İnovasyon için ayrı şirket kurdu

İnovasyon için ayrı şirket kurdu

Birçok sektöre operasyonel ve bilişim teknolojileri hizmeti veren Hitachi, yeniden yapılanmaya giderek inovasyon alanındaki çözümlerini yeni kurduğu Hitachi Vantara şirketinde topladı. Hitachi Vantara, özellikle nesnelerin interneti platformuna odaklanmayı ve burada liderliği ele geçirmeyi hedefliyor. Bu alanda da yapay zeka, makine öğrenme ve veri analizinin öne çıkarılması planlanıyor.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

Merkezi Tokyo’da bulunan ve 81,8 milyar dolarlık gelire sahip olan bilgi teknolojileri şirketi Hitachi, finans, kamu, üretim, enerji, ulaştırma gibi sektörlerde 100 yılı aşkın süredir faaliyet gösteriyor. Şirket, şehirlere, sanayi operasyonlarına ve dünya çapında birçok kuruma çözümler sunuyor.

Pazara BT uygulamaları, analitik, içerik, bulut ve altyapı çözümleri getiren şirket, 50 yıldan uzun bir zamandır bu alanda faaliyetlerini sürdürüyor. Hitachi, uzun süredir sosyal inovasyon konusunu odağına alarak çalışmalarına devam ediyordu. Son olarak ise eylül ayında yeni bir yapılanma sürecini başlatarak dönüşüme imza attı.

DÖNÜŞÜM SÜRECİ
Hitachi, grup şirketlerinin inovas-yon ve geliştirme alanındaki portföyünden faydalanarak, ticari ve endüstriyel şirketlere veri odaklı çözümler sunmak üzere Hitachi Vantara adında yeni bir şirket kurdu. Yeni şirket, Hitachi’nin operasyonel teknolojiler (OT) ve bilişim teknolojileri (BT) alanındaki sosyal inovasyon yeteneklerinden yararlanmak üzere, Hitachi Data Systems, Hitachi Insight Group ve Pentaho’nun faaliyetlerini Hitachi Vantara adıyla tek çatı altında birleştirdi.

Hitachi Vantara, kurumsal şirketlerin veri merkezlerinde, bulutta ve inovasyonda kullandıkları veriler özelinde sunduğu altyapı ve analitik teknolojilerini sağlamaya devam edecek. Yeni şirket, gelişmekte olan nesnelerin interneti (IoT) pazarında liderliği hedefliyor.

HEDEF loT LİDERLİĞİ
Araştırma şirketi Gartner’ın tahminlerine göre, 2020 yılında IoT için dünyada 440 milyar dolardan fazla para harcanacak. Bu yıla kadar 21 milyardan fazla bağlantılı sensör ile uç nokta olacak ve potansiyel olarak milyarlarca nesnenin dijital ikizleri bulunacak. Hitachi Vantara, bu pazara hitap etmek üzere OT ve BT ortamlarından elde ettiği iş dünyası, insan ve makine verilerinden faydalanarak kapsamlı, veri odaklı çözümler yaratacak.

Bu dönüşüm sonrası ortaya çıkan değişimi ve yeni şirket Hitachi Vanta-ra’nın planlarını anlatmak üzere şirket, 17-18 Ekim tarihlerinde İtalya’nın Milano şehrinde Hitachi Sosyal İno-vasyon Forumu’nu düzenledi. Ekonomist Dergisi olarak etkinliğe davet edildik ve yeni gelişmeleri izledik.

ROBOT VE YAPAY ZEKA
Nesnelerin internetini odağına olan Hitachi, bu alanda özellikle robot çözümlerinde iş fırsatları görüyor ve bulut bazlı sistemin IoT’ye bağlanıp iletişim kurmasını sağlıyor. Hitachi Sosyal İnovasyon Forumu’nun açılış konuşmasını yapan Hitachi Başkanı ve CEO’su Toshiaki Higashihara da bu konuya dikkat çekerek, “Dijital teknoloji devrimi IoT, robot ve yapay zekayı içeriyor. Bu teknolojiler iş tarzlarını ve sektörü hızlı şekilde eskiden daha fazla değiştiriyor. Bu da büyük bir etki yaratıyor” dedi.

Sosyal inovasyonun temel stratejileri olduğunu söyleyen Toshiaki Higashihara şöyle konuşuyor: “Bu alandaki çözümler için iş ortaklarımız, üniversite ve tüm taraflarla işbirliği yapıyoruz. IoT alanında şirketlerin inovasyon ortağı olmak istiyoruz. Bunu yaparken yeni değerler yaratmaya çalışıyoruz.

Operasyon kontrolü, analiz ve tahmin etme ürünleri ve sistemleri yeni değer yaratıyor. Yeni lansmanını yaptığımız Lumada platformunu bu alanda kullanıyoruz. İnsan ve makine verisini kullanarak iş platformu yaratıyoruz. Ulaşım, enerji, su ve sağlık alanına odaklanıyoruz.”

VERİ HIZLANDIRILACAK
Hitachi’nin hedefi, şirketlerin ellerindeki verilerden elde edebilecekleri iç görülere ve faydaya daha hızlı ulaşılmasını sağlamak. Hitachi Vantara’nın lansmanıyla eş zamanlı olarak, Lumada IoT platformu da tamamen güncellendi. Hitachi’ye göre kurumlar artık Lumada’nın yapay zekasının ve analitiğinin yeni kabiliyetlerinden faydalanarak, kendi IoT çözümlerini daha kolay bir şekilde geliştirebilecek. Ayrıca şirketler dijital dönüşümlerini de hızlandırabilecek.

HİTACHİ’NİN YENİ TEKNOLOJİLERİ
Hitachi’nin geliştirdiği yeni teknolojiler fuar alanında sergilendi. Öne çıkan dört tanesinin özelliklerini özetliyoruz.

1- İNSANSI ROBOT: Hitachi’nin insansı robotu EMIEW’in yeni üyesi EMIEW3, kamu tesisleri ve mağazalarda insanlara yardımcı olması için geliştirildi. Bulut tabanlı yapay zekaya sahip olan robot sorunları çözebiliyor. Robotun görüntü, ses ve dil tanımlama konusunda da gelişmiş yetenekleri bulunuyor.

2- SAĞLIK TEKNOLOJİLERİ:
Sürdürülebilir sosyal sağlık sistemleri geliştirmeye odaklanan şirket, yapay zeka, veri analizi ve kontrol teknolojilerini medikal teknolojilere ekliyor. MR görüntüleme sistemleri de bunların başında geliyor. Proton ışını tedavi sistemi hizmeti de veriyor.

3- HIZLI TREN: Yüksek hızlı tren teknolojisi geliştiren şirket, tren kontrol sistemi sinyalizasyon teknolojisi, demiryolu trafiği yönetim ve kontrol sistemlerinin simülasyonu, geliştirilmesi ve tedarikini de sağlıyor. Şirketin ayrıca sürücüsüz metroları da bazı büyük şehirlerde faaliyet gösteriyor.

4-UZAKTAN İŞ TAKİBİ: Anlık süreç yönetimi sistemleri şirketin işlerinin önemli bir parçasını oluşturuyor. loT sensör ile lenslerine sahip kask ve gözlüklerle bakım ve yol çalışmaları anlık takip ediliyor. Uzaktan makine izleme sistemiyle iş takibi yapılırken, makineler günlük veri gönderiyor.

HITACHI CMO’SU ASIM ZAHEER
“AYNASIZ FOTOĞRAF MAKİNELERİ REVAÇTA”
‘VİZYONUMUZ MERKEZİ VERİ Vizyonumuzun merkezinde veri bulunuyor. Veriyi iyi kullanarak yeni gelir kaynakları elde edebilir, daha iyi müşteri deneyimleri sunabilir ve giderlerinizi düşürebilirsiniz. Ayrıca veri, şirketinize inovasyona giden yolda ışık tutabilir. Hitachi Vantara ile müşterilerimize veri yönetimi konusunda geniş kapsamda ve derinlikte uzmanlık sunabilmek için operasyonel ve bilgisel deneyimimizi tek çatı altında birleştirdik.

ODAĞIMIZ loT finansal hizmetler, telekom, üretim, kamu ve ulaştırma sektörleri de dahil olmak üzere birçok sektörde faaliyet gösteren Fortune 1000 şirketlerine endüstriyel loT çözümleri özelinde çözüm modelleri sunmaya odaklanmaya devam edeceğiz.

TÜRKİYE’DE PROJELER Türkiye’de Hitachi Vantara, Hitachi Europe ve Hitachi Healthcare altında hizmet sunuyoruz. Türkiye pazarında loT çözümleri alanındaki farkındalığın artması için bir süredir çalışıyoruz. Ayrıca mevcut ve yeni ortaklarımızla bu alanda yatırımlar yapıyoruz. Hitachi ekosistemi uçtan uca loT çözümleri sunabiliyor. Dijital dönüşüm, altyapıdan başlayıp iş dünyasına ve topluma veri odaklı sonuçlar sunmaya uzanan bir yolculuk. An itibarıyla Türkiye, Ortadoğu ve Afrika’da birden fazla proje ve ortaklık üzerinde çalışıyoruz ve gelecek için çok potansiyel görüyoruz”

 

 

 



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap