Türkiye’nin CEO’ları ne kadar dijital?

Türkiye’nin CEO’ları ne kadar dijital?

CEO’ların ne kadar dijital olduğunu araştırdığımız ‘Dijital Olgunluk’ anketinden çarpıcı sonuçlar çıktı. Ankete göre, CEO’lar en çok akıllı telefon kullanıyor. En fazla kullanılan uygulama Whatsapp olurken, akıllı asistan çözümlerinin kullanım oranı da yüksek.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

Son yıllarda tüm iş alanlarını etkileyen dijitalleşme, kurumların iş yapış şekilleri kadar çalışan ve yönetim ekibini de değişime zorluyor. Şirketler dijital dönüşümünü gerçekleştirirken, çalışanlar kadar yöneticilerin de bu sürece adapte olması gerekiyor.

Kurumlar dijitalleşme stratejisini oluştururken, tepe yönetimin işin içine dahil olması ve süreci yönetmesi tüm uzmanlarca öneriliyor. Böylece doğru bir dijital dönüşüm stratejisi oluşturmak daha mümkün oluyor.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IDC’nin FutureSpaces araştırmasına göre, 2018’de uygulama geliştiren ekiplerin yüzde 75’i uygulamalarında ya da çözümlerinde bir yapay zeka işlevine yer verecek. 2019 yılına gelindiğinde ise dijital dönüşüm inisiyatiflerinin yüzde 40’ı, nesnelerin interneti inisiyatiflerinin yüzde 100’ü, bu özellikleri sistemlerine entegre edecek.

2018 yılı ve takip eden dönemde ölçeğini genişletecek segmentlerden biri de artırılmış gerçeklik/ sanal gerçeklik uygulamaları olacak. Peki bu yeni teknolojilere şirketler kadar tepe yönetimdeki CEO’lar ne kadar hazır?

75 CEO KATILDI
Türkiye’deki CEO’lar arasında yaptığımız ‘Dijital Olgunluk’ anketine 75 iş insanı katıldı. CEO’lara şu anda yeni teknolojileri günlük hayatlarında ne kadar kullandıklarını sorarak, ‘ne kadar dijital’ olduklarını ortaya koymaya çalıştık.

Cihaz kullanımı, ne kadar sıklıkla kullandıkları, hangi uygulamaları tercih ettiklerini, akıllı asistan ve chatbot gibi yeni teknolojilerinin kullanım oranını, internet alışveriş miktarını, tercih ettikleri ödeme sistemlerini, sosyal medya hesapları ve internet kullanımlarını içeren 18 soruyu yanıtlamalarını istedik. Bu yanıtlara göre de CEO’ların ne kadar dijitalleştiğinin tablosu ortaya çıktı.

AKILLI CİHAZ KULLANIMI NASIL?
Ankete göre, CEO’lar en çok akıllı telefon kullanıyor, onu laptop ve tablet takip ediyor.Akıllı telefon kullanım oranı yüzde 100 iken, laptop kullanımı yüzde 92, tablet kullanımı ise yüzde 81. Akıllı televizyon, masaüstü PC ve akıllı bileklik-saat gibi teknolojiler bunların ardından geliyor.

Yöneticilerin çoğu akıllı telefon, tablet gibi mobil cihazlarını günde ortalama üç saat kullanıyor. Yüzde 19,4 oranında üç saat kullanım öne çıkarken, iki saat kullanım ise yüzde 17,9. Laptop, notebook ve masaüstü bilgisayarın ortalama kullanım süresi de üç saat.

CEO’ların yüzde 15,5’i bu cihazları üç saat kullanırken, dört ve beş saat kullananların oranı yüzde 8,5. CEO’lar gün içerisinde yanında iki adet mobil cihaz taşıyor. İki adet mobil cihaz taşıyanların oranı yüzde 44,3 iken, bir mobil cihaz taşıyanların oranı yüzde 34,3.

KULLANIMDA WHATSAPP ÖNDE
En fazla kullanılan uygulama ise What-sapp olarak öne çıkıyor. Onu Linkedin, Instag-ram ve Youtube takip ediyor. Son dönemde kullanımı yaygınlaşan chatbot’ların CEO’lar arasında kullanım oranı düşük. Yüzde 64,3’ü chatbot ile mesajlaşmadığını söylerken, yüzde 35,7’si mesajlaştığını ifade ediyor.

Siri veya Google Assistant gibi yapay zekatabanlı sesli komutla çalışan akıllı asistan çözümlerinin kullanım oranı yüksek. CEO’la-rın yüzde 49,3’ü akıllı asistan çözümlerini kullanırken yüzde 50,7’si kullanmadığını söylüyor.

CEO’lar arasında internetten alışveriş ve ödeme oldukça yaygın. İnternetten ödeme ve alışveriş yapanların oranı yüzde 92,9. İnternetten ödeme ve alışveriş, yüzde 52,8 oranıyla en çok akıllı telefon üzerinden yapılıyor. Onu notebook ve tablet takip ediyor.

Cüzdanında temassız kart taşıyanların oranı yüzde 74,1 ile oldukça yüksek. QR/ NFC tabanlı mobil ödeme uygulamalarını kullananların oranı da yüzde 66,7 ile yüksek düzeyde.

YÜZ TANIMA DAHA GÜVENLİ
Şifre güvenliği konusunda ise CEO’lar biraz geride kalmış gözüküyor. Yöneticilerin yüzde 40’ı zorunda kalmadıkça şifresini değiştirmiyor. Yüzde 28,6’sı ise 1-3 ayda bir değiştiriyor. Çoğunun şifre uzunluğu ise 6-8 karakter arasında bulunuyor.

Dijital cihazları güncelleme sürecinde ise oldukça hızlılar. CEO’ların yüzde 78,3’ü güncelleme çıkar çıkmaz yüklüyor. Çıkan uyarılardan rahatsız olup nadiren güncelleyenlerin oranı ise yüzde 20,3.

Telefona erişimde parmak izi, yüz-göz tanıma ve şifre kullanımı oldukça yaygın. CEO’ların yüzde 82,6’sı bu teknolojileri kullanıyor. Touch ID ve Face ID gibi çözümleri şifreye kıyasla daha güvenli bulanların oranı ise yüzde 74,3.

Sosyal medya hesaplarının parolalarını kimseyle paylaşmayan CEO’ların oranı yüksek. Yüzde 79,7’si şifresinin özel olduğunu ve kimseyle paylaşmadığını ifade ediyor. Halka açık alanlarda internet ihtiyacı olduğunda wi-fi’a bağlananlarının oranı yüzde 42,8. Riskli olduğu için bağlanmayanların oranı ise yüzde 28,6.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap