Selenium markasını Londra’ya taşıyacağız

Selenium markasını Londra’ya taşıyacağız

“Selenium” markasını iki yıl önce Dubai’ye taşıyan Aşçıoğlu, yurtdışında ikinci adres olarak Londra’yı seçti. Aşçıoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aşçıoğlu, Londra’da 30 milyon Pound bütçeli bir proje gerçekleştirmek üzere görüşmeler yaptıklarını söylüyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Gayrimenkul sektöründe 50 yılı geride bırakan Aşçıoğlu Grubu, Selenium markasını yurtdışında yeni merkezlere taşıyacak. Deyaar Development PSJC ile stratejik bir ortaklığa imza atan ve Selenium markasını Midtown Selenium by Deyaar projesiyle iki yıl önce Dubai’ye taşıyan Aşçıoğlu’nun yurtdışındaki ikinci adresi Londra olacak.

Londra’da 30 milyon Pound bütçeli ve 30 daireli bir proje yapmak üzere görüşme trafiği yürüttüklerini söyleyen Aşçıoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aşçıoğlu, bu görüşmelerin 10 gün içinde sonuçlanmasını beklediklerini ifade ediyor.

Aşçıoğlu, grubun yeni projelerini Ekonomist’e anlattı.

Gayrimenkulde bir süredir artan stoklar konuşuluyor. Satışların zor olduğu 2017 yılını grubunuz nasıl geçirdi? Geçen yıl ciroda nereye ulaştınız?
2017 yılı beklentilerimize ulaştığımız bir yıl oldu ve arzu ettiğimiz satışlara ulaştık. Ancak sektör iyi mi gidiyor diye sorarsanız, iyi gitmeyen yönleri var. Buradaki en önemli konu meslekten olmayan kişilerin varlığı. Merdiven altı diye tabir ettiğimiz kişilerle yarışıyor olmak biraz yorgunluk oluşturuyor. Fakat 2018’den ümitliyim. Aşçıoğlu olarak satışlarımız olması gerektiği gibi olmasa da iyi gidiyor.

Bu yıl ne kadarlık bir satış hedefliyorsunuz?
Geçtiğimiz yıl toplam 228 milyon TL ciro elde ettik. Yıl boyunca toplam 650 kişiye istihdam sağladık. Böylece önceki yıla göre 2017’de yüzde 7 büyüme kaydettik. Bu yıl ise yeni projelere ek olarak devam eden projelerimizdeki satışlarla birlikte toplam 250 milyon TL ciro elde etmeyi hedefliyoruz. Böylelikle bu yıl yaklaşık yüzde
9 civarında büyümüş olacağız.

Yeni yatırım gündeminizde neler var?
Yeni yılda Selenium markasını toplam 630 milyon TL yatırımla Beykoz, Merter ve Sarıyer gibi İstanbul’un farklı bölgelerine taşıyacağız.

Yurtdışında Dubai’nin ardından yeni bir girişiminiz olacak mı?
Dubai’deki projemiz devam ediyor. Bunun yanı sıra Londra’da bir proje bakıyoruz. Dolayısıyla çeşitli alternatifler üzerinde çalışıyoruz. İran, Romanya ve Almanya’da da projeler bakıyoruz.

Londra’da yatırım nerede olacak?
Londra’nın kuzeyinde bir yer. Burada da görüşmelerimiz normalden daha sıkı bir şekilde devam ediyor.

Konut mu yapacaksınız?
Konut yapmayı hedefliyoruz. 30 daireli bir binayı yıkıp yeniden inşa edeceğiz. Şu an görüşmemiz sürüyor. Sanırım bir hafta, bilemediniz 10 güne sonuçlandırırız. 30 milyon Pound bütçeli bir proje olacak.

Peki, İran’daki projeden söz eder misiniz?
İran’da Tahran’da Sari diye bir ilçe var. Hazar Gölü’nün hemen kıyısında, İran’a göre modern bir yer. Orada çok hoşumuza giden bir görüşme oldu. Selenium markasını almak istiyorlar. Biz de gidip gördük ve ön protokol yaptık. Tahran’ın en büyük belediyelerinden biri ve orada bir yer önerdiler. İnce eleyip sık dokuyoruz. Görüşmeler altı ayı geçti.

İran pazarına girmede çekinceniz nedir?
Bizi ürküten başlık, Selenium markasına uygun bir proje olup olmayacağını öngörememek. İnceliyoruz, uygunsa o zaman Aşçıoğlu ve Selenium markalarını vereceğiz. Yalnızca pazarlama ve know how tarafına biz karışıyoruz, bir de markamızı veriyoruz. Bunun karşılığı 50 milyon dolar teklif ettiler. İnandığımız zaman imza atacağız. İki kez gittim, anlaşırsak bir kez daha gideceğim. Çekincelerimizi ilettik, sorularımızı sorduk.

En önemli çekinceniz nedir?
Projenin gerçekleşmemesi diyebiliriz. Markayı satarsınız ve proje gerçekleşmezse ciddi yara alırız.

Türkiye’deki satışlar doyma noktasına ulaştığı için mi yurtdışına yöneldiniz?
Hayır, bir ayağımızın yurtdışında olmasını istiyoruz. 20 yıl önce, Türk müteahhitleri olarak başarılıyız ancak “Ne zaman markamızı yurtdışına satmaya başlarsak asıl o zaman başarılı oluruz” demiştim. Şu anda bu hedefimizi başarmış olduk. Türkiye’de ilk yurtdışına konut markası satan firma olduk.

Kentsel dönüşümle ilgili yaklaşımınız nedir?
Biz, merkezci bir markayız. Dolayısıyla ülkemizde ihaleleri takip ediyor, büyük projelerde yer almayı hedefliyoruz. Kentsel dönüşümden de bir şey çıkmıyor.

Neden?
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve belediyeler birlikte hareket ederlerse ve planlamayı ada, mahalle ve hatta semt bazında ele alırlarsa o zaman kentsel dönüşüm olur. Yurtiçinde de piyasa doyuma ulaşmaz. Mevcut yapı stoku mutlaka değişmeli. Bunun için dönüşümü daha büyük bir ölçekte yaparlarsa ciddi markalar da sürece adım atacaklardır. Neticede kentsel dönüşüm 1999’dan beri söyleniyor, kaç yıl geçti, olmuyor.

Gayrimenkul sektöründe büyüme ve kârlılıklar konusunda öngörünüz nedir?
Gayrimenkulde kârlılıkların eskisi gibi olmasını beklememeli. Örneğin 10 yıl önce kârlılık çok iyiydi. Kârlılığın yanı sıra satış da iyiydi. O zaman kârlılık yüzde 30’larda iken şimdi yüzde 15 seviyesine geriledi.

“KARABACAK ORMANI’NA VİLLA YAPACAĞIZ”
“Beykoz’da Sırma Su’nun sahibi Karabacak Ailesi’ne ait 575 dönümlük bir araziyi kat karşılığı satın aldık. Burası özel bir orman. Bu ormanda Yılsan Holding ile birlikte bir proje yapacağız. Şu an buranın imar çalışmalarıyla uğraşıyoruz. Acarkent gibi villaların yer alacağı projede şu an yatırım bütçesi ve proje netleşmedi.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap