Yurtdışında beş yılda 55 mağaza açacağız

Yurtdışında beş yılda 55 mağaza açacağız

İnci Deri, yurtdışında mağazalaşma atağına kalkıyor. Türkiye’de 99, yurtdışında 5 mağazaları olduğunu belirten İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, “Yeni dönemde yurtdışında büyüyeceğiz. Beş yılda 60 yurtdışı mağazaya ulaşacağız” diyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Sovyet Devrimi sonrasında 1917’de Kırım’dan İstanbul’a göçen bir ailenin Fatih’te kurduğu bir lostra salonundan doğan İnci Deri markası, bugün Türkiye’nin 36 şehrinde 99, yurtdışında ise dört ülkede beş mağaza ile hizmet veren bir perakende zincirine dönüşmüş durumda.

Şirketin yeni dönem hedeflerini Ekonomist’e anlatan İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, 2018’de yüzde 30 büyüme ile cirolarını 354 milyon TL’ye çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor. Önümüzdeki beş yılda yurtdışında büyümeye odaklanacaklarını kaydeden Kızıltaş, “Şu anda beş olan yurtdışı mağaza sayımızı önümüzdeki beş yılda 60’a çıkaracağız” diyor. Kızıltaş’a sorularımız ve aldığımız yanıtlar şöyle:

Türkiye’de 100 yaşını dolduran ender şirketlerden birisiniz. Bize biraz şirketin kuruluş hikayesinden bahseder misiniz?
Bizimkisi 1917 yılında dedemin Kırım’dan ihtilalle birlikte göç etmesiyle başlayan bir hikaye. Önce Fatih’te bir lostra salonu ile başlıyor. O dönemlerde ayakkabı tamiratı önemli işlerden biri. 1947’de mağazalaşma sürecine giriliyor. Ayrıca kadın terlik ve çocuk ayakkabısı satmaya başlıyoruz. 1960’lı yıllarla birlikte kadın-erkek ayakkabısı ve çok popüler olan ev terliği satışına geçiliyor.

1989’da üçüncü kuşağın devreye girmesi ve ülke ekonomisinin gelişmesiyle mağaza sayısını artırmaya başladık. 1990’lı yıllarla birlikte ise hızlı bir mağazalaşma sürecine girdik. Bunun sonucunda 100’üncü yılımızda 100 mağazaya ulaştık. Şu anda yurtiçinde 36 şehirde 99, yurtdışında ise dört ülkede beş mağaza ile hizmet veriyoruz. 800 çalışanımız var. Bunun 100 tanesi sahada, geriye kalanlar mağazalarımızda çalışıyor. Bu yıl istihdamda yüzde 10-12 artış yapmayı planlıyoruz. Ayrıca 2016’da Turquality’i aldık ve son iki yılda yurtdışına açılmak için hazırlıklarımızı gerçekleştirdik. Yeni dönemde yakın coğrafyada çok daha aktif olacağız.

Yurtdışına yönelik yatırım planlarınız neler?
KKTC, Kosova, Romanya ve Türkmenistan’da beş mağazamız bulunuyor. Yeni dönemde özelikle Mısır pazarında büyüme hedefimiz var. Nisan ayında Mısır’da iki mağaza açmayı, 2018 sonunda ise mağaza sayısını altıya ulaştırmayı hedefliyoruz.

Dört yılın sonunda ise Mısır’daki mağaza sayımızı 14’e çıkaracağız. Bu bölgede Tunus ve Fas da ilgi alanımızda. Öte yandan 2018 ortasına kadar Romanya’da iki yeni lokasyonda daha mağaza açacağız. Ayrıca Körfez bölgesinde Abu Dabi ve Dubai dahil 10 mağaza açmak için görüşmelerimiz sürüyor. 2018 sonunda yurtdışı satış noktası sayısını 20’ye çıkaracağız. Beş yıl sonunda ise yurtdışındaki mağaza sayımızı 60’a çıkarmayı hedefliyoruz. Avrupa Birliği ülkelerinde büyük perakende zincirlerinde corner alma görüşmelerimiz ise devam ediyor.

Yurtdışının ciro içindeki payı ne kadar olacak?
Amacımız bu beş yılın sonunda yurtdışı mağazalarımızın toplam ciromuzda yüzde 50 pay almasını sağlamak. Yani ciroda yurtiçi/yurtdışı dengesini yüzde 50-50 yapma hedefimiz var.

Perakendede artık en önemli trend e-ticaret. Sizin bu alandaki hedefleriniz nelerdir?
2009 yılında hayata geçirdiğimiz e-ticaret platformu incideri.com, 2017 yılında önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 81 büyüme gösterdi. 2016’da 2,5 milyon olan ziyaretçi sayısı da 2017’de yüzde 52 artarak 3,8 milyona ulaştı. incideri.com internet mağazamız genel satışların yüzde 4’ünü oluşturuyor. En yüksek cirolu birinci mağazamız olarak da ilk sırada yer alıyor.

E-ticaret sitemizin toplam cirodaki payını 2018’de yüzde 7’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl e-ticarette yüzde 132 büyüme hedefimiz bulunuyor. incideri.com ve alternatif satış kanallarında toplam büyüme 2017’de yüzde 14 olurken, 2018 büyüme hedefini ise yüzde 20 olarak belirledik. Sadece alternatif satış kanallarında hedeflenen büyüme oranı yüzde 74.

Teknolojik altyapınızda ne gibi değişiklikler yaptınız?
‘Omni Channel’ yani çoklu kanal yatırımlarımıza son hızla devam ediyoruz. Bunun yanı sıra tüm mağazaların stok takip verimliliğini artırmak için kullanılan el terminali, mağazada bulunamayan ürünlerin satışını yaparak müşteriye ulaştırılmasını sağlayan tablet uygulaması, mağaza içerisinde yoğunluğun az ve çok olduğu alanları ölçümleyen sıcaklık haritası gibi altyapı yatırımlarını sürdürüyoruz. Teknolojik yatırımlarımızı iş zekası, veri merkezi, bulut bilişim, Kurumsal Kaynak Planlama ve mobil teknolojiler üzerine gerçekleştireceğiz. Müşterilerimizin kasaya gitmeden önce kasa işlemlerinin büyük kısmının tamamlanmış olması bekleme sürelerini kısaltacak. Wi-Fi tracking üzerinde de çalışmalarımız bulunuyor. Mobil cihazların yaymış olduğu Wi-Fi sinyallerinden etkileşime geçerek müşterilerimizi takip ediyoruz ve onları daha yakından tanıma fırsatı yakalıyoruz.

İK’YA 10 MAĞAZALIK KAYNAK AYIRIYORUZ”
“Yeni dönemde en önemli hedeflerimizden biri müşteri memnuniyetini artırmak. Verilere göre, satın alma eğiliminin yüzde 98’i duygusal kararlarla oluşuyor. Bunun için 2017 yılında çalışanlarımıza kişi başı yaklaşık 16 saat eğitim verdik. Bunun içerisinde ortak eğitimler olduğu gibi kişiye yönelik eğitimler hatta kişisel koçluklar da var. 2018 hedefimiz kişi başı eğitimi 22 saate çıkarmak.

Her yıl eğitim için ayırdığımız kaynakla 10 mağazayı sıfırdan inşa etme imkanına sahipken, biz bu kaynağı insan kaynaklarımızı geliştirmeye ayırıyoruz. Verimliliği artırmak ve aynı zamanda çalışanların hem kişisel hem de profesyonel gelişimlerine destek vermek adına ‘Başarıya Koşanlar’ ve ‘Fark Yaratanlar’ isimli IK programları yürütüyoruz.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap