‘Cottonbox’ markasıyla dünyada büyüyecek

‘Cottonbox’ markasıyla dünyada büyüyecek

Yaklaşık 40 yıl önce Denizli’de kurulan Sümaş Tekstil, fason üretimi bırakıp markalaşma yoluna gitti. ‘Cottonbox’ markasıyla 32 ülkeye ihracat yapan ve halen altı ülkede 25 mağazası bulunan şirket, orta vadede yurtdışında 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Ev tekstilinin merkezi Denizli’den 32 ülkeye ihracat yapan Sümaş Tekstil, ‘Cottonbox’ markasıyla dünya pazarlarında adından söz ettirmeye hazırlanıyor. Yurtdışında İran, Tunus ve Rusya başta olmak üzere halen altı ülkede 25 ülkede konsept mağazası bulunan Cottonbox, önümüzdeki beş yıllık dönemde mağaza sayısını 100’e çıkarmayı hedefliyor.

2018 yılında yüzde 20 büyüme planı yaptıklarını kaydeden Sümaş Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Turgut, “Denizli’nin ev tekstilinde fason üretim merkezi olmaktan çıkması ve kendi markalarını yaratması gerekiyor. Bizim de hedefimiz kendi markamız Cottonbox ile dünyaya açılmak” diye konuşuyor.

FASONA KARŞI MARKA
Türkiye ekonomisi içinde ev tekstili sektörü, yüzde 6-7’lik payla önemli bir yere sahip. Her geçen yıl büyüyen ev tekstili sektörü, özellikle her yıl gerçekleşen 600 bin evlilik ve 1 milyonun üzerinde konut satışı gibi etkenler sayesinde dinamik yapısını koruyor.

Denizli ise yalnızca Türkiye’de değil dünya genelinde tanınan ev tekstili merkezlerinden biri. Ancak 3 milyar dolara ulaşan yıllık ihracatının yüzde 74’ünü tekstil sektöründen elde eden Denizli’nin üretiminin ezici kısmı fason üretimden geliyor.

Yaklaşık 40 yıl önce Denizli’de kurulan ve bugün ikinci kuşağın yönetiminde olan Sümaş Tekstil ise kendine farklı bir yol çizen şirketlerden biri. Hedeflerinin yüzde 100 yerli bir marka ile dünya pazarlarında başarılı olmak olduğunu vurgulayan Nuri Turgut, bu amaçla yarattıkları Cottonbox markasıyla hızlı bir ihracat atağı yaptıklarını söylüyor.

Son beş yılda altı ülkede 25 Cottonbox mağazasıyla yer aldıklarını ve 50 milyon TL olan cirolarının yüzde 40’ını buradan elde ettiklerini kaydeden Turgut, şunları söylüyor: “Bornozdan nevresim takımına kadar birçok farklı ürünle markalaşma yoluna gittik.

Markalaşmanın uzun vadede çok büyük bir değer yaratacağı ilkesiyle hareket ediyoruz. Üretimde ihracatın payını yüzde 50’ye çıkarmayı ve yetkili satıcılar aracılığıyla birçok ülkede mağazalaşarak büyümeyi hedefliyoruz. Orta ve uzun vadede 100 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz.”

İRAN’DA BEŞ MAĞAZAYA ULAŞTI
Cottonbox, özellikle İran’da hızla büyüyor. Ev tekstili açısından İran ve Ortadoğu’yu yapılan yatırımların karşılığının alınabileceği önemli pazarlar olarak değerlendiren Nuri Turgut, 80 milyonun üzerindeki nüfusuyla gelişime açık bir pazar olan İran’a özel önem verdiklerini söylüyor.

Turgut, İran’da Tahran ve Qom’dan sonra beşinci mağazasını Mashad’da açan Cottonbox’ın bölgede ev tekstilinin güçlü ve iddialı markalarından biri haline geldiğini kaydediyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap