Hedefimiz Tokyo’da ‘gong’u çalmak

Hedefimiz Tokyo’da ‘gong’u çalmak

Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nın birincisi Insider kurucusu Hande Çilingir oldu. Çilingir, çok kanallı müşteri deneyimi platformu Insider ile Asya Pasifik’te büyümeyi hedefliyor. Çilingir, “İleri vadede hedefimiz Tokyo’da ‘gong’u çalmak” diyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Ekonomist Dergisi, Garanti Bankası ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği’nin (KAGİDER) işbirliğiyle bu yıl 11’inci kez gerçekleştirilen Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nın Türkiye’nin Kadın Girişimcisi’ kategorisinde birincilik koltuğunu iki isim paylaştı. Yarışmada, 1K Kimya’nın kurucusu Sevginar Baştekin ve Insider kurucusu Hande Çilingir ‘Türkiye’nin Kadın Girişimcisi’ seçildi.

Son olarak 11 milyon dolarlık yatırım alan Insider, çevrimiçi satış yapan şirketlerin, müşteri sadakatini ve büyümesini artırmasını sağlayan, çok kanallı bir müşteri deneyimi platformu. 14 farklı ülkeye teknoloji ihraç eden Insider, bu yıl Çin ve ABD pazarına girmeye hazırlanıyor. Çilingir, “Asya Pasifik çok büyüyen bir pazar. İleri vadede hedefimiz Tokyo’da ‘gong’u çalmak” diyor.

Çilingir, sorularımızı şöyle yanıtladı:

Insider’ı teknoloji ihraç eden bir Türk şirketi haline getirdiniz. Girişiminizin ortaya çıkış hikayesini kısaca anlatır mısınız?
Insider bugün, dediğiniz gibi Türkiye’den çıkmış ve 14 farklı ülkeye teknoloji ihraç eden bir Türk şirketi oldu. Insider’ın çıkış hikayesi, henüz bizim yaptığımız Türk yazılımını yapmış bir şirket olmadığı için global bir hikaye yaratmaktı. Yaklaşık beş yıl önce altı kurucu ortak olarak yola çıktık. Hedefimiz etkisi yüksek işler yaratmaktı. Bir yıl süren AR-GE çalışmaları sonucunda Insider’ı kurduk.

Peki, iş fikrinizi nasıl oluşturdunuz?
Online üzerinden içerik ve ürün sunan çok farklı şirketler gelişiyor ve bu sektör dünyada büyüyordu. Bu büyüyen sektörlerde birçok şirket online içerik sunan şirketler kuruyordu. Burada fark ettik ki, onların en
büyük ihtiyacı, dönüşüm oranlarını artıracak, reklam harcamalarını optimize edecek bir yapı kurmaktı. Onların ihtiyaçlarını optimize edecek bir teknoloji şirketi kurmaya karar verdik.

Bugüne kadar kaç şirkete hizmet sundunuz?
Bugüne kadar aslında 300’ü aşkın dünya markasına hizmet verdik. Müşterilerimiz arasında Loreal, Garanti Bankası, Hepsiburada gibi markalar var. Asya Pasifik, çok büyüyen bir pazar. Asya Pasifik ile birlikte bu yıl Avrupa’daki büyümememizi hızlandırmak istiyoruz. Rusya, Polonya ve İtalya’da varız. İngiltere ile birlikte bu büyümeyi hızlandırmak istiyoruz. 2018’de iki ülkeye daha girmeyi hedefliyoruz.

Hangi ülkeleri hedefliyorsunuz?
Çin’i hedefliyoruz. Biliyoruz ki zor olacak ancak Çin gibi bir pazarda başarılı olmanın Türk-ler için çok değerli olacağını düşünüyoruz, ikinci hedefimiz de yeni teknolojimizle yıl sonuna doğru ABD pazarına girmek.

Yeni teknolojiniz hakkında bilgi verir misiniz?
Büyüyen online sektörde farklı sitelerdeki kullanıcı davranışlarını anlıyoruz, bunların hepsini bir data olarak kaydediyoruz. Sonrasında da bu dataları işliyoruz. Bu dataları 60 kişiden fazla bir ekiple işliyoruz. Ankara’da yazılım şirketi açtık. Yaklaşık 1.5 ay önce de yazılım gücünden yararlanmak için Ukrayna’da bir şirketi satın aldık.

Dolayısıyla bizim için yazılımcılarımız bu datayı işliyorlar ve ardından tahminlemeler yapıyorlar. Bu; kullanıcının satın alma ihtimali de olabilir, gelir seviyesi de… Bunların hepsi öngörüsel segment oluyor. Bu segmentleri hem site içerisindeki kişiselleştir-mede hem de site dışındaki reklam harcamalarının optimizasyonunda kullanıyoruz. Bunu da bulutta yapıyoruz.

Bu teknolojiye kullanan başka şirketler de var mı?
Kişiselleştirme yapan çok fazla şirket var. Biz öngörüsel reklam optimizasyonu yapıyoruz. Insider olarak site içerisindeki kişiselleştirmeyle gelen optimizasyon teknolojilerini, ilk kez site dışında reklam harcamaları için kullanılan platform yaratan teknoloji şirketiyiz.

Aslında biz bu teknolojiyle bir kullanıcının tüm deneyimlerini takip eden ve ögörüsel tahminlemeler yapan teknoloji şirketi olduk. Müşterilerimiz, hem reklam hem de web sitesi optimizasyonu için hiçbir ürüne ihtiyaç duymuyorlar.

Bugüne kadar ne kadarlık yatırım aldınız?
Seri A yatırım turunda yatırım miktarımız 5,5 milyon dolara ulaştı. Ancak imzaları yeni atılmış yeni bir yatırımımız var. Onu şu an açıklayamıyoruz. Google’ın, Whatsapp’ın, Apple’ın ve Youtube’un yatırımcısı olan ABD’li dünyanın en büyük girişim sermayesi, dünyada Avrupa ve Türkiye’deki ilk yatırımını Insider’a yapmış oldu. Yaklaşık 11 milyon dolarlık bir yatırım yaptılar. Geçen yıl bir satın alma teklifi aldık ancak şu an düşünmüyoruz. Çünkü ileri vadede hedefimiz Tokyo’da gong’u çalmak.

Türkiye pazarına ilişkin büyüme ajandanızı öğrenebilir miyiz?
Yeni bir platform anons edeceğiz. Bu yeni platformla birlikte hem online hem de offline taraftaki tüm dataların kullanılıp, bu dataların ortak işlenmesinin sağladığı faydayla, kişiselleştirme teknolojileriyle optimizasyon teknolojisi oluşturmak istiyoruz.

2018 yılına ilişkin hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
2018 yılında hem Türkiye’de hem globalde toplam müşteri sayımız 500’ü aşacak. Her gittiğimiz ülkede online kategoride en iyi 100 listesindeki şirketleri müşteri portföyümüze dahil etmeyi hedefliyoruz. 2017 yılını yaklaşık 10 milyon dolar ciro ile tamamladık. 2018 yılında yeni yatırımlarve yeni açılımların etkisiyle yüzde 180 büyümeyi hedefliyoruz.

“INSIDER’DA 16 FARKLI PASAPORT VAR”
Çalışan sayımız 200 kişiye ulaştı. Ekibimizin 160’ı Türkiye’de, 40’ı globalde çalışıyor. Yurtdışından Türkiye’ye gelen çalışanımız var. Örneğin Rusya pazarı için çalışan Kazak arkadaşımız Türkiye’ye çalışmaya geliyor. Böylece farklı milletlerden çalışan sayımız da artıyor. Insider’da 16 farklı pasaporttan insan çalışıyor. 2018 yılında yeni ülkelere açılacağız. Bununla beraber istihdamımız 380 kişiye ulaşacak.”

“ŞİRKETLERİN ÜLKELERİ İÇİN MİSYONLARI OLMALI”
“Bizim Türk şirketi olarak misyonumuz büyük. Bence her Türk girişiminin hayata gelişinde birkaç misyon vardır. Bizim ilk misyonumuz Türkiye’den çıkmış bir teknoloji şirketi kurmak. İkincisi de bunu yaparken ekosistemdeki diğer insanları kendi işini kurmaya teşvik etmek.

Bunun için ‘1+1+1′ projemiz var. Çalışanlarımızın maaşlarının yüzde 1’ini, şirketimizin gelirinin yüzde 1’ini ve çalışma saatlerimizin yüzde 1’ini üniversite çağındaki öğrencilerin mentorluğu için ayırıyoruz. O öğrencilere kodlama öğretiyoruz. Aynı zamanda hayatlarındaki en az bir kez operaya, baleye gitmelerini hedefliyoruz. Şirketlerin yalnızca kendileri için kendi ülkeleri için de misyonları olması gerektiğine inanıyoruz.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap