Artık takipçi değil trend yapıcı olmalıyız

Artık takipçi değil trend yapıcı olmalıyız

Tekstil, Türkiye’nin önemli sektörlerinden biri. Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Konukoğlu’na göre, tekstil sektörünün artık takipçi değil trend yapıcı olması gerekiyor. Konukoğlu, “Özellikle markalaşma sürecinde sektör, kalite vurgusu ile yerli üretimi yani ‘made in Turkey’ vurgusunu birlikte ön plana çıkarmalı.

İtalya benzeri moda ve markayı yüksek kalitede ürettiği algısını yaymalı” diyor. Tekstil sektörü önümüzdeki dönemde bugüne kadar sürdürdüğü başarılı yapılanmayı, günümüzün ağır rekabet koşullarında piyasa yapıcı ülke olma vizyonuna uygun şekilde çok daha bilinçli olarak devam ettirmeli.

Sektörün bundan sonraki yapılanma süreci, takipçi değil trend yapıcı olarak yüksek kalitede moda-marka ürünler, yüksek performanslı giyim, ev tekstili ve endüstriyel ürünler üretme hedefleri doğrultusunda sürdürülmeli.

Özellikle markalaşma sürecinde sektör, kalite vurgusu ile yerli üretimi yani “made in Turkey” vurgusunu birlikte ön plana çıkararak, İtalya benzeri moda ve markayı yüksek kalitede ürettiği algısını yaymalıdır.

HASSAS SEKTÖR
Tekstil ve hazır giyim sektörlerimiz bugün ülkemizin en büyük ihracat sektörü, en büyük katma değeri kazandıran, cari fazla sağlayan ve ayrıca en büyük istihdamı oluşturan sektörümüz konumunda. Ülkemizin dış ticaret hedefleri, 2023 ihracat hedefleri açısından da büyük öneme sahip.

Ayrıca kurulu entegre üretim altyapısı, yetişmiş eleman, sahip olunan know-how, hızlı ve kaliteli üretim kabiliyeti, ürün çeşitliliği, en önemli hammadde kalemi olan pamuğun ülkemizde yetiştirilmesi ve ayrıca Türk pamuğunun kalitesi, gelişmiş yan sanayi gibi etkenler birlikte değerlendirilirse, sektörün ülke ekonomisi açısından ne kadar değerli olduğu ortada.

Bu doğrultuda tekstil sektörünün ülkemizde hassas sektör ilan edilmesiyle pek çok teşvikten de öncelikli olarak yararlanması sağlanabilir.

HEDEF MARKALAŞMA
Ayrıca sektörün hammadde kaynakları olan pamuk, yün, ipek gibi doğal elyaf üretiminin tarım ve hayvancılık politikalarıyla da desteklenmesi önemlidir. Sektörümüzün gelecek hedefi olan uluslararası markalaşma, rekabet koşullarının çok ağır olduğu perakende sektöründe, farklı ülke pazarlarında marka bilinirliği sağlamak, tutundurma, mağazacılık büyük maddi yatırımlar gerektirmekte ve önemli riskler taşımakta.

Sektörün markalaşma sürecinde devlet eliyle desteklenmesi önemli. Yine moda ve marka için uluslararası bilinirliği olan tasarımcılar yetiştirilmesi hususunda eğitim politikalarına ağırlık verilmesi.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap