Bilgisayar pazarını ‘oyun’ kurtaracak!

Bilgisayar pazarını ‘oyun’ kurtaracak!

2017’de yüzde 33 büyümeyle 106 bin adet oyun bilgisayarı satıldı. Yakın gelecekte bilgisayar satışlarının yüzde 30’unu oyun bilgisayarlarının oluşturacağı öngörülüyor. Bu nedenle oyun pazarı birçok üretici için en öncelikli alanlardan biri haline geliyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Türkiye’de yaklaşık 30 milyon kişi aktif olarak bilgisayarda, cep telefonunda veya oyun konsolunda oyun oynuyor. Türkiye’de oyun pazarının yıllık cirosu 600 milyon doları buluyor. Oyuncular, özellikle güncel tüm oyunları iyi şekilde çalıştıran ve en iyi görsel deneyimi sunan performans cihazlarıyla, yani oyun bilgisayarlarıyla oyun oynamayı tercih ediyor.

Zaten GFK’nın verileri de oyun pazarının son beş yılda katlanarak büyüdüğünü ve 2013’ten bu yana neredeyse 15 kat arttığını gösteriyor. Yakın gelecekte PC gelirlerinin yüzde 30’unun oyun bilgisayarından geleceği tahmin ediliyor. Dolayısıyla yakın gelecekte oyun pazarı birçok üretici için en öncelikli alanlardan biri olacağa benziyor.

Zaten birçok şirket oyun bilgisayarlarını ayrı marka çatısı altında sunmaya başladı bile. Hatta Teknosa private label bir oyun bilgisayarı markası piyasaya sundu. Önümüzdeki günlerde bu doğrultuda, VR ile daha entegre ürünlerin kullanımının artması, oyunların bu yönde gelişip değişmesi, daha yüksek performanslı ürünlerin artan rekabet ve teknolojiyle daha uygun fiyatlarla satışa sunulması bekleniyor.

ÜRÜN PORTÖYLERİ GENİŞLİYOR
GFK, oyun bilgisayarları pazar büyüklüğünü, Intel Core i5 HQ ya da i7 HQ işlemci ile birlikte Nvidia GTX grafik kartı ya da AMD R9 grafik kartına sahip cihazlar üzerinden ölçümlüyor.

Bu durumda ana akım bilgisayarlar da pazara dahil oluyor. 2017 yılında GFK’ya göre 106 bin 451 oyun bilgisayarı satışı gerçekleşti. Bu 2016’ya göre yüzde 32,9’luk büyümeyi işaret ediyor.

HP Türkiye Kişisel Sistemler Kategori Müdürü Ece Ergüven, GFK’nin Nisan 2018 raporuna bakıldığında HP’nin oyun bilgisayarı pazarında yüzde 28’lik pazar payına sahip olduğunu gördüklerini söylüyor. Ergüven, HP’nin oyuncuları dinleyerek ve onların ihtiyaçlarını anlayarak, pazarın tüm segmentlerine hitap eden bir oyun ekosistemi kurduğunu anlatıyor.

HP Pavilion oyun bilgisayarlarının yanında Ekim 2016’da üç ürünle OMEN by HP ailesini kullanıcılara sunduklarını söyleyen Ergüven, VR deneyiminin oyun bilgisayarlarında çok önemli bir özellik olduğunu da ifade ediyor.

Ağırlığı ayarlanabilen mouse, gürültüyü azaltan kulaklık, hassas hareketler için tasarlanmış mouse padler’in de ürün porftöylerinde yer aldığını dile getiren Ergüven, farklılaşmış donanım, yazılım ve oyun teknolojisi ekipmanlarını oyun severlere sunduklarının altını çiziyor.

BÜYÜME HIZLANACAK
Lenovo, 2017 yılında lanse ettiği Legion modeliyle yüksek segment oyun bilgisayarı pazarından yüzde 20’nin üzerinde pay alıyor. Şirketin pazarda 20 farklı konfigürasyonda modeli bulunuyor.

Lenovo Türkiye Pazarlama Direktörü Aysun Karabıyık Sarıkaya, şu anda Türkiye’de gaming alanında aksesuar satışları olmadığını ama yakın zamanda özellikle oyuncular için tasarlanmış kulaklık, klavye, mouse gibi aksesuarları Türkiye’de de göreceğimizi anlatıyor. Sarıkaya, “Getireceğimiz aksesuarlar dışında halihazırda Türkiye stoklarımızda oyunculara özel monitörlerimiz de mevcut” diye konuşuyor.

Uzmanlığı oyunculara yönelik taşınabilir oyun bilgisayarı sunmak olan ve yüzde 100 yerli bir marka olan Monster Notebook ilk cihazlarını 2005 yılında kullanıcılarıyla buluşturdu. Monster Notebook Genel Müdürü İlhan Yılmaz, son beş yılda dizüstü bilgisayarların masaüstü bilgisayarlar ile aynı performansı yakalamaya başladığından bahsediyor.

Önümüzdeki beş yıl içerisinde oyun bilgisayarı pazarının en az yüzde 50 büyüyeceğini dile getiren Yılmaz, “Şu anda zaten bilgisayar denince akla oyun çalıştırabilen bir cihaz geliyor. Geri kalan işleri herkes telefonlardan yapabiliyor ne de olsa” diyor.

OYUNCU SAYISI ARTIYOR
Geçtiğimiz yıl yapılan araştırmalar ülkemizde 30 milyonluk bir oyuncu kitlesinin var olduğunu gösteriyor. Bu sayının 2018 yılında da çift haneli büyümeye devam edeceği öngörülüyor.

İstanbul Bilişim Genel Müdürü Levent Menteşe de son zamanlarda oyun bilgisayarlarına karşı yoğun bir ilgi olduğunun altını çiziyor. Menteş, “Yüksek performanslı ve fonksiyonel oyun bilgisayarlarına yönelim oldukça arttı. Gelişen oyun teknolojisi ve Z kuşağının da etkisiyle 2018 yılı sonunda ülkemizdeki oyun pazarına olan rağbet daha da artacak” diye konuşuyor.

KAYHAN OZAR
TEKNOSA TEDARİK ZINCIRI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“TEKNOSA’NIN DA GAMİNG MARKASI VAR’
“Oyun bilgisayarlarının payının önümüzdeki yıllarda yüzde 30’a yaklaşmasını bekliyoruz. Teknosa mağazaları ve teknosa.com’da 30’un üzerinde oyun bilgisayarı modeli sunuyoruz. Belirli mağazalarımızda gaming deneyim alanlarımız var. Bu mağazalarımızı daha da yaygınlaştırmak ve deneyimi zenginleştirmek istiyoruz. Oyun severlerin mağazalarımıza gelip ürünleri rahatça deneyimlemesi ve keyifli vakit geçirmesi için onları teşvik edecek projeler üzerinde çalışıyoruz.

Bizim oyun ürünleri pazarına yatırımımızın bir başka yönü daha var. Kendi private label markamız PREO ile oyun severleri performansı güçlü, fiyatı uygun aksesuarlarla buluşturuyoruz. Gaming klavye, mouse, kulaklık ve mouse padlerimize çok ilgi var. PREO’nun gaming ürünlerindeki portföyünü geliştirmek üzerine çalışıyoruz. Ayrıca, şu an sınırlı yürüttüğümüz OEM (toplama bilgisayar) çalışmasını mağazalarımızda genişletmeyi planlıyoruz.”

ORPEN KOÇAK
N11.COM SATIŞ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“TWITCH KANALIMIZI AÇTIK”
“Oyuncuların A’dan Z’ye her ihtiyacını karşılama hedefiyle bu yola çıktık. 2015 yılında dijital platform ve oyun tutkunlarıyla bir araya geldiğimiz, oyuncularla iletişim köprümüz Game11 tam da bu nedenle doğdu. İlk resmi oyun festivalimiz olma özelliği taşıyan Game11 Festivali’yle ‘Oyuna dair aradığın ne varsa nll.com’da!’ dedik. Kullanıcılarımızın ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda ürün çeşitliliğimizi genişletiyor, tüm oyuncu ekipmanlarını sergiliyoruz.

Kategoride 200 çeşit notebook tipi oyun bilgisayarı ve 500 çeşit de masaüstü oyun bilgisayarımız var. Sektörle birlikte dijital oyun keyfini bir adım daha ileri taşıyan bir Twitch kanalımızı açtık. Oyuncular için özel turnuvalar düzenledik. İlerleyen dönemlerde farklı işbirliklerimiz olacak ve bu alana yatırım yapmaya devam edeceğiz.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap