dünyası’nda kullanılan bardakların tasarımından mağaza personelinin kıyafetlerine ve kasa sistemlerine kadar pek çok değişim söz konusu. Yeni bir mobil uygulamamız yakın zamanda faaliyete geçecek. Dört yıldır var olan ve aylık yüzde 100 gibi bir oranda büyüyen sanal mağazamızı da yeniliyoruz. Şu anda sosyal medyada 50 bin olan takipçi sayımızı önümüzdeki yıl 200 binlere çıkarmayı hedefliyoruz. Yemeksepeti, n11 gibi şirketlerle çalışıyoruz. Son olarak ‘Getir’ ile güzel bir işbirliğine başladık. Buralarda da gayet iyi gidiyoruz.

Şu anda kaç Kahve Dünyası mağazası var? Yıl sonunda kaç şubeye ulaşacaksınız?
Şu anda Kahve Dünyası adı altında kahve ve çikolatalarımız 400 noktada satılıyor. Mağaza sayımız ise 150. En fazla ilde olan kahve zinciriyiz. Franchise vermiyoruz. Bunun nedeni, sattığımız ürünlerin yüzde 95’ini kendi ürünlerimizin oluşturması. Bu yılı 25-30 yeni mağaza açarak tamamlamayı planlıyoruz. Mağaza büyümemiz yüzde 20 civarında, cirosal büyümemiz ise yüzde 35 olacak. Önümüzdeki yılın sonunda 200 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.

Kahve Dünyası’nın grup içindeki payı nasıl?
Bizim asıl işimiz endüstriyel çikolata. Türkiye’ye gelen kakaonun yüzde 80’inin üzerindeki miktarını biz işliyoruz. Kahve Dünyası’nın grup içindeki payı ise yüzde 10-15 civarında.

Kahve Dünyası’nı akaryakıt istasyonlarında da görüyoruz. Burada büyüme planı var mı?
Evet, şu anda Shell istasyonlarında varız. Ancak Türkiye’nin en büyük üç akaryakıt firması ile yakın zamanda işbirliğine gideceğiz. Şu anda 250 olan benzin istasyonu operasyonumuzu önümüzdeki yıllar içerisinde 2-3’e katlamak gibi bir hedefimiz var.

Markanızın Anadolu’da da büyümesi söz konusu. Bundan sonra İstanbul dışında mı büyüyeceksiniz?
İstanbul’da belli bir yatırım yaptıktan sonra yaklaşık beş yıldan beri İstanbul dışında yatırımlarımızı devam ettiriyoruz. Ancak bu süreçte eksik kaldığı-mız taraflar oldu. Örneğin İstanbul’un güzel semtlerinde mağaza açmak gibi. İki hafta önce Bebek’teki mağazamızı açtık. Ay sonunda Nişantaşı’nda da bir mağaza açacağız. Bunun gibi birkaç lokasyonu daha değerlendiriyoruz. Bu şubeler Kahve Dünyası’nın daha yenilikçi tasarımıyla açılacak. Önümüzdeki dönemde diğer mağazalarımızda da mimari açıdan yenilemeler yapmayı planlıyoruz.

Son dönemde farklı konseptelerde şubeler açıyorsunuz. Yenileri gelecek mi?
Evet. Kemerburgaz’da fabrika konseptinde bir mağaza yaptık. İnsanlar geldiklerinde içerideki üretim çalışmalarını da görebiliyor. Daha sonra Veli efendi’de yaşayan bir müze konseptinde bir mağazamız devreye girdi. 100 yıllık makinelerle yaptığımız üretimi gelen müşterilerimiz rahatlıkla görebiliyor. Tabelasından tepsisine kadar farklı bir konsept. Son olaraksa benim ABD’de okuduğum yıllarda hayalini kurduğum bir konsepti hayata geçirdik.

Nedir bu yeni konseptiniz?
“Kahve Dünyası Al Götür” konsepti. Kahve Dünyası’nda 600’e yakın ürün bulunuyor. Bu nedenle bu zamana kadar mağazalarımızı 200 metrekarenin altında açmıyorduk. Şimdi bu yeni konseptle birlikte 35 metrekarelik bile şubemiz olacak. Bu şubeleri daha çok çalışan kesimin yoğun olduğu lokasyonlarda açacağız. İlk şubesini üç hafta önce Akaretler’de açtık. İkincisini Pera’da açacağız. Zamanla metrodaki şubelerimizi de bu konsepte çevireceğiz.

Yurtdışına yönelik büyüme planlarınızdan da bahseder misiniz?
Altı yıl önce Londra’da şube açtık. Ardından da Romanya’da iki şube açtık. Şu anda hem Londra’daki hem de Romanya’daki operasyonumuzu büyütmeye yönelik çalışmalarımız var. Suudi Arabistan ve Kuveyt’te master franchise ile ilerliyoruz. Geçen yıl onlarla anlaştık ve bu iki ülkede 15 şubemiz var. Çin için büyük bir grupla görüşme halindeyiz. İlk yıl deneme olarak Çin’de 50 şube açmayı planlıyoruz. Önümüzdeki 5-8 yıl içinde Kahve Dünyası’nı dünyanın en büyük beş kahve zinciri arasına sokmayı hedefliyoruz.

“AKADEMİ KURUYORUZ”
İnsan kaynaklarına yönelik yeni bir yaklaşımları olacağından da bahseden Kaan Altınkılıç, mağazaları dolaşarak eğitimler vereceklerini söylüyor. Altınkılıç, “Bir yandan da ‘Kahve Dünyası Akademi’ diye bir organizasyon için adım attık. Eğitimlerle bu sektöre eleman yetiştirmeyi hedefliyoruz. Akademimiz Veli efendi Kahve Dünyası’nda olacak” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap