Giyim perakendecileri mayo pazarına da girdi

Giyim perakendecileri mayo pazarına da girdi

Türkiye’de giyim grubu içinde son yıllarda en hızlı büyüyen kategorilerden biri de plaj giysileri yani mayo ve bikiniler oldu. 318 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan mayo pazarı, giyim perakendecilerini de bu alana yönelik kreasyonlar geliştirmeye itiyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Yükselen orta sınıf, genç nüfus, kadınların çalışma hayatına ve sosyal yaşama daha fazla katılması, e-ticaret sayesinde pazarın büyümesi, giyilen kıyafetlerin statü ile bağı, moda-marka gibi tüketime yön veren trendler son yıllarda giyim grubu harcamalarını olumlu etkiliyor.

Giyim grubu içinde en hızlı büyüyen kategorilerden birini de plaj kıyafetleri, yani mayo ve bikiniler oluşturuyor. Eskiden sadece plajlarda ya da havuz kenarlarında gördüğümüz mayo ve bikiniler artık günlük yaşamda da aksesuarlarla birlikte giyilir oldu.

Havuzlu sitelerin artmasının yanında sosyal medya kullanımıyla birlikte insanlar daha çok mayo almaya başladı. Eskiden iç giyim veya mayo üreticilerinde görmeye alışık olduğumuz ürünleri artık hemen hemen tüm giyim perakende markalarının kreasyonlarında görüyoruz.

Dünyada mayo pazarının büyüklüğünün 20 milyar dolara yaklaştığı tahmin ediliyor. Türkiye’de ise Euromonitor’ün verilerine göre 318 milyon TL’lik bir pazar var. Pek çok yerli üretici olmasına rağmen bazı markaların yurt-dışından ithalat yaptığı da görülüyor. Yılda 25 milyon dolarlık mayo ithalatı mevcut. Tabii yerli üreticiler de sadece iç pazara üretim yapmıyor. Yerli üreticiler de yurtdışına 15 milyon dolarlık mayo ihraç ediyor.

35 ÜLKEYE İHRACAT
Türkiye’deki önemli mayo üreticilerinden biri olan Argento, bugün 35 ülkeye ihracat yapıyor. Şirket, bu yıl ABD’ye de ihracat yapmaya başladı. Argento, ihracat yapılan ülke sayısını 50’ye çıkarmayı hedefliyor.

Argento Beachwear Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Gümüş, son yıllarda mayo, bikini ve mayokininin yanı sıra plaj giysisi, çanta, ayakkabı, şapka ve takılarıyla bir bütün koleksiyon yapıldığının altını çiziyor.

Gümüş, kendilerinin de diğer markalar gibi baştan aşağı bir plaj trendi konsepti yaratmak için çalıştıklarını ifade ediyor. Ömer Gümüş, mayo ve bikini olarak ayırdıklarında satışlarının yüzde 65’inin bikini, yüzde 35’inin ise mayo olduğunu anlatıyor.

4,5 MİLYON ÜRÜN SATACAK
Mayo ve bikinide toplamda 18 farklı tedarikçiyle işbirliği içinde olan ve üretiminin yüzde 72’sini Türkiye’de gerçekleştiren Penti, bu sezon 4,5 milyona yakın ürün satmayı hedefliyor. Bu ürünler şirketin toplam satışları içinde yüzde 25 pay alıyor.

Penti Giyim CEO’su Mert Karaibrahi-moğlu, mayo pazarıyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Plaj giyim pazarında en yüksek marka bilinirliğine sahip ve bu pazarı domine eden marka konumundayız. En yakın rakibimizin 5-6 katı büyüklüğünde pazar payına sahibiz.

Aynı zamanda Avrupa’nın en büyük plaj koleksiyonuna da sahip durumdayız. Özellikle Türkiye’de ilk kez Penti olarak bizim kullandığımız ve son birkaç sezondur ‘karıştır & yakıştır’ konseptiyle farklı ürünlerin birbir-leriyle rahatlıkla kombinlenebildiği, sezonun öne çıkan trendlerini bir arada sunuyoruz. Penti plaj koleksiyonu çok çeşitli trendi bir arada sunarak 65 binden fazla kombin yapabilme fırsatı sunuyor.”

TÜM ÜRÜNLER TÜRKİYE’DEN
Son yıllarda giyim perakendesinin önde gelen markaları da plaj koleksiyonlarını müşterilerine sunmaya başladı. Bunlardan biri de Koton. Şirket 2011 yılından bu yana mayo ve bikini satışı yapıyor.

Koton Mayo ve İç Giyim Marka Müdürü Hande İşler, “Koton’un toplam cirosu içerisinde mayo ve bikini satış oranı 2016’da yüzde 3, 2017’de yüzde 2,2 ve 2018’de yüzde 2,8’dir. 2017’den 2018’e cirodaki büyüme oranı ise yüzde 40 oldu” diye konuşuyor.

Hande İşler, mayo satış oranında yüzde 82 ile kadınların ilk sırada yer aldığını dile getiriyor. Bunu yüzde 10 ile erkek ve yüzde 8 ile de çocuk mayosu satışları takip ediyor. Bu yıl sezonun trendlerini yansıtan 400’den fazla tasarımı mağazalara sunduklarını aktaran İşler, mayo ve bikini ürünlerinin tamamını Türkiye’de ürettirdiklerinin de altını çiziyor.

EN ÇOK KADINLAR ALIYOR
LC Waikiki de mayo satışı yapan giyim perakendecilerinden biri. LC Waikiki Üründen ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Deniz Aktürk Erdem, opsiyonel bir ihtiyaç ve bir tatil ürünü olması nedeniyle, müşterilerin tatile çıkabilmesini etkileyen her ekonomik, sosyal veya iklimsel gelişmenin mayo ve şort satışlarını da etkilediğini söylüyor.

Erdem, bu değişimleri takip ederek yüzme giyim satış oranını uluslararası rakiplerindeki oranlara çıkaracak çalışmalar yürüttüklerini ifade ediyor.

Deniz Aktürk Erdem, mayo satışlarının dağılımıyla ilgili olarak ise şunları söylüyor: “Kadınların daha fazla çeşide ihtiyaç duyduğu, renk, desen, tarz, model birçok mayo ile tatile gittiğini düşünürsek, erkeklerden daha fazla alım yaptıklarını söylemek mümkün.

Erkekler ise 1-2 şort ile tatili geçirebiliyor. Giderek artan farklı konseptlere uygun tarzda giyinme eğilimiyle, gelecekte bu gruptaki satışların da artabileceğini öngörüyoruz.

Mayo grubundaki satışların yüzde 35’i erkek grubu tarafından gelirken yüzde 65’lik kısım kadın grubundan elde ediliyor. Kadın grubunda satışların yüzde 49’unu mayolar oluştururken yüzde 24’lük kısım bikini altlarından ve yüzde 27’lik kısım ise bikini üstlerinden geliyor.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap