Elektronik ticarette yeni dönem trendleri

Elektronik ticarette yeni dönem trendleri

Türkiye’de fiziki mağazalar olgunluk, online mağazalar büyüme ve mobil mağazalar yeni gelişme evresinde. Simon-Kucher & Partners ve DORinsight tarafından hazırlanan rapor, 2018 yılına kadar elektronik ticaret trendlerini gösteriyor. Araştırmaya göre, önümüzdeki yıl online harcama payları artacak.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

En fazla artış ise anne-bebek-çocuk kategorisinde olacak. Türkiye’de 20 milyar TL’ye ulaşan e-ticaret hacmi, son yıllarda yapılan yatırımlar, birbiri ardına kurulan internet girişimleri, mobil geniş bant penetrasyonu ve akıllı cihaz kullanımın artmasıyla giderek ivme kazanıyor.

Görsellere tıklayın
588587589Bunun dışında özellikle omni-channel (bütünleşik kanal yönetimi), son dönemde gerçekleştirilen projelerde daha fazla öne çıkmaya başladı.

Dünyanın birçok ülkesinde bütünleşik kanal yönetimi ile ilgili çalışmalar yapan Simon-Kucher & Partners, Türkiye’deki aktif e-ticaret kullanıcılarının davranışsal ve ticari alışkanlıklarını anlamak, mağaza, online ve mobil gibi farklı satış kanallarındaki satışları ve satış sonrası dönemi izlemek için DORinsight araştırma şirketiyle bir çalışma yaptı.

Bu çalışma 2018 yılına kadar e-ticaret ve m-ticaret trendlerinin neler olduğunu gösteriyor. Türkiye’nin 62 ilinden 600 katılımcı ile online platformdan araştırma yapıldı ve çalışmaya e-ticaret sitelerinden yaygın bir şekilde satın alınabilecek dokuz temel kategori dahil edildi.

Bunlar, hazır giyim-ayakkabı-aksesuar, tüketici elektroniği, kitap-müzik-film, kişisel bakım-kozmetik, spor malzemeleri, gıda-manav-şarküteri, anne-bebek-çocuk ürünleri, yapı malzemeleri-bahçe ürünleri ve temizlik-çamaşır-kağıt ürünleri. Çalışma, Türkiye’deki online tüketicilerin davranışsal ve ticari özellikleri ile satın alma sürecinin mağaza, online ve mobil gibi hangi farklı kanallarda yürüdüğünü gösteriyor.

ANNE-BEBEK-ÇOCUK ÖNDE
Yapılan araştırmaya göre, katılımcılar bu yıl online harcama paylarını artıracaklarını belirtiyor. En fazla artışın görüleceği kategorinin ise anne-bebek-çocuk olması bekleniyor. Anne-bebek-çocuk ürünlerinde daha az katılımcının alışveriş yapmasına rağmen, bu kategoriden ürün alan katılımcıların harcama payları yüksek. Diğer harcama paylarını artıracak kategoriler ise giyim-ayakkabı-aksesuar, kişisel bakım-kozmetik olacak.

Katılımcıların kategori bazında online penetrasyonlarına bakıldığında hazır giyim-ayakkabı-aksesuar ve tüketici elektroniği yüzde 50’nin üstünde. Penetrasyon oranları düşük olmasına rağmen hızlı büyüme vaat eden kategoriler ise yüzde 25 altı penetrasyon ile gıda-manav-şarküteri, anne- bebek-çocuk ürünleri, yapı malzemeleri-bahçe ürünleri ve temizlik-çamaşır-kâğıt ürünleri.

30-35 YAŞ GRUBU ÖNEMLİ
Yaş grubuna göre bakıldığında; 3035 yaş katılımcılar ortalamada 18-25 yaşa göre sepet büyüklüğü, alışveriş sıklığı ve çeşitlilik anlamında e-ticaret sitelerini daha fazla tercih ediyor. Örneğin 18-25’ten 30-35’e doğru bakıldığında artık üniversiteyi bitirmiş, evlenmiş, ev ve çocuk sahibi olmuş katılımcıların yaşam tarzlarındaki değişiklikler, online harcama davranışlarına da yansıyor.

Anne-bebek-çocuk ihtiyaçlarının yüzde 5’ten yüzde 42’ye, temizlik-çamaşır-kağıt ürünlerinin yüzde 8’den yüzde 31’e ve gıda-manav-şarküteri alışverişinin ise yüzde 18’den yüzde 32’ye çıktığı görülüyor. Bunun yanı sıra online penetrasyonu en fazla olan hazır giyim-ayakkabı-aksesuar kategorisi tüm yaş gruplarında birinciliğini koruyor.

Sayfa: 1 2



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap